Imsochobo Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Må dessverre si at mitt PhenomII (X4 920) system (DFI JR 790GX-M2RS) gir assosiasjoner til Intel nForce. Har nå prøvd det meste av "triks" og settings, inkludert bruk av AOD (fin utility forresten) for å komme over HTT=240 stabilt med to brikker (dual/"ganged"). Oppdaterte også til siste offisielle bios uten at det så ut til ha noe nytt og revolusjonerende ved seg. (Holder meg unna betabios foreløpig). Og det var/er ikke RAM-brikkene som er hovedproblemet. Det er/var heller ikke snakk om problem med å boote med stock HTT(FSB). Det klarer selv "søpleram". Kingston brikkene funket like bra/dårlig som Crucial ballistix-brikka under dagens(kvelden/nattas) klokke-sesjon. Heller mer til at det må en brikke(single channel) til for å få tynt det siste mht HTT(FSB). Håpløst. Det er neppe CPU'en sin "feil". Ser ut som DFI har en del jobb å gjøre med bios-koding. Fikk repeteret "skrekk-scenarioet" fra igår. Prøvd å endre HT-link samt satte ACC til Auto, og prøvde en reboot. Da "låste" Bios/hk seg totalt (LED viste b8 eller c8.. vanskelig å tolke). Det eneste som da fungerer er *total* reset, dvs reset av BIos (pin/batteri), ut med RAM, ut med skjermkort.. og faktisk ut/inn med CPU. Slik som de "råtneste" korta fra Socket-A/754/939 (og noen 478/775). Dette holder bare ikke DFI. Hjelper jo lite å lage fancy hk med kvalitets-kompontner (f.eks. 8-pins CPU-kontakt) med slike håpløse bios'er. Som nevnt over.. det eneste som har "overgått" denne klokk-erfaringen i negativ forstand er noen runder med n750i og n780i. Så min foreløpige erfaring med AM2+/PhenomII er alt annet enn positiv. Noen som vil ha en billig Phenom-rigg? Bilde av CPU (lav batchnummer). Jeg skjønner ikke ossen du ikke klarer å få den til å funke, når 260 htt uten problemer, bruk siste "official" bios, og du har bios jumper elelr boot opp bruk home knappen. Og klage over en 800 mhz oc på en quad er ingen ting å klage over heller, ser uttallige intel kjøpere som klager når q6600'n stopper @ 2.9-3.2. så jaja, noen chipper er bedre enn andre Og det er litt for høye forventninger ut av disse quadsa, en kammerat fikk "bare" sin intel quad 500 mhz opp. Jeg regner bare med at du er nesten bortskjemt med gode chipper dfi har top resultatene på nesten alt, og er vell en grunn til det ACC hjelper lite med phenom 2. det er innebygget. får 2 nye hovedkort idag, eller knopfler får det, men de kommer hjem til meg, så tar en liten test. fram med is, ut med 940'n og teste da Høyeste stabile clock hittil er 3750 mhz på en 920, så det er da ikke mye å klage over ser på 32M wprime som stabilt. Endret 19. januar 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Hehe... går i forsvar for DFI/AMD IMS? Ja. Jeg er bortskjemt. Ingen tvil om det. Løfter ikke ett halvt øyenbryn over OC (stabilt) fra 2.8 til 3.3/3.4 (3.58 var/er med ei brikke og ikke testet for stabilitet annet enn benching). Dette er ELENDIG ifht det jeg er vant til ("krever") for å være fornøyd med OC-egenskaper til gitt hw. Dette er noe jeg var vant til med P4 fra "før krigens dager". Jada. Det er en del Quad'er fra Intel Q6600 som også er så dårlige mht OC, men det er ingen unnskyldning. Er man vant til ca. 50% OC som "standard-out-of-the-box" så blir man kresen. Men du har jo ett godt poeng i at det ikke er mange som hverken har klokket PHII 920.. eller mye lengre utifra det vi har sett dokumentert. Sånn sett kan jeg jo ikke klage, men jeg gør det likevel. Bios-jumper??? Les innleggene mine en gang til. Når hk'et låser seg i b8/c8 (LED) så er det ENESTE som funker å demontere alt av komponenter (på hk'et) noe som også står i manualen. Er ikke det patetisk så veit jeg ikke. Ikke engang skrekk-hk fra MSI (for OC) på S775 er/var så dårlige. Ja. Jeg er litt i overkant irritert/skuffet. Skal teste litt mer med X2 i hk'et før jeg kommer med en endelig konklusjon. Det er jo sikkert slik også for AMD hk at Quad's er "dårligere" enn dual (X2) mtp klokking av "bussen". Greier hk'et HTT=300 med dual (X2) skal jeg holde kjeft. Btw: Er det noen erfaringer om hva som gir best OC av ganged/unganged? (Må prøves ut) Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Hehe... går i forsvar for DFI/AMD IMS? Ja. Jeg er bortskjemt. Ingen tvil om det. Løfter ikke ett halvt øyenbryn over OC (stabilt) fra 2.8 til 3.3/3.4 (3.58 var/er med ei brikke og ikke testet for stabilitet annet enn benching). Dette er ELENDIG ifht det jeg er vant til ("krever") for å være fornøyd med OC-egenskaper til gitt hw. Dette er noe jeg var vant til med P4 fra "før krigens dager". Jada. Det er en del Quad'er fra Intel Q6600 som også er så dårlige mht OC, men det er ingen unnskyldning. Er man vant til ca. 50% OC som "standard-out-of-the-box" så blir man kresen. Men du har jo ett godt poeng i at det ikke er mange som hverken har klokket PHII 920.. eller mye lengre utifra det vi har sett dokumentert. Sånn sett kan jeg jo ikke klage, men jeg gør det likevel. Bios-jumper??? Les innleggene mine en gang til. Når hk'et låser seg i b8/c8 (LED) så er det ENESTE som funker å demontere alt av komponenter (på hk'et) noe som også står i manualen. Er ikke det patetisk så veit jeg ikke. Ikke engang skrekk-hk fra MSI (for OC) på S775 er/var så dårlige. Ja. Jeg er litt i overkant irritert/skuffet. Skal teste litt mer med X2 i hk'et før jeg kommer med en endelig konklusjon. Det er jo sikkert slik også for AMD hk at Quad's er "dårligere" enn dual (X2) mtp klokking av "bussen". Greier hk'et HTT=300 med dual (X2) skal jeg holde kjeft. Btw: Er det noen erfaringer om hva som gir best OC av ganged/unganged? (Må prøves ut) Gir akkuratt samme for meg, jeg har nå testa ett par phenoms på mitt 790gx, og ja det er totally FUCKEd up med beta bios, står det amd prossesor unknown er det riktig, den bios funker. Beta biosen, disable cool n quiet så henger pc'n seg rofl, men sier bare at dfi har noen av de beste resultatene der ute, og over 6.7 ghz har blitt gjort, jeg har det riktig tallet men det skal ikke ut. mitt kort stopper iallefall på 260 htt, og bios reset og lignende funker uten probs, 9850 BE 9950 BE og 940 BE. X2 5000+ sempron 1600 1620 1640 opty 1222 og maaange andre har fungert uten problemer, og til nå har det vært minst problematiske hovedkortet fra dfi jeg har hatt. derfor jeg lurer dfi lp ut 790fx m2r er mareritt iforhold. Endret 19. januar 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 oh, så de ocz dfi edition funker veldig bra med dfi hovedkort? er de spesielt kalibrert for dfi hk? AFAIK er de egentlig spesielt kalibrert for DFi NF590 ;9 Men ikkeno problemer med å kjøre rated speed/timings på DFI UT 790FX-M2R heller, så funker greit der. OCZ samarbeider (AFAIK) endel med DFI, så vil tro OCZ har "best" minnekompatibilitet med DFI, og også en god kunnskap om disse comboene, om noe skulle være litt trøblete. Det eneste negative med disse brikkene er forøvrig at det er enten Elpida eller PSC J die (powerchip) på dem. Har forøvrig et sett PC2-7200 DFI Edition også ^^ 4-4-3-15-1T @ 450Mhz. Disse har Micron D9... Kanske gode, ca samme som G.Skill PC2-8000 HZ-brikkene mine (ratet til 4-4-4-5-2T @ 500Mhz). Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Må dessverre si at mitt PhenomII (X4 920) system (DFI JR 790GX-M2RS) gir assosiasjoner til Intel nForce. Har nå prøvd det meste av "triks" og settings, inkludert bruk av AOD (fin utility forresten) for å komme over HTT=240 stabilt med to brikker (dual/"ganged"). Oppdaterte også til siste offisielle bios uten at det så ut til ha noe nytt og revolusjonerende ved seg. (Holder meg unna betabios foreløpig). Og det var/er ikke RAM-brikkene som er hovedproblemet. Det er/var heller ikke snakk om problem med å boote med stock HTT(FSB). Det klarer selv "søpleram". Kingston brikkene funket like bra/dårlig som Crucial ballistix-brikka under dagens(kvelden/nattas) klokke-sesjon. Heller mer til at det må en brikke(single channel) til for å få tynt det siste mht HTT(FSB). Håpløst. Det er neppe CPU'en sin "feil". Ser ut som DFI har en del jobb å gjøre med bios-koding. Fikk repeteret "skrekk-scenarioet" fra igår. Prøvd å endre HT-link samt satte ACC til Auto, og prøvde en reboot. Da "låste" Bios/hk seg totalt (LED viste b8 eller c8.. vanskelig å tolke). Det eneste som da fungerer er *total* reset, dvs reset av BIos (pin/batteri), ut med RAM, ut med skjermkort.. og faktisk ut/inn med CPU. Slik som de "råtneste" korta fra Socket-A/754/939 (og noen 478/775). Dette holder bare ikke DFI. Hjelper jo lite å lage fancy hk med kvalitets-kompontner (f.eks. 8-pins CPU-kontakt) med slike håpløse bios'er. Som nevnt over.. det eneste som har "overgått" denne klokk-erfaringen i negativ forstand er noen runder med n750i og n780i. Så min foreløpige erfaring med AM2+/PhenomII er alt annet enn positiv. Noen som vil ha en billig Phenom-rigg? Bilde av CPU (lav batchnummer). Jeg skjønner ikke ossen du ikke klarer å få den til å funke, når 260 htt uten problemer, bruk siste "official" bios, og du har bios jumper elelr boot opp bruk home knappen. Og klage over en 800 mhz oc på en quad er ingen ting å klage over heller, ser uttallige intel kjøpere som klager når q6600'n stopper @ 2.9-3.2. så jaja, noen chipper er bedre enn andre Og det er litt for høye forventninger ut av disse quadsa, en kammerat fikk "bare" sin intel quad 500 mhz opp. Jeg regner bare med at du er nesten bortskjemt med gode chipper dfi har top resultatene på nesten alt, og er vell en grunn til det ACC hjelper lite med phenom 2. det er innebygget. får 2 nye hovedkort idag, eller knopfler får det, men de kommer hjem til meg, så tar en liten test. fram med is, ut med 940'n og teste da Høyeste stabile clock hittil er 3750 mhz på en 920, så det er da ikke mye å klage over ser på 32M wprime som stabilt. Bare en kjapp comment... tror ikke Crosshair'et støtter Phenom så du får holde de borte fra det kortet, det er for X2-klokking Vil ikke ha no svidd HK en gang til, ventet i 100 år på å finne en til en rimelig pris. Btw, sjekk litt rundt ang. dice til helga, om det er aktuelt. har endel stæsj her som bør testes vettu... tar med me en 10-15 CPUer når jeg forlater Hannover på onsdag. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Bare en kjapp comment... tror ikke Crosshair'et støtter Phenom så du får holde de borte fra det kortet, det er for X2-klokking Vil ikke ha no svidd HK en gang til, ventet i 100 år på å finne en til en rimelig pris. Btw, sjekk litt rundt ang. dice til helga, om det er aktuelt. har endel stæsj her som bør testes vettu... tar med me en 10-15 CPUer når jeg forlater Hannover på onsdag. hehe, tviler jeg og, jeg satser ikke på 9850 på gigabyte kortet, men tester vell 940'n @ 1.6 V som ikke er alt for mye, jeg bør greie greie clocks da, hvis ikke er det cpu'n min :'/ Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) TL1000S, det er en triks som jeg leste om, som funker på FXB korta, men som kan også funke på din. Ikke slit på HT240, gå direkte for 300. Jeg ser at min fxb oppfører seg da som om den vil boote med 12x300, samtidig ingenting mellom 280 og 299, men minne sucks, klarer ikke 1200MHz. Og hvis jeg setter DDR til 667, 533 eller 400 vil den ikke boote med høy ht. Oh, jeg mååå skaffe meg D9* minne, hva skal jeg kjøpe? PS: Primer nå 3680 på 1,45Volt stabilt i noen timer. Bra 24/7 overklokk sålangt. Endret 19. januar 2009 av prostoman Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 TL1000S, det er en triks som jeg leste om, som funker på FXB korta, men som kan også funke på din. Ikke slit på HT240, gå direkte for 300. Jeg ser at min fxb oppfører seg da som om den vil boote med 12x300, samtidig ingenting mellom 280 og 299, men minne sucks, klarer ikke 1200MHz. Og hvis jeg setter DDR til 667, 533 eller 400 vil den ikke boote med høy ht. Oh, jeg mååå skaffe meg D9* minne, hva skal jeg kjøpe? PS: Primer nå 3680 på 1,45Volt stabilt i noen timer. Bra 24/7 overklokk sålangt. En supportdude sa til meg at all OCZ-minne ratet over pc2-8000 er D9. kan sjekke innboksen min på XS for å dobbeltsjekke dette. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 TL1000S, det er en triks som jeg leste om, som funker på FXB korta, men som kan også funke på din. Ikke slit på HT240, gå direkte for 300. Jeg ser at min fxb oppfører seg da som om den vil boote med 12x300, samtidig ingenting mellom 280 og 299, men minne sucks, klarer ikke 1200MHz. Og hvis jeg setter DDR til 667, 533 eller 400 vil den ikke boote med høy ht. Oh, jeg mååå skaffe meg D9* minne, hva skal jeg kjøpe? PS: Primer nå 3680 på 1,45Volt stabilt i noen timer. Bra 24/7 overklokk sålangt. En supportdude sa til meg at all OCZ-minne ratet over pc2-8000 er D9. kan sjekke innboksen min på XS for å dobbeltsjekke dette. Det har sikkert vært sånn før, men nå er det bare nye revisjoner som går på lavere spenning og klokker dårlig Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 (....) men minne sucks, klarer ikke 1200MHz. Og hvis jeg setter DDR til 667, 533 eller 400 vil den ikke boote med høy ht. Oh, jeg mååå skaffe meg D9* minne, hva skal jeg kjøpe? G.Skill Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) TL1000S, det er en triks som jeg leste om, som funker på FXB korta, men som kan også funke på din. Ikke slit på HT240, gå direkte for 300. Jeg ser at min fxb oppfører seg da som om den vil boote med 12x300, samtidig ingenting mellom 280 og 299, men minne sucks, klarer ikke 1200MHz. Og hvis jeg setter DDR til 667, 533 eller 400 vil den ikke boote med høy ht. Oh, jeg mååå skaffe meg D9* minne, hva skal jeg kjøpe? PS: Primer nå 3680 på 1,45Volt stabilt i noen timer. Bra 24/7 overklokk sålangt. Takk for tipset. (Edit: Dette er også prøvd, men se neste setning). Det er vel derfor jeg "maste" litt om råd om ram-brikker over her. For det er ikke snakk om at de to Kingston KVR6400 (DDR2-800) vil være med på så høy HT-buss. Har "lekt" litt med ganged/unganged og hk'et/systemet klarer *litt* høyere HTT unganged. Men det krasjer med en gang HTT>244 uansett, bare at det er stabilt inntil HTT=244 unganged. Nå har jeg testet litt mer på det som blir både max OC samt 24/7-setting med min X4 920. Og har "rrroa meg krrrraftig ned".. 3D-benching med CLub3D HD3870 "går så det griner" med helt greie resultater på 3.3Ghz. Faktisk en del bedre enn Q6600 på samme klokk med samme skjermkort. Edit: Det er ingen som helst tvil om at Phenom II er en meget bra CPU. Endret 19. januar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Giallorossi, jeg har nesten bestilt den der en gang, men ombestemte meg når jeg leste at den der var laget spesielt for Intel systemmer. I alle tester jeg leste står det under spesification: MB/chipset: X48, P45, X38 osv. TL1000S, har du prøvd å hoppe litt fremover med HTT? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Giallorossi, jeg har nesten bestilt den der en gang, men ombestemte meg når jeg leste at den der var laget spesielt for Intel systemmer. I alle tester jeg leste står det under spesification: MB/chipset: X48, P45, X38 osv. Hehe, det kan godt stemme, men det kan umulig være så gedigen forskjell mellom plattformene (?), isåfall har du Garanti i background som du kan utnytte (). Kjører mine brikker på 1150 atm, jeg har boota på 12xx. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Hva wer stock spenning på NB på chipene deres? Min er på 1,175v, noe som er relativt lavt. DEn klarer 2,2GHz på den spenningen uten problemer, har ikke testet høyere klokk ennå Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) MB/chipset: X48, P45, X38 osv. TL1000S, har du prøvd å hoppe litt fremover med HTT? Alt, absolutt alt av tips/triks er prøvd. Ref. "ranten" over her så er jeg "beyond" noe pervers glede av å sitte 3 døgn i strekk og lete etter alle mulige "tweaks" på akkurat *ett* system. Til det har jeg prøvd for mye/har for mye rigger til at jeg aksepterer at en "Klokke-session" skal være slik. Slik skal det være: Åpne pakkene (hk, ram, cpu, skjermkort).. Montere.. Boot... endre bios (fjerne teite defaults). Reboot ett par ganger for å se hva "chip'en"/hk er god for..dvs. minimum 20% OC (via FSB) default VCore. <check> Klokke rett opp (fra f.eks. 200->266 eller 266->333).. legge inn OS *overklokket*. Og *så* starte den *egentlige* overklokkingen. Dette er det jeg er vant til og "krever" nå til dags. Blir spennede å se om ci7/X58 er like bra når jeg får sjans til å anskaffe det. PS. Angrer på at jeg ikke gikk for X4 940 nå ja. Edit: "Stemingsbilde" av riggen Antec Mini ("fett" kabbis) Xigmatek "Achilles" Club3D HD3870 Endret 19. januar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) MB/chipset: X48, P45, X38 osv. TL1000S, har du prøvd å hoppe litt fremover med HTT? Alt, absolutt alt av tips/triks er prøvd. Ref. "ranten" over her så er jeg "beyond" noe pervers glede av å sitte 3 døgn i strekk og lete etter alle mulige "tweaks" på akkurat *ett* system. Til det har jeg prøvd for mye/har for mye rigger til at jeg aksepterer at en "Klokke-session" skal være slik. Slik skal det være: Åpne pakkene (hk, ram, cpu, skjermkort).. Montere.. Boot... endre bios (fjerne teite defaults). Reboot ett par ganger for å se hva "chip'en"/hk er god for..dvs. minimum 20% OC (via FSB) default VCore. <check> Klokke rett opp (fra f.eks. 200->266 eller 266->333).. legge inn OS *overklokket*. Og *så* starte den *egentlige* overklokkingen. Dette er det jeg er vant til og "krever" nå til dags. Blir spennede å se om ci7/X58 er like bra når jeg får sjans til å anskaffe det. PS. Angrer på at jeg ikke gikk for X4 940 nå ja. Edit: "Stemingsbilde" av riggen Antec Mini ("fett" kabbis) Xigmatek "Achilles" Club3D HD3870 husk med core 7, 920'n er nesten minst like bra som de andre, du får bra clock med 920 i % meeen, 965 neh. de stopper sånn ca 3.8~ du når ikke det trur jeg. husk at ipc går opp så hvis vi faktisk tenker X2 clock så kan du jo ta 20% av 3 ghz så de er rimelig raske iforhold til hva de var før, så bare om å få en % clock er ikke så stort mål i seg selv, gode resultater er noe anna. 940 og 920 kommer inn for 20% priskutt folkens! 1000s, rydde litt ? min pc med 790GX inne ;D Der er min, og den fungerer greit, chipset kjølinga er bare fordi at det ikke blir nok luft sirkulasjon med dette kabinettet, og drept ett MA790FX-DQ6 og DFI NF4 Expert på denne måten. (vannkjøling, 0 luftstrøm over hk. Endret 19. januar 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Giallorossi, har du dine G.skills i et AMD rig? Jeg ser at alle her sitter med 790GX, og ingen andre med FXB. Noe spesielt grunn til det valget? Bare lurer, vurderte å kjøpe en selv like før Nyttårs aften Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) husk med core 7, 920'n er nesten minst like bra som de andre, du får bra clock med 920 i % meeen, 965 neh. de stopper sånn ca 3.8~ du når ikke det trur jeg. Eehh... jeg ville ikke finne på å kjøpe noe annen modell enn i920. Det burde da fremgå av poster over her.. Kjøper ikke overpriset hw som klokker %-vis "ingenting". Derfor jeg gikk for X4 920, men der er/var prisforskjell så lav at jeg i ettertid ser at jeg "bommet". I og med at det kan være (mer) vrient å klokke HTT(FSB) på AMD-hk. min pc med 790GX inne ;D Der er min, og den fungerer greit, chipset kjølinga er bare fordi at det ikke blir nok luft sirkulasjon med dette kabinettet, og drept ett MA790FX-DQ6 og DFI NF4 Expert på denne måten. (vannkjøling, 0 luftstrøm over hk. Ims da... En erfaren klokker som deg vet vel at man må ha en Zalman chipset-kjøler (eller tilsvarende) med vannklokk og strømhungrige dual/quads. Har alltid brukt det på alle "vannriggene" mine etter å sett hvor varme mosfets/NB/chipset blir uten. (Sjekker alltid temps når jeg starter å klokke.. CPU er faktisk det minste problemet). PS/Edit: Prøvde litt mer klokk med riggen idag etter å saumført divers tråder på xs, hvorav det er noen med samme hk/920. Mitt hk/min CPU vil ikke på vilkår noe lenger enn HTT=235 stabilt på default VCore. Har ingen hensikt å øke VCore. (Eller senke MP til f.eks. så lavt som 4 eller 6 = "fisleklokk"). Ser at de som har klart lenger har "kvalitets-minne" som fint klarer 1200mhz. Forøvrig har jeg ett "gammelt" Gigabyte GA-MA69G-S3H (AM2) som faktisk støtter X4 920 i siste bios-releas (rett før nyåret). Det kan være en ide å "swappe" CPU her for å sjekke to ting: Max HTT på DFI 790GX-M2RS jr med X2 6000+, og hvorvidt X4 920 lar seg klokke i MA69G-S3H Skal sjekke max. HTT på det hk'et først, men jeg mener å huske at det også er elendig i så måte. Tror jeg testet det ut da jeg fant max.klokken på X2 6000+'en (ca. 3.5Ghz). Mener å huske at jeg slet med å komme over HTT >235 der også. Svakt. Greide jo FSB=310 med mitt gamle MSI K8 Platinum (Venice 3000 samt X2 3800+). Endret 19. januar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Giallorossi, har du dine G.skills i et AMD rig? Jeg ser at alle her sitter med 790GX, og ingen andre med FXB. Noe spesielt grunn til det valget? Bare lurer, vurderte å kjøpe en selv like før Nyttårs aften Dessverre, de sitter i et Socket 775-oppsett. Men hvorfor skulle ikk disse brikkene funke på et AMD oppsett? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Hallo, eeh, jeg vet ikke hva jeg skal si, speechless Klikk meg for å se det utrolige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå