Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Nå begynner Hovedkortene Designmessig å ta seg opp skikkelig på AMD-plattformen (Var virkelig på tide!).

Ser helt knall ut det MSI hovedkortet, bortsett fra merket.

Anses MSI som en bedre overklokker når det gjelder AMD-oppsett enn den gjør på Intel-baserte hovedkort?

 

En annen ting:

 

Ser at MSI har valgt å "smæshe" sammen begge Mosfeetene og NB'et (?), må vel bli kolosalt med varme?

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Perfekt layout, men åssen er biosen, og bios update opplegget dems, det er en ukjent sak for meg.

 

MSI var jo forferdelig dårlig til å kode bios'er (for oc) en tid. (Men de har jo hatt noen toppkort for S478/754/939 i sin tid).

Men dersom det er samme "team" som koder for AM2+-hk'ene som gjør det for S775 (P35/45) så trenger du ikke bekymre deg. :)

Har blitt positivt overrasket i det siste, og ser frem til noen runder med DKA790GX til helgen. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg har 2 ka790gx fra msi, en med 5000+ BE og en annen med athlon x2 7750 BE. Kortet som kjører 5000+ klarer ikke å finne skjermkortet mitt 4/5 av kaldstartene(gir kun bilde til igp), muligheten for å disable igp er ikke tilstede på dette kortet(men på det andre...). På det andre kortet(med 7750) nekter den å forandre ht(fsb), i biosen kan jeg forandre i massevis, mens hver gang jeg booter får jeg 200 mhz(bios viser feks 220 mhz mens cpuz sier 200). Muligheten for å skru på acc i aod er ikke tilstede.

 

Kjøpte et msi k9a2 CF (790x), det døde etter et halv år, en kondensator begynte å lekke(noe som amentio nektet å gi erstatning for).

 

Blir ikke mer msi på meg.

Lenke til kommentar
Jeg har 2 ka790gx fra msi, en med 5000+ BE og en annen med athlon x2 7750 BE. Kortet som kjører 5000+ klarer ikke å finne skjermkortet mitt 4/5 av kaldstartene(gir kun bilde til igp), muligheten for å disable igp er ikke tilstede på dette kortet(men på det andre...). På det andre kortet(med 7750) nekter den å forandre ht(fsb), i biosen kan jeg forandre i massevis, mens hver gang jeg booter får jeg 200 mhz(bios viser feks 220 mhz mens cpuz sier 200). Muligheten for å skru på acc i aod er ikke tilstede.

 

Kjøpte et msi k9a2 CF (790x), det døde etter et halv år, en kondensator begynte å lekke(noe som amentio nektet å gi erstatning for).

 

Blir ikke mer msi på meg.

 

 

Det skal de, det er ikke snakk om annet.

 

har du kjørt over 89 watts cpu, så dør det kortet.

 

Mineslotsa intill hverandre, dfi gjør det, asus, maaange gjør det ;). så det er ikke noe nytt.

 

Chipset lager minimalt med varme, og er bare gigabyte pwm's som blir varme spør du meg. :p

 

sånn som jeg ser det for amd, foxconn asus dfi.

Lenke til kommentar

Ja da, og sånn som jeg ser det nå, så er det bare DFI som gjelder. Jeg testet litt mer på DFI 790FXBen, rom temperatur, ikke noe kald luft som jeg pleier å gjøre når jeg vil gå langt. Målet var å oppnå høyere Bus Speed eller HTT som vi pleier å kalle det. Som dere husker satt jeg fast på HTT 280, men ikke nå lenger. Jeg gikk direkte til HTT300 og oppover, og her er resultatene:

 

Booter inn i Windows med HTT341 uten problemmer, ikke noe AMD Overdrive suicide her.

 

Maks HTT er 341, men her SPi 1M på 340

post-58106-1232708507_thumb.jpg

 

SPi 32M går på HTT334, kanskje litt lenger

post-58106-1232708517_thumb.jpg

 

Her er et bilde av minne som klarte å være med på HTT341, mens hovedkortet har stoppet på 336 med en annen OCZ kit.

post-58106-1232708549_thumb.jpg

 

Og et bilde av rigen med en bedre kamera

post-58106-1232708560_thumb.jpg

Veldig fornøyd med layouten av hovedkortet

 

Hvis jeg skulle ha en AMD 920 cpu, ville dette her uten problemmer la en klokke cpuen til maks på vannkjøling :)

Lenke til kommentar
Dette var jo helt "sjef" Prostomann! :thumbup:

 

Nice one ;) bra du liker dfi kortet ;D

 

Validation.

 

litt nyere score :p

 

Edit* Ht link er etter at jeg har hatt en x2 i, merka det ikke før nå :p

Ikke dårlig det der heller, er det en av de cherrypicked cpuer?

Kan du si hva du brukte for:

-kjøling

-spenning

 

Dry ice.

1.66V.

 

Sugen chip.. cherry picked kommer når den kommer :)

Lenke til kommentar
oi, 4,5GHz er litt mindre enn jeg forventet. Har du prøvd å gi mer spenning? Vurderer å kjøpe en dry ice pot akkurat nå skjønner du, derfor lurer på om det er verdt det. De andre på XS sier jeg skal kunne komme til 6GHz med dice, men det er litt vanskelig for å tro på.

 

5.5 ghz hvis du har en ok chip, som jeg ikke har.... enda :p

Lenke til kommentar

Testet litt forskjellig minne, har litt forskjellige resultater når det gjelder maks HTT avhengig av hvilke minne kit jeg bruker, selv om jeg har alt fra OCZ (se bilde)

post-58106-1232765231_thumb.jpg

Beklager appelsin, har dårlig med plass i det siste.

 

Har også prøvd å prime med den OCZ flexen som gir høyest HTT, men den ene kjernen feilet etter 4+ timer, lurer på om det er HTT relatert eller ustabil overklokk på cpu. Har primet 3680MHz på denne spenningen uten feil før, så...

post-58106-1232765392_thumb.jpg

Endret av prostoman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Da var demokortet fra Komplett (og det var komplett :) ) på plass i Chieftec tower'et.

MSI DKA790GX. X4 920'en .. vannkjølt i denne riggen.

Det var noe annet enn DFI hk'et.

Kom med bios 1.2 som ikke "støtter" PhenomII, men det hindret ikke følgende raske sjekk.

post-40756-1232818431_thumb.jpg

(Ser ut som en chip som må ha volt for å komme noe særlig over "fisleklokk").

Har nå senket VCore til 1.40 og kjører litt stabilitetstest på 236x14 (3.3Ghz). Etter å ha flashet til Bios 1.4 (USB).

post-40756-1232818452_thumb.jpg

Ser bra ut dette. :)

 

Men så må jeg vente en stund på X4 940'en da Multicom ikke ser ut til å ha folk til å betjene ordrene. :(

 

PS/Edit:

Blir ikke mer msi på meg.

Rart at man kan ha så ulik erfaring. :hmm:

Mitt *demo* DKA790GX virket både mtp layout, bios, i bruk bedre enn DFI hk'et mitt.

Det eneste må være at det er "kun" 4-pins CPU power.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Må vel ha en liten update. Jeg flashet biosen til kortet som er parret med 7750 og 4850, og da forsvant problemet med at ht(fsb) ikke kunne forandres. Jeg fikk også mulighet til å forandre ht/NB multiplyeren, noe som jeg ikke visste gikk ann. Så jeg kan vel si at et av mine ka790gx fungerer uten problemer. Fikk forresten norbro/L3 opp i 2,2 ghz stabilt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Må vel ha en liten update. Jeg flashet biosen til kortet som er parret med 7750 og 4850, og da forsvant problemet med at ht(fsb) ikke kunne forandres. Jeg fikk også mulighet til å forandre ht/NB multiplyeren, noe som jeg ikke visste gikk ann. Så jeg kan vel si at et av mine ka790gx fungerer uten problemer. Fikk forresten norbro/L3 opp i 2,2 ghz stabilt.

 

Bra! :)

Du var vel kanskje tidlig ute med å kjøpe disse korta.

Tipper bios (og revisjon av kortet) var noe umodent.

Det er alltid en risk med å være tidlig ut.

Tror også det er årsaken til at jeg er skuffet over DFI 790GX-M2RS JR hk'et mitt.

DFI har rett og slett ikke hatt tid til å prioritere bios-koding for dette (og tilsvarende hk).

Kun beta-bios'er (siste for noen dager siden) som "støtter" PhenomII (45nm).

Så jeg regner med at jeg nok blir mer fornøyd med DFI etterhvert. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...