guttorm Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Får min i morgen håper jeg. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 mest for minneinstillinger, jeg trur FXB har en sykt bra bios iforhold til de andre korta. Nja, FXBen er fremdeles en DK, så det kunne ha vært enda bedre (tenker på UT som ikke finnes). Merker det når jeg skal stille på spenning på cpuen, mangler det å kunne finjustere det som på UT kortene, men ellers veldig fornøyd med FXBen her men ikke undervurder krafta som den pwm'n kan levere ut, load 9850BE @ 1.7 V og 3650 mhz. da bruker man nok strøm TPD'n til 9850 stemte så, det er kansje en 300 W. men, det er ikke noe sinnsykt når det gjelder nøyaktighet, men de lager ikke mye varme, og de kan levere mye. ACC har ikek noe å si, så lurer på 790fx m2r blir veldig bra etterhvert ****Edit** En ny phenom 940 kom idag, tid for test snart Ikke glem å se på stepping før du smører på med pasta, som jeg gjorde Er nysgjerrig på stepping du har på din. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Da må du ta den av igjenn prostoman Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Da må du ta den av igjenn prostoman 2x cacvc ac 0850bpcw har jeg . får enda en, regner med at knoppfler får en 0850bpcw av meg virker som hovedkortet sliter med høy max clock, jeg spilte crysis @ 4000 mhz 1.536 V.. i over 1 time, sier litt. Den hadde ikke lyst til wprime da, men jeg boota windows og spelte crysis, som ikke loader alle kjernene 100% likt. opplevelsen med crysis 3x crossfire 4870 1gb (1x 4870x2 +1x 48701gb) oced til 800/1000. Den var meeeget bra ;D fyrte opp på 1680x1050, og det er ikke cpu det går på lengre iallefall. du merker en liten forskjell fra 3ghz til 4 da, men var svært skjeldent vi fikk noen problemer med lagg på høyeste settings. temperaturen var 16C etter 2 timer. 6.89 ghz var gjort i las vegas btw Endret 15. januar 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Gigabyte's first motherboard based on the AM3 socket has been pictured. The GA-MA790FXT-UD5P is the company's first AMD motherboard that uses the Ultra Durable 3 construction, with 2-oz copper layered PCB, high-grade conductive polymer capacitors, and MOSFETs with lower RDS. As the name suggests, this motherboard is based on the AMD 790FX chipset. It features two full-bandwidth PCI-Express 2.0 x16 slots supporting ATI CrossfireX, four DDR3 DIMM slots supporting DDR3-1600+ MHz memory. The motherboard supports AM3 socket processors with TDP of up to 140W. A total of 10 SATA II ports are provided, six of which are routed to the SB750 southbridge, four to an additional SATA II controller. Other features are common with Gigabyte motherboards in its class, with high-quality 7.1 ch audio, two gigabit Ethernet connections, twelve USB 2.0 ports (8 external), and FireWire. Gigabyte is planning two more AM3 socket models: GA-MA770T-UD3P and GA-MA790X-UD4P based on the AMD 770 and 790X chipsets respectively. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Der stoppe hjertefrekvensen min litt, Hva er det jeg ser? Et litt kult Hovedkort til en AMD-plattform? Yeah! Edit: Lurer på hva som feiler meg i dag, leste kun halve innlegget. Ser det nå støtter DDR3 (dyrt) og at det er nytt Chipsett 790FXT (Eller står T'n bare for at det er DDR3 den støtter, som tidligere Gigabyte kort?). Endret 15. januar 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Eneste jeg vet er at det er DET hk jeg skal ha når jeg kjøper meg nytt utstyr Eneste bekymring er at det ikke lukter så veldig billig da Men siden jeg hopper fra et 939hk med råttene DDR brikker så synes jeg at jeg kan ta meg friheten til å spytte inn litt kroner Endret 15. januar 2009 av Goodall Lenke til kommentar
Osse Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Kort: Dersom man er veldig opptatt av spille skytespill med 55'' så kan man d*** en lang marsj i hvilken CPU man har. (Nesten). Men man bør velge (antall/type) skjermkort med omhu. Dersom man skal "vinne" gitte bencmarks, eller kjøre CPU-intensive apps (rendring..etc) som utnytter alle kjerner, da bryr man seg veldig om hvilken CPU man har. Dvs. den *beste* uansett hva som står på heatspreader. Er man en fanboi (Intel eller AMD) så kjøper man kun fra en produsent, og inntar "denial of facts" til enhver test/bench som ikke favoriserer sitt merke.. (Ref. "Smoothness-tråden"). Verre er det ikke. Nå er jeg ikke bencher , og du vet meget godt at jeg ikke er amd fanboi, men amd fanatiker, som nekter å bygge et intel system. Og jeg vet at limit for bygging for andre ligger stort sett rundt 8000 - 10000 for en maskin for pøbeln når vanlige foreldre skal betale regninga. Og det som faktisk betyr noe er hvordan en plattform/system yter i bruk. Og jeg vet at skal voksna ha maskinene, så betyr støy meget. Mens for pøbeln betyr støy mindre men maks ytelse mest. Standard oppløsning nå vil jeg si er 1680 - 1050 - 20 - 22" skjerm. Det jeg er på jakt etter tester er om et system basert på AMD cpu kan matche eller overgå et intelsystem for ikke nerden innenfor gitte rammer, for det er faktisk slik jeg opplever det, folk spør meg hva er den beste maskinen jeg kan få for x antall kroner, og hadde de spurt om prisklassen 6000 og under så har jeg sagt at jeg kan bygge det som gir mest for penga, over det har det til nå ikke vært mulig å sette opp et amd system mot et intel system og med handa på hjerte si at det er så bra som du kan få det for summen du betaler. Det plager med derfor at en ikke kan konkludre med at lav oppløsning er det riktige å teste om den gitte cpu'en er den som yter best i standard oppløsning !! For siden det skiftes om på hvilken cpu som er best avhenging av oppløsning som benyttes - selv om det er samme grafikkort som benyttes og når det er så store utslag, så er det faktisk noe som er galt med testmetodikken. Kanskje ikke for en bencher men det er noe som er galt når resultater endres så totalt når det settes opp til oppløsninger som faktisk brukes. ps - nå er det slike at jeg ikke har bygget system på nesten 2 år - siden jeg nekter å bygge et intel system... men har vær nøyd til å si til pøblan at for over 6000 og til gaming så får du nok spørre noen som kan bygge intel systemm............hrmf. Edit. Nå er det 2 år siden jeg har bygget et system (pga core 2). ph ii system maks 10 000,- For en bygger som utlukkende bygger amd system, og som vet at får en 10000,- som maks grense for å bygge et system, er det som intresserer meg kan jeg bygge det beste, raskeste systemet basert på amd/nvidia ...... eller må jeg bare furte å la være å bygge. Det som oftest er gjennomgansmelodien her på forumet er , ja men for kr 500 mer får en det og det, slik er det stort sett ikke, en får en maks limit og til det for en forholde seg til, og dermed inngå kompromiss, det jeg lurer på og ønsker reviews av er , reviews som gir meg svar på, kan det bygges et komplett amd system til gitt pris som er raskere eller har de andre fortrinn som den som vil ha deg til å bygge ser etter. Så et spørsmål til de såkalte nøytrale, kan intel for kr maks 10000,- overgå det jeg satte opp der. Ting jeg også hensyntar er utbyggingsmulighter, derav hk med 2 pci 16 spor for mulighet for CF. - Og minste totalpris noen 100 under kr 10000, for å dekke frakt. Personlig viller jeg sagt at for kr 1000,- ekstra unngår en mange av de kompromisser en må gjøre for å sette opp et phII system for kr 10000,-, men jeg vet av erfaring at limit ofte er limit. Endret 15. januar 2009 av Osse Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Da har jeg også fått min 940 BE:) CACVC AC 0849 APAW Installerer den i morgen, må ordne noe BIOS oppdateringer og slikt først. Håper jeg har noe jalla kjølepasta liggende... Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Snipp Ser dyrt ut Er ivertfall et highend kort. Minnet meg litt om Asus av en eller annen grunn. Har igrunnen ikke sett meg inn i trippel channel minne, ser vi det hos AMD anytimme soon? Gleder meg å se hva du klarer med J and W kortet nå Likmark. Satser på du har fått en herlig stepping. Blir småsur om jeg ikke får det, da jeg også egentlig skulle bestille derfra jaja, vi får se hva som dukker opp hos meg. Håper å få kjørt en del på Søndag om jeg får den før helgen, fult program for tiden :/ Endret 16. januar 2009 av guttorm Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Da har jeg også fått min 940 BE:) CACVC AC 0849 APAW Installerer den i morgen, må ordne noe BIOS oppdateringer og slikt først. Håper jeg har noe jalla kjølepasta liggende... Tipper den der er ganske god. En liten følelse jeg ahr Lenke til kommentar
SVD Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Her er en litt rotete og mangelfull stepping oversikt: http://www.overclock.net/amd-cpus/442493-p...c-database.html håper den forbedres snart Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Her er en litt rotete og mangelfull stepping oversikt: http://www.overclock.net/amd-cpus/442493-p...c-database.html håper den forbedres snart enkel måte å teste chipper på å lage en database er jo å se kor lav spenning den kjører 3ghz på. Også for å gjøre det mer nøyaktig 3.6 også kan man legge til max suicide for fun. meeen, 1680x1050 maxed out crysis 4XAA med en 4ghz phenom 2 og 3x 4870 1gb, jeg skal si dere at det gikk satans bra! var ikke noe å si på ytelsen den riggen har ikke kosta så mye: HK 1000 Minne 700 Skjermkort 4000+(1800) Cpu 2700kr. Kabinett 500 kr Disker. under 10 000. men vi brukte vannkjølinga mi, men vi greide gode hastigheter på stock kjøling og, 3550~ greide vi primestabilt igår med helt stock kjøling. Enjoy phenom 2 Endret 16. januar 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 ph ii system maks 10000,- ... Ting jeg også hensyntar er utbyggingsmulighter, derav hk med 2 pci 16 spor for mulighet for CF. Jeg ville unngått det hovedkortet Osse. Har selv hatt det, og for såvidt vært greit fornøyd med det, men: Det har bare ett 16x PCI-E og ett 4x PCI-E (2.0) spor, så eventuelle crossfirex konfigurasjoner vil nok lide litt under dette. De BIOSene jeg forsøkte med kortet var noe mangelfulle/buggede og minnekompatibiliteten var ikke spesielt god. Det var bla problemer med å kjøre 1066MHz minnehastigheter på det. Så vidt jeg vet er det vel en beta BIOS med støtte for 45nm Ph2 på trappene, men tror du kan finne sikrere kort til nogenlunde samme pris. Ville heller sett meg om etter et billig 790GX kort (kansje du finner et demo kort ellerno?) Så et spørsmål til de såkalte nøytrale, kan intel for kr maks 10000,- overgå det jeg satte opp der. Det vil jeg tro. Har igrunnen ikke sett meg inn i trippel channel minne, ser vi det hos AMD anytimme soon? Tviler på det, det er vel mest en gimmick. Eneste type bruk det har noen reell nytte for seg er vel ved CrossfireX/TRISLI for vanlig "desktop" bruk. Gleder meg å se hva du klarer med J and W kortet nå Likmark. Satser på du har fått en herlig stepping. Blir småsur om jeg ikke får det, da jeg også egentlig skulle bestille derfra jaja, vi får se hva som dukker opp hos meg. Håper å få kjørt en del på Søndag om jeg får den før helgen, fult program for tiden :/ Det gjør jeg også Har en del annet å henge fingrene i for tiden selv, så håper jeg får satt av noen timer i kveld til å teste litt. Tipper den der er ganske god. En liten følelse jeg ahr Hvis man kan si det er en trend blant batchene så er det vel at de før uke 48 klokker dårligere enn dem etter, og at uke 49/50 er blant de bedre, men dette er jo uansett veldig tidlig å si og antakligvis individuelt fra chip til chip. Her er en litt rotete og mangelfull stepping oversikt: http://www.overclock.net/amd-cpus/442493-p...c-database.html håper den forbedres snart enkel måte å teste chipper på å lage en database er jo å se kor lav spenning den kjører 3ghz på. Også for å gjøre det mer nøyaktig 3.6 også kan man legge til max suicide for fun. Enig der Ims, det gir ihvertfall en god indikasjon på hva de er gode for, selv om mye rart kan skje når man begynner å fòre dem med spenning. Phenom har jo generelt ikke likt mye spenning, men det har vært en del å hente på å kjøre i dem godt over 1,6V (også på luft/vann) Spesielt på NB. Gleder meg egentlig mest til å se hvor høyt NB kan kjøres på "trygge" spenninger. NB/L3 på Phenom degraderes relativt raskt ved spenninger over 1,4v. Har sett NB hastigheter over 3,2GHz på Ph2. Det er imponerende. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) jeg kan lage en liten database side over PH2 batch, og lage tabell, men comment ting, og sånn at folk bare slenger inn sine resultater, får se hva jeg får tid tel, fikk vist oppgave å sette opp noen free bsd gateways, og fikse no vpn skit. ang gigabyte kort, ubrukelig de 6 første måneden, heelt ubrukelig så kom en bios update, så ble det brukanes (gigabyte ma790fx dq6) Knoppfler får ett av dem, jeg brant opp mitt, men jeg skal teste det, han bestilte det hjem til meg. Jeg er MAX skeptisk til pwm'n til gigabyte, jeg drepte forrige kortet sin pwm, før det drepte jeg chipsettet, men det fikk jeg på RMA. Endret 16. januar 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Nah, er det Uglegutt som er Likmark nå? Jeg har faktisk ikke prøvd å presse NB hastigheter ennå, maks jeg hadde var ca 2500, screenshot ligger hjemme et eller anna sted Lenke til kommentar
Osse Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 @uglegutt er helt klar over at det bør bruker 790 med 700 southbridge..... men det er greit å plusse på for å få bedre ytelse, men når en får en gitt sum er maks, så må en kutte andre plasser dersom en øker pris andre plasser, men takk for tipse om at det hk ikke er bra. Og så er jeg nysjerrig på hvilket oppsett fra intel til maks kr 10 000, som må slåes for at jeg kan gjenoppta hobyen min med å mekke pc. Har fådd et par forespørsler fra foreldra allerede når det gjelder konfirmasjons pc til pøbelen, og da sier de 8000-10000, og helst 8000, det er ikke mulig med phII enda. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 For et 10000kr oppsett kan man ikke ha et hovedkort til under 600kr! 790gx er minimum for et slikt oppsett synes nå jeg, hovedkortet er jo tross alt en av de viktigste komponentene. Skulle ikke phenom II prisene dette snart nå da, er utolmodig Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 For et 10000kr oppsett kan man ikke ha et hovedkort til under 600kr! 790gx er minimum for et slikt oppsett synes nå jeg, hovedkortet er jo tross alt en av de viktigste komponentene. Skulle ikke phenom II prisene dette snart nå da, er utolmodig Oppsettet jeg spelte crysis på igår stock speeds, første try helt stock, noe bedre minne, CL4 bare. ikke noe spesielt, men i pris/ytelse etc. fra komplett : 10000 kr uten dvd: AMD Phenom II X4 940 Black Edition 2795.00 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 499.00 Sapphire Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5 3795.00 Antec Sonata III Miditower, Svart 1435.00 MSI KA790GX, AMD 790GX+SB750 919.00 Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 695.00 Total sum 10.138,00 Dette er en meget kraftig rig som drar crysis warhead alt på max @ 1920x1200, og med ialleafall 2X AA. dette er imponerende! vi brukte litt annet hovedkort, noe annet minne, men resten er faktisk identisk, prisene nå er skyhøye iforhold til før den "finanskrisa". synker prisen med 300-400 kr blir det bra! (på 940'n) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Jeg "banner i kjerka", men jeg føler for å gjenta meg selv. Når man skal ha en "gamer-rigg" til f.eks. 10k så spiller det svært liten rolle hvilken CPU som sitter i. Med slike skjermkort som listet over (og som utgjør nær halvparten av prisen på riggen) så kan man like gjerne gå for den rimeligste AMD X2 eller "Pentium" (E5200) i ett rimelig hk som enten har 1xPCI-Ex16, evt ett litt dyrere hk som støtter XF (2xPCI-Ex8/x16) (to "vanlige" high-end skjermkort..dvs. ikke 2xGPU pr.kort). Dvs. ca. 6000 er nok for en "gamer-rigg" som "foreldre" spør om. Vennligst ros PHII for at det er en knall CPU for klokking/multitasking. Ikke at den er en "gamer-CPU". Til det har vi nok av tester som viser at en [email protected]++ er "sjef" (syntetiske tester). PS. Har fått alle delene mine inkludert PHII x4 920. Så ikveld blir fredagskos=bygging/klokking til langt på natt. Endret 16. januar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå