Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.legitreviews.com/article/886/2/

 

legitreview viser frem ASUS M4A79T Deluxe Motherboard Pictures - AMD Socket AM3

 

Måtte le litt av denne kommentaren:

The ASUS M4A79T Deluxe motherboard is special since it supports AMD AM3 processors, which means AMD users can finally move over to DDR3 memory kits. Just for fun I plugged in a Corsair Dominator 2GB PC3-12800 DDR3 memory module just to make sure.
Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
http://www.legitreviews.com/article/886/2/

 

legitreview viser frem ASUS M4A79T Deluxe Motherboard Pictures - AMD Socket AM3

 

Måtte le litt av denne kommentaren:

The ASUS M4A79T Deluxe motherboard is special since it supports AMD AM3 processors, which means AMD users can finally move over to DDR3 memory kits. Just for fun I plugged in a Corsair Dominator 2GB PC3-12800 DDR3 memory module just to make sure.

 

??

Dette skulle jo tilsi at man ikke kan ta en eneste review fra dette stedet seriøst lenger?

Skal man liksom sette inn DDR2 i DDR3-spor? :D

Lenke til kommentar
http://www.legitreviews.com/article/886/2/

 

legitreview viser frem ASUS M4A79T Deluxe Motherboard Pictures - AMD Socket AM3

 

Måtte le litt av denne kommentaren:

The ASUS M4A79T Deluxe motherboard is special since it supports AMD AM3 processors, which means AMD users can finally move over to DDR3 memory kits. Just for fun I plugged in a Corsair Dominator 2GB PC3-12800 DDR3 memory module just to make sure.

 

??

Dette skulle jo tilsi at man ikke kan ta en eneste review fra dette stedet seriøst lenger?

Skal man liksom sette inn DDR2 i DDR3-spor? :D

 

Han sier jo JUST FOR FUN da...tror nok poenget var at JØSS er det virkelig sant har AMD virkelig kommet med ddr3 støtte

 

Littt som sangen: det var en gang....bla bla Jeg tror ikke før jeg for se det.

 

Tar ikke siden noe mindre seriøst for at de slenger inn litt humor også...som han også sier...å se et amd oppsett med ddr3 er liksom litt uvant enda

Lenke til kommentar
Offisielt, så er det ca 2-4 uker ventetid igjen på de første DDR3 hovedkort og prosessorer.

 

Hva tror du om prisene da? Vil ddr3 synke kjapt i pris, og hva med hovedkortene?

Rundt samme pris som am2+?

Det er litt vanskelig for meg å si noe når det gjelder priser på hovedkort. Har kjøpt meg et 3x1GB DDR3 sett like før julegferie for et Intel prosjekt, men mangler penger til hovedkort nå, så det har stoppet opp. Men jeg ser nå at minnet jeg har kjøpt koster par hundrelapper mindre nå, enn da jeg kjøpte den. Vet ikke hvor mye billigere den kan bli før sommeren.

Lenke til kommentar
OK :)

 

Har seriøs oppgraderingsfeber her nå. Tror jammen jeg går for ddr2.

Har et lite budsjett som må følges.

 

940 selges snart, pm hvis interisert.

 

NForce 7 serien er ikke 100% god, for å si det mildt, vil ikke anbefale sli med verken intel eller amd platform hvis du er 100% avhengi av den.

sier ikke at det er 100% fail rate, bare høy. og ikke minst dyr for dårlig kvalitet =/

780A burde klokke likt som alle andre am2 hovedkort, jeg lurer på om jeg skal skaffe meg ett nforce 3 asrock hovedkort, for å bare vise, ey 4.5 ghz med nforce 3!

Lenke til kommentar

hallo alle sammen

 

Dette hører vell kanskje til under overklokkingsdelen. men siden det er en del om overklokking og resultater å sånt her..så valgte jeg å poste det her.

 

Fikk min phenom II i går og har satt den inn i dag. Har så vidt begynt å se på litt overklokking. Prøvde med på 3.5Ghz. Kjørte prime, men etter bare noen få minutter var tempen på CPU over 70 grader, så jeg turte ikke mer. vCore hadde jeg på auto da..som egentlig var litt feil..så den stod på 1,44V. mulig jeg kan ha mindre vCore, skal teste det.

 

Men hvor mye er max temp som man ikke bør overstige på cpu? Har en Asus Silent Knight II som står å kjøler. er denne kjøleren dårlig? ser folk som har høyere klokk enn meg og har lissom 50grader max load..

Lenke til kommentar
ser folk som har høyere klokk enn meg og har lissom 50grader max load..

De folka har da vannkjøling sikkert, meg inkludert. Jeg var opp i 60grader og over 4GHz med vannkjølingen min, og er sikker på at med kjøleren din ville det gå over 70. Vet ikke om temperaturen din er normal, har ikke lekt med luftkjøling her. Har bare sett folk på xtreme systems som brukte luftkjøling med mye spenning, uten at jeg kan si om det er sunt for cpuen.

Lenke til kommentar
ser folk som har høyere klokk enn meg og har lissom 50grader max load..

De folka har da vannkjøling sikkert, meg inkludert. Jeg var opp i 60grader og over 4GHz med vannkjølingen min, og er sikker på at med kjøleren din ville det gå over 70. Vet ikke om temperaturen din er normal, har ikke lekt med luftkjøling her. Har bare sett folk på xtreme systems som brukte luftkjøling med mye spenning, uten at jeg kan si om det er sunt for cpuen.

 

1.55V er hva amd labs selv sier er trygt.

hva slags ambient det er iforhold til hos deg er en anna sak, men jeg regner med 1.57 V burde går greit med en noctua :) eller bedre.

Lenke til kommentar
Men hvor mye er max temp som man ikke bør overstige på cpu? Har en Asus Silent Knight II som står å kjøler. er denne kjøleren dårlig? ser folk som har høyere klokk enn meg og har lissom 50grader max load..

 

Så lenge prosessoren er stabil så er ikkje temperaturen noe problem.

 

Det er en masse folk her som påstår at den og den temperaturen er for høy, uten å vite noesomhelst om kva de snakker om.

 

Så lenge en prosessor er stabil på tester er temperaturen OK. En prosessor blir ustabil lenge før temperaturen er så høy at det er skadelig for prosessoren. Og dersom prosessoren blir så varm at det er fare på ferde, så slår den seg av automatisk.

 

Er prosessoren din stabil på 70 grader så er det helt ok. Om du er redd for å ødelegge hardwaren din burde du kansje ikkje overklokke? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...