Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Hallo, eeh, jeg vet ikke hva jeg skal si, speechless

 

Klikk meg for å se det utrolige

 

Ikke uventet vel?

Alt hittil har jo tydet på at PhenomII er den nye OC-kongen.

Spennende å se om noen klarer å benche på slike (nesten slike) hastigheter.

 

Er vel derfor jeg er nokså skuffet over det resultatet jeg har fått hittil. Alt hittil har jo tydet på at det ikke skal være noen stor utfordring å få en PhenomII over 4Ghz (riktignok X4 940 da). :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo, eeh, jeg vet ikke hva jeg skal si, speechless

 

Klikk meg for å se det utrolige

 

Ikke uventet vel?

Alt hittil har jo tydet på at PhenomII er den nye OC-kongen.

Spennende å se om noen klarer å benche på slike (nesten slike) hastigheter.

 

Er vel derfor jeg er nokså skuffet over det resultatet jeg har fått hittil. Alt hittil har jo tydet på at det ikke skal være noen stor utfordring å få en PhenomII over 4Ghz (riktignok X4 940 da). :)

Ja men jeg var bare forberedt på disse 6,8GHz som flyter rundt ei stund nå, trodde aldri noen ville bryte 7G grensen med en så god margin så tidlig.

Lenke til kommentar
Det lover jævlig godt, for å si det mildt. Dette er jo snakk om de første prosessorene også, de modnes sikkert langt mer etter hvert.

 

I April har vi nok enda mer å gå på.

 

okey, amd gjorde 6.8 på ces, men 7.1 hadde jeg ikke trudd med 940, hadde trodd det med en litt senere rev av 945, jajaja!.

 

ikke dårlig ass!.

 

men.

Jeg sitter med 790FX m2r ;) jeg bare brukte 790gx fordi jeg hadde phenom 9850BE før, og nå trenger jeg ikke hovedkort med ACC.

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har oppdatert "gamle hk'et" med X2 6000+ (GA-MA69G-S3H) til F7-bios.

Og verifsert at hk'et fint klarer HTT > 300.

Litt vrient å klokke med da det ikke er mulig å sette timings manuelt. Dvs. Auto funker best.

Gir "hyl-og-skrik" fra Bios (memory - 3 laaange pip) og auto reset... slik som det 3 ggr så dyre DFI hk'et ikke klarer :thumbdown:

Men så får vi se om jeg kan få 920'en til å funke her da.

Det ville jo egentlig være "synd", da jeg nettopp har "svidd" 1.3k på ett hk jeg ikke har bruk for. :D

 

PS.

Men det blir jo en del "styr", da det er jobb-PC (på dette kontoret) og har vannkjøling.

Så kanskje jeg ikke gidder. VI får se. :)

Lenke til kommentar
Har oppdatert "gamle hk'et" med X2 6000+ (GA-MA69G-S3H) til F7-bios.

Og verifsert at hk'et fint klarer HTT > 300.

Litt vrient å klokke med da det ikke er mulig å sette timings manuelt. Dvs. Auto funker best.

Gir "hyl-og-skrik" fra Bios (memory - 3 laaange pip) og auto reset... slik som det 3 ggr så dyre DFI hk'et ikke klarer :thumbdown:

Men så får vi se om jeg kan få 920'en til å funke her da.

Det ville jo egentlig være "synd", da jeg nettopp har "svidd" 1.3k på ett hk jeg ikke har bruk for. :D

 

PS.

Men det blir jo en del "styr", da det er jobb-PC (på dette kontoret) og har vannkjøling.

Så kanskje jeg ikke gidder. VI får se. :)

 

hehe, 790GX greier ikke 1066 mhz med mushkin brikkene, men testa den beste brikka på 800 mhz 3-4-3-5 Ok. jaja, synn at jeg bare har en brikke som er verdt å ha igjen, har bare en brikke jeg venter på at skal dø så jeg kan sende inn begge kitsa samtidig å få noe annet =)

 

Men andre dfi kortet (790fx m2r) klarer 1066 mhz uten problemer.

 

300 mhz HTT er ikke noe problem, på gigabyte kortet første jeg hadde av ma790fx-dq6 dro jeg 475 mhz :O det andre dro rundt en 450 og m2r ser jeg mest rundt 440-480.

 

790GX er en del under der da, grunnen, igp.

Men jeg ser ikke at det forhindrer noen akkuratt.

 

*Chip jeg brukte for 475 mhz var en X2 5600+ Windsor F3.

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hadde opp mot HTT350 da jeg testet min FXB med en 6400+ og Opteron 1218, Phenom er annerledes på en eller annen måte.

 

Neppe. Vel, i mitt tilfelle er nok ikke CPU'en som er problemet mtp "høy" HTT.

Det er DFI hk'et som er "søppel". :)

 

Sjekk her:

 

post-40756-1232480077_thumb.jpg

 

Her kommer Bios-string med rett modellnummer også.

Dessverre tillater (naturlig nok) ikke Bios å endre VCore, så jeg er "stuck" på ca. 3.2Ghz uansett HTT/MP-varianter.

Men, som demonstrert her, ett "billig-kort".. over 2 år gammelt nå (i kontormaskinen) er "bedre" til å klokke en X4 920 enn det overprisede DFI hk'et jeg kjøpte.. ene og alene for å få max ut av min X2 920. :(

Flyttet over X2'en (6000+) i DFI hk'et og der var det også stopp på HTT=240.

Jeg har nok fått ett "mandagskort"..

 

Edit:

Denne testen med ett gammelt billig hk basert på RS690/SB600 parret med X4 920 gir kanskje litt "vann på mølla" til de som har diskutert hvor billig man slipper unna med Quad til AMD.. i forhold til å gå for helt nytt ci7-system.

Særlig nå som prisene settes ned på Phenom.

 

Løp og kjøp!! :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
DFI JR kortet er jo tross alt "budsjett kortet" deres, så skjønner ikke helt hvorfor dere har så store forventninger til det. Hadde FXB kortet ytt dårlig kunne jeg forstått det.

 

"Budsjett"??

Det koster da omtrent like mye som "storebrødrene"!

Snakk om en/to hundrelapper opp.

 

Jeg har bare vært uheldig.

Hk'et skal jo være bra.. Har sett flere tester med høy HTT på dette hk'et. "Ims" har jo også greid bra resultater med DFI JR (790GX-M2RS).

 

Nuvel.

Jeg må videre.. og ikke bruke mer energi på dette nå. :)

Skal/skal ikke få tak i ett annet hk.. :hmm:

 

Edit:

Ifølge "Brother Esau" på xs.org bør man inntil videre være forsiktig med PHII i DFI hk.

Bios'er er på langt nær ferdige/"trygge" i bruk med PHII.

Om dette er FUD, kan jeg ikke avgjøre.

Jeg har ihvertfall nå kjørt igjennom OCCT @ 260x12 på min X2 920 i det "eldgamle" Gigabyte hk'et.

post-40756-1232485848_thumb.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
DFI JR kortet er jo tross alt "budsjett kortet" deres, så skjønner ikke helt hvorfor dere har så store forventninger til det. Hadde FXB kortet ytt dårlig kunne jeg forstått det.

 

"Budsjett"??

Det koster da omtrent like mye som "storebrødrene"!

Snakk om en/to hundrelapper opp.

 

Jeg har bare vært uheldig.

Hk'et skal jo være bra.. Har sett flere tester med høy HTT på dette hk'et. "Ims" har jo også greid bra resultater med DFI JR (790GX-M2RS).

 

Nuvel.

Jeg må videre.. og ikke bruke mer energi på dette nå. :)

Skal/skal ikke få tak i ett annet hk.. :hmm:

 

Edit:

Ifølge "Brother Esau" på xs.org bør man inntil videre være forsiktig med PHII i DFI hk.

Bios'er er på langt nær ferdige/"trygge" i bruk med PHII.

Om dette er FUD, kan jeg ikke avgjøre.

Jeg har ihvertfall nå kjørt igjennom OCCT @ 260x12 på min X2 920 i det "eldgamle" Gigabyte hk'et.

 

det er ett high end kort, og regjerer likt som lanparty DK 790GX, og faktisk det er +/- heeelt likt ang specs.

 

Det er noen små forskjeller, ikke nevneverdige.

 

jeg har en følelse at det er hk probs, og du ser fort at dfi ikke har noen god bios på 790gx, jeg har fått ett svar nå som sier, thanks for the issues we have not acknownledge'd b4.

 

var noe sån, og sa at de har det travelt, og AM3 har pri en for øyeblikket, forståelig.

 

det funker, stabilt, ingen spesielle problemer, annet med at overclocking ikke fungerer.

 

men bildet ditt, 690G ??? en vanlig phenom1 hadde brent opp det hk't @ stock jo :|

 

 

**Edit**

Test av Gigabyte MA790FX-DQ6 kommer vell imorra ;) fikk de for 2 dager siden, men har visst ikke fått tid til å teste de.

Knopfler, har du noen Opty 2xxx ? så jeg kan teste å flashe bios med dem å se om 8xxx funker da ?.

Edit: funker nå, minne issues, får smelle inn win imorra hvis jeg ikke blir for opptatt med gigabyte kortet og en 940 for å teste om den vil mer enn 4.4ghz på det kortet :)

 

så da er det ferdig flashed nyeste bios til helga, og fikser noe dice ;) får se ann spenna, blitt mye handling denna mnd'n :|

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
men bildet ditt, 690G ??? en vanlig phenom1 hadde brent opp det hk't @ stock jo :|

 

Du sier noe. :)

Det er jo ett tegn at Gigabyte's bios-kodere har valgt å kun vise VCore.. ikke endre. :D

Men, så er det jo lett å glemme at dette er en PII - 45nm - som knapt trekker mer strøm enn en X2 6000+.

I tillegg så har jeg jo den Zalman chipset-kjøleren (egentlig bare braketten da) med en 120mm vifte som blåser over NB/Mosfets.

Det hjelper mye.

Jeg er/var imponert over at PHII boot'et rett opp.

Gadd ikke engang å resette bios før jeg tok ut X2 6000+ og satte inn X4 920'en!

Rett opp på 266x12. Da var jeg "happy" igjen. :D

(Ikke helt stabilt der, derfor ned til 260x12).

 

Du får ha "tvi-tvi" til dine benche-sessions. :thumbup:

 

(Jeg er bare i oppvarmingsfasen med Phenom) :D

Lenke til kommentar

Leser at AMD vil lansere PHII 950, 3,1 ghz i april (en av kildene)

Regner med den vil gå mot 9550, støtter DDR 3 , og sammen med 100 mhz over 940 virker det som om den går etter 9550, 940 vs 9400, 920 vs 8300 prismessig antar jeg.

 

Edit:

 

Og etter priskuttet på 940 er det fult mulig å få en komplett 10 000,- rigg (dragon)

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Leser at AMD vil lansere PHII 950, 3,1 ghz i april (en av kildene)

Regner med den vil gå mot 9550, støtter DDR 3 , og sammen med 100 mhz over 940 virker det som om den går etter 9550, 940 vs 9400, 920 vs 8300 prismessig antar jeg.

 

Edit:

 

Og etter priskuttet på 940 er det fult mulig å få en komplett 10 000,- rigg (dragon)

 

ja dette er sant.

 

og ikke minst at vi har 2000 mhz ht link på 950'n.

 

men gigabyte kortet, en phenom 9850 brenner opp ett 690G hk uten problemer @ stock så ja :p

Viser bare til at dem er effektgjerrige, some er veldig posetivt :)

 

men dragon platform er bare ett 4850-phenom2, og 790gx eller 790fx eller bedre. :)

 

** Liten edit, fått tid til å leike litt nå, så kommer vell noe iløpet av kvelden.

fikk en del ting på mandag dere kan jo se det på bildet ;)

 

så har litt å leike med :) bare passe på litt på AM2 korta siden de er knopfler sine :p

post-118039-1232547699_thumb.jpg

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Med prisforskjell på Phenom 920 og 940 så liten som den er, kan jeg bare anbefale å leve på knekkebrød i ei uke (husmannsbrød koster 10kr for 2pk eller noe) og kjøpe 940 istedenfor 920. Det er verdt det :)

 

Du sier noe. :)

 

Jeg har ikke råd, men det ble for fristende med den feilprisingen? av 920/940 linket til over her.

Så da skal jeg snart ha en X4 940 (i tilleg til X4 920 jeg allerede har).

Bestilt fra Multicom nå nettopp, da jeg så at de har satt prisene opp igjen for 920, men 940 stod til kr. 2112.

Så blir det en ny runde i DFI hk'et (men da prøver jeg siste Beta-bios).

 

PS/Edit:

Det blir vel å selge en Intel-rigg (eller tre) for å forsvare innkjøpet (for meg selv) :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...