Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 TL1000S er på vei over til den gode siden Hehe.. "you wish... I'm baaaad" .D Er ikke på noen side. Jeg er i en manisk klokke-periode, og akkurat nå er det AMD/Phenom som gir mest utfordringer. Møkklei Intel-systemer.. bare "tut og kjør"... og ci7 er(var) for dyr... På en uke har jeg nå brukt mer på Phenom-"stash" (jada.. har bestilt ett demo MSI DKA790GX også) enn det en ci7/X58-rigg ville kostet. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Nå har jeg kjeda meg igjen og lest og analysert........selvsagt med store AMD briller på. Og fant da en test for gamere - på Legion Hardware Og her fremkommer det nok engang å teste en cpu på lav oppløsning er ikke rikitig. I7- 920 gruser PH II 940 på 800 x 600 - med et 280gtx 1 gb kort - Men hva skjer når oppløsning krankes opp til 1920 x 1080 , I7-920 blir ei pingle, hoppa på. kjørt over, ledd av ..... av ja nettop PH II 940 Endret 21. januar 2009 av Osse Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 TL1000S er på vei over til den gode siden Hehe.. "you wish... I'm baaaad" .D Er ikke på noen side. Jeg er i en manisk klokke-periode, og akkurat nå er det AMD/Phenom som gir mest utfordringer. Møkklei Intel-systemer.. bare "tut og kjør"... og ci7 er(var) for dyr... På en uke har jeg nå brukt mer på Phenom-"stash" (jada.. har bestilt ett demo MSI DKA790GX også) enn det en ci7/X58-rigg ville kostet. Regner med du kommer lengre med MSI kortet ja. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 Ser ut til at du skal ha det morro nå ja Men lurer på hva Gigabyte tenkte på når de plaserte de PCI-e 16x portene? Lurer på om gigabyte tenkte på layout idet heletatt, ta utt GFX for å ta ut sata, bios reset under skjermkort sak, DQ6 kort uten powerbutton, det er jo merkelig! Må ha verktøy for å ta av ene sata koblinga nederst på hk. og jaja, pwm blir varmt @ 800 mhz idle, wtf! når jeg hadde 3 vifter for pwm begynte jeg å føle meg trykk for 1.66V. og jada validering Ser ut som chippen min ikke er så glad, blir vell dice test så donasjon når jeg får ny. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 Glad jeg kjøpte Asus M3A79-T Deluxe da, kjempe fin layout! Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 nå glemte jeg å skrive hva jeg tenkte på. Jeg har nå testa 4 AM2 hovedkort, hvorav 3 er AM2+ og ett 590SLI AM2. Max clock på ALLE er 4300 mhz for suicide. Alle tar phenom 2 uten problemer!. AM2 kortet har bare ikke 1800 mhz HT link. Jeg måtte ikke oppdatere bios for NOEN av hovedkorta fra hva JEG fikk dem levert som, detta er posetive saker iallefall =) de skjønner kansje ikke model navn, men de poster booter og funker ingen av hovedkorta clocka bedre enn andre heller. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 nå glemte jeg å skrive hva jeg tenkte på. Jeg har nå testa 4 AM2 hovedkort, hvorav 3 er AM2+ og ett 590SLI AM2. Max clock på ALLE er 4300 mhz for suicide. Alle tar phenom 2 uten problemer!. AM2 kortet har bare ikke 1800 mhz HT link. Jeg måtte ikke oppdatere bios for NOEN av hovedkorta fra hva JEG fikk dem levert som, detta er posetive saker iallefall =) de skjønner kansje ikke model navn, men de poster booter og funker ingen av hovedkorta clocka bedre enn andre heller. LOL @ NF590 som kjører Phenom bra. Men du kan jo teste superpi, wprime og pifast for å se hvilket som er best egnet til benching. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 nå glemte jeg å skrive hva jeg tenkte på. Jeg har nå testa 4 AM2 hovedkort, hvorav 3 er AM2+ og ett 590SLI AM2. Max clock på ALLE er 4300 mhz for suicide. Alle tar phenom 2 uten problemer!. AM2 kortet har bare ikke 1800 mhz HT link. Jeg måtte ikke oppdatere bios for NOEN av hovedkorta fra hva JEG fikk dem levert som, detta er posetive saker iallefall =) de skjønner kansje ikke model navn, men de poster booter og funker ingen av hovedkorta clocka bedre enn andre heller. LOL @ NF590 som kjører Phenom bra. Men du kan jo teste superpi, wprime og pifast for å se hvilket som er best egnet til benching. Wprime er definetivt hardeste testen!. kan kjøre prime, OCCT orthos, men det som knekker cpu'n @ høy klokk er faktisk Wprime!. Wprime tester multithread ytelse, bruker HT links mye også så det bruker faktisk hele pakka untatt skjermkort av de mest ht bus spisende delene. og det er dessuten morsomt å mobbe core 2 folk, siden K10 og core 7 scorer bra der =) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 nå glemte jeg å skrive hva jeg tenkte på. Jeg har nå testa 4 AM2 hovedkort, hvorav 3 er AM2+ og ett 590SLI AM2. Max clock på ALLE er 4300 mhz for suicide. Alle tar phenom 2 uten problemer!. AM2 kortet har bare ikke 1800 mhz HT link. Jeg måtte ikke oppdatere bios for NOEN av hovedkorta fra hva JEG fikk dem levert som, detta er posetive saker iallefall =) de skjønner kansje ikke model navn, men de poster booter og funker ingen av hovedkorta clocka bedre enn andre heller. LOL @ NF590 som kjører Phenom bra. Men du kan jo teste superpi, wprime og pifast for å se hvilket som er best egnet til benching. Wprime er definetivt hardeste testen!. kan kjøre prime, OCCT orthos, men det som knekker cpu'n @ høy klokk er faktisk Wprime!. Wprime tester multithread ytelse, bruker HT links mye også så det bruker faktisk hele pakka untatt skjermkort av de mest ht bus spisende delene. og det er dessuten morsomt å mobbe core 2 folk, siden K10 og core 7 scorer bra der =) Også kan man bruke gaming @ real world-oppløsning for å disse i7 Høres finfint ut dette. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 Er stabilitets testen i AMD overdrive noe bra? i forhold til prime og sånt, har ikke sett noen bruke den. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 nå glemte jeg å skrive hva jeg tenkte på. Jeg har nå testa 4 AM2 hovedkort, hvorav 3 er AM2+ og ett 590SLI AM2. Max clock på ALLE er 4300 mhz for suicide. Alle tar phenom 2 uten problemer!. AM2 kortet har bare ikke 1800 mhz HT link. Jeg måtte ikke oppdatere bios for NOEN av hovedkorta fra hva JEG fikk dem levert som, detta er posetive saker iallefall =) de skjønner kansje ikke model navn, men de poster booter og funker ingen av hovedkorta clocka bedre enn andre heller. LOL @ NF590 som kjører Phenom bra. Men du kan jo teste superpi, wprime og pifast for å se hvilket som er best egnet til benching. Wprime er definetivt hardeste testen!. kan kjøre prime, OCCT orthos, men det som knekker cpu'n @ høy klokk er faktisk Wprime!. Wprime tester multithread ytelse, bruker HT links mye også så det bruker faktisk hele pakka untatt skjermkort av de mest ht bus spisende delene. og det er dessuten morsomt å mobbe core 2 folk, siden K10 og core 7 scorer bra der =) Hva bruker den ht linkene til? Hd bruk:S? For Wprime er vel ikke noen gpu+cpu benchmark. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Tror prisguiden ikke henger med i svingene her.... phenomII 940 2072,- https://prisguiden.no/fritekst_sok....=&pricemax= phenomII 920 1806,- https://prisguiden.no/fritekst_sok....mp;search=S%F8k Endret 21. januar 2009 av Goodall Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) nå glemte jeg å skrive hva jeg tenkte på. Jeg har nå testa 4 AM2 hovedkort, hvorav 3 er AM2+ og ett 590SLI AM2. Max clock på ALLE er 4300 mhz for suicide. Alle tar phenom 2 uten problemer!. AM2 kortet har bare ikke 1800 mhz HT link. Jeg måtte ikke oppdatere bios for NOEN av hovedkorta fra hva JEG fikk dem levert som, detta er posetive saker iallefall =) de skjønner kansje ikke model navn, men de poster booter og funker ingen av hovedkorta clocka bedre enn andre heller. Dette er en viktig observasjon ims. Jeg har også en klar "mistanke" at sålenge du kan stille VCore i Bios, og bios ikke er helt "talentløst" kodet vil PHII klokke glimrende i ethvert hk (inkludert AM2) som aksepterer PHII. Tror vi skal se mye bra klokk og "bencher" fremover. @Osse: Ikke overdriv nå. Det er ikke slik at ci7 eller PHII "gruser" den andre i de teite skytespilla, enten det er 800x600 eller 1920x1200. Disse er så og si kodet i "DOS-modus", dvs utnytter ikke platform på noen måte (om det er noe optimalisering så er det ofte til f.eks. Intel/Nvidia). Forskjellene platform imellom vises ikke før du smekker i 2 skjermkort til, klokker, og i tillegg kjører syntetiske tester. Da er det pt "walkover" for ci7 (men det kan endre seg). @Goodall: Det kan se ut som "noen" (på ett sentralt lager) har vært "uheldige" med prisingen. Noe som har slått positivt ut for de av oss som har bestilt. Tror denne plutselige og kraftige nedsettelsen kom for tidlig, og de nå (forsøker) å sette priser tilbake til hva de var ved lansering. Det er min teori ihvertfall. Endret 21. januar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 Du Tls , no e vi norlændiga ikkje kjent for å overdrive nåkka som hælst. Men var nå liksm ikke det jeg skulle fortelle nå Alienware ferdig overklokket PHII til 4 ghz i salg Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 nå glemte jeg å skrive hva jeg tenkte på. Jeg har nå testa 4 AM2 hovedkort, hvorav 3 er AM2+ og ett 590SLI AM2. Max clock på ALLE er 4300 mhz for suicide. Alle tar phenom 2 uten problemer!. AM2 kortet har bare ikke 1800 mhz HT link. Jeg måtte ikke oppdatere bios for NOEN av hovedkorta fra hva JEG fikk dem levert som, detta er posetive saker iallefall =) de skjønner kansje ikke model navn, men de poster booter og funker ingen av hovedkorta clocka bedre enn andre heller. Dette er en viktig observasjon ims. Jeg har også en klar "mistanke" at sålenge du kan stille VCore i Bios, og bios ikke er helt "talentløst" kodet vil PHII klokke glimrende i ethvert hk (inkludert AM2) som aksepterer PHII. Tror vi skal se mye bra klokk og "bencher" fremover. @Osse: Ikke overdriv nå. Det er ikke slik at ci7 eller PHII "gruser" den andre i de teite skytespilla, enten det er 800x600 eller 1920x1200. Disse er så og si kodet i "DOS-modus", dvs utnytter ikke platform på noen måte (om det er noe optimalisering så er det ofte til f.eks. Intel/Nvidia). Forskjellene platform imellom vises ikke før du smekker i 2 skjermkort til, klokker, og i tillegg kjører syntetiske tester. Da er det pt "walkover" for ci7 (men det kan endre seg). @Goodall: Det kan se ut som "noen" (på ett sentralt lager) har vært "uheldige" med prisingen. Noe som har slått positivt ut for de av oss som har bestilt. Tror denne plutselige og kraftige nedsettelsen kom for tidlig, og de nå (forsøker) å sette priser tilbake til hva de var ved lansering. Det er min teori ihvertfall. Hvis Crossfire-kortet kan kjøre Deneb bra så tror jeg kanskje M2R'et mitt blir solgt, om jeg får en fornuftig pris for det. Liten vits å ha det bare for å ha det... skal jeg ha et DFI-kort som skal "eie" må det vel være et M2RSH. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 Har et DFI NF590-M2RG AM2 og en Athlon64 FX-62 liggende å slenge en plass. Lurer på om det gamle 590 kortet vil vite av Phenom II ? Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Har et DFI NF590-M2RG AM2 og en Athlon64 FX-62 liggende å slenge en plass. Lurer på om det gamle 590 kortet vil vite av Phenom II ? Ett 590 kort fungerte for meg, men du vil ikke få 100% av ytelsen når det gjelder HT link etc. Men du kan sikkert stappe den i og bruke den, forskjellen er at du får 1000 mhz HTT og de skal egentlig ha 1800/2000 mhz HTT. Knopfler, blir ikke mye til benches du kan kjøre på phenom da pga ht-link men: 940 - prisguide Daaamn kor mye de synker a Endret 22. januar 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
larsg Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 men: 940 - prisguideDaaamn kor mye de synker a Ja AMD reduserte PH2 prisene 17% 20/1 med øyeblikkelig virkning i følge pressemelding. Sikkert for å svare på Intels priskutt. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Msi kødda ikke med at de skulle fokusere mere på å ha litt highend produkter. selv liker jeg og misliker msi, og kommer til å ta lang tid før jeg får noe "<3" tegn oppi huet mitt når jeg hører msi. men...: spennende design o.0 Perfekt layout, men ossen er biosen, og bios update opplegget dems, det er en ukjent sak for meg. Endret 22. januar 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Så litt lekkert ut dette MSI kortet, snart får man vel 940+hk for 3 lapper, da lar jeg meg nok overtale til å selge QX'en om jeg kan få tak i et hovedkort som er 2k+ villig på HT.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå