Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden

wiak

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

OK. Update fra meg.

X4 920 bestilt/på vei fra Datakjeden.

DFI LP Jr MRS2 hentes på posten nå.

Antec 180 Mini hentes imorra.

Snart skal det klokkes PHII....

<hnnnnggghh> (som det står i Pyton) :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Imsochobo: Du kan kjøle ned etanol(feks. rødsprit) til -114c før det stivner, så du kan kanskje eventuelt putte litt rødsprit i vannet for og senke minimum temp, eller du kan kankje bruke ren ? vet ikke hvor bra etanol er for vannkjølingen da :p

du kan også kjøle ned rødsprit med tørris! kankje putte radiatoren ned i en haug med tørris?

hehe, kreative måter og ødelegge en vannkjøling på :whistle:

Endret av SVD
Lenke til kommentar
@Imsochobo: Du kan kjøle ned etanol(feks. rødsprit) til -114c før det stivner, så du kan kanskje eventuelt putte litt rødsprit i vannet for og senke minimum temp, eller du kan kankje bruke ren ? vet ikke hvor bra etanol er for vannkjølingen da :p

du kan også kjøle ned rødsprit med tørris! kankje putte radiatoren ned i en haug med tørris?

hehe, kreative måter og ødelegge en vannkjøling på :whistle:

det er knoppfler sin pumpe såååå.. trooor ikke det, noen andre forslag, jeg veit om salt, noen bruker det, ka gjør det med pumpa, jeg kan jo rense den etterpå, blokka payet jeg 150 kroner for så det er så så, bruker bare ei bøtte med vann så:p

Lenke til kommentar
Salt er vell bad for aksling ol, samtidig saltutfellinger i blokk eller? Skal se du får en Bariumsulfat eller kalsiumkarbonat utfelling inne i blokka :p

Hva med konsentrert frostvæske?

Noen som veit om det spiser på div ? o.0, hvis det ikke skader pumpa og jeg for gogo av knoppfler så jaja, det spørs om jeg får problemer med isen da, når jeg har kjørt subzero vann idag, så trur jeg at jeg gå litt lavere før jeg får issues, det blir ikke is bare det er -1 grader tydligvis, trodde da så, men jaja.

dere kan jo se printscreen av phenom 9850'n @ stock idle.

Detta kan jo hvem som helst gjøre, bare for å ha det litt morsomt =). bare man har en pumpe, en bøtte med vann og en vannblokk =)

får se ka jeg får tel imorra :)

post-118039-1231885315_thumb.png

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Som en liten kuriositet kan jeg jo nevne at den nyankomne 9900 ES'en min fikk sin jomfrutur på M2R'et. Kjørte 3ghz stabilt på 1,31v, ikke verst for en B2 på SB600 :p Virket som HK'et ikke likte den chipen noe særlig, ENESTE som kunne endres i BIOS var spenninger og multi - ellers no boot. Virket ikke som den likte 200x16 heller, ville ikke starte å loade windows selv med 1,5v...

16x200 funker ikke på B2. mer eller mindre.

Jeg merket det! Men tester den mer på korta dine når den tid kommer ;) SKal se om jeg rekker å fyre opp 939-greiene nå i kveld, før jeg drar til Tyskland.

Btw, sjekk litt rundt om det fins andre steder som kanskje har tørris - til en litt billigere penger enn der vi handla sist. Det var ille dyrt!

Hehe, jeg drar ikke i litt over en time for litt tørris, hmm, lurer på om vi kan få råd til 16 kilo dice ?.

Phenoms sluuuuker dice. veit ikke om PH2, så vi poster nok mye da folkens, tester vannkjøling med MYE MYE is, idla på 1 grad idag, det var nokså koselig syn :)

takket være uber bråkete pumpa til knoppfler så fryser det merkelig nok ikke.

Imorra kommer litt clock resultat av chip nr2, på 20 grader ca :p

håper jeg kan få det litt billigere iallefall =)

Bare å skru ned spenninga så demper vel bråket seg ;) Dessuten er den jo rene hageslangen, så ikke klag :p

16 kilo høres nice ut, fikk 17 chips nå for et par dager siden, og hvis jeg er "heldig" får jeg 15 til før slutten av mnd... uavhengig av om den dukker opp i tide har jeg sikkert NOK liggende i Tyskland anyways... skal ned dit om 13 timer, plukekr med meg stæsjet på hjemveien. Skal ikke stå på antall chiper hvertfall! Og endelig skal det gå an å ta litt suicide shots på dual cores :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Winamp, Limewire, uTorrent, LiveMSN??? WTH??

Er du en bencher eller hva?? :ohmy:

Slik d*** kan du vel ha på "surfe/pron-riggen" din og ikke på noe du skal bruke til å benche?

:D

Lenke til kommentar

Winamp, Limewire, uTorrent, LiveMSN??? WTH??

Er du en bencher eller hva?? :ohmy:

Slik d*** kan du vel ha på "surfe/pron-riggen" din og ikke på noe du skal bruke til å benche?

:D

Han tar en sånn "RealBench" det vil si en benchmark med slikt skrammel som vanlige non benchere har for å få ett mer realistisk resultat :p

Lenke til kommentar
Salt er vell bad for aksling ol, samtidig saltutfellinger i blokk eller? Skal se du får en Bariumsulfat eller kalsiumkarbonat utfelling inne i blokka :p

Noen som veit om det spiser på div ? o.0, hvis det ikke skader pumpa og jeg for gogo av knoppfler så jaja, det spørs om jeg får problemer med isen da, når jeg har kjørt subzero vann idag, så trur jeg at jeg gå litt lavere før jeg får issues, det blir ikke is bare det er -1 grader tydligvis, trodde da så, men jaja.

Detta kan jo hvem som helst gjøre, bare for å ha det litt morsomt =). bare man har en pumpe, en bøtte med vann og en vannblokk =)

Jeg tror pumpa tåler litt frostvæske, kan ikke tenke meg at det er så innmari farlig. Litt er det jo anbefalt å ha i likevel... men ikke ta for mye, den er litt tungtflytende, noe jeg TROR hemmer flow/trykk litt.

Lenke til kommentar

Jeg tror pumpa tåler litt frostvæske, kan ikke tenke meg at det er så innmari farlig. Litt er det jo anbefalt å ha i likevel... men ikke ta for mye, den er litt tungtflytende, noe jeg TROR hemmer flow/trykk litt.

Hehe, jessda, da har en gogo med litt frostveske, får se når jeg får litt issues :p

Det er verdt å si at ingen av programma er installert ;).

men det har seg sånn at jeg ikke har noe dvd rom for å kunne installere på noen andre disker :p

men cpu-z amd overdrive amd gpu clock tool no anna clock app dfi temp måling, wprime og 3dmark06 har jeg fine snarveier te =)

ingen av appsa er installert anyways, bare lager snarvei, de er installert på en anna windows :p;)

er vell samma om jeg kjører win7 med masse crap inne for initial tests, jeg klokker 0 mhz mer, scorer 0 mere uten de snarveiene der ;) sparer mer å kvitte meg med skinnen.

ingen av tinga kjører heller.

Jeg må bare få tatt en alvorsprat med MS som har låst alle windowsa mine. ubruuukelig lovlig windows.

Rart det er pirat kopiering her i verden sier jeg, aldri vært borti mer trøbbel enn med lovlig ting.

Nei du har bytta hovedkort, du må aktivere, du har ny Hw, aktiver, du har aktivert for mange ganger.

derfor kjører jeg den Windowsen :p som ikke burde ha noe sykt spesielt å si.

får se ka 940 NR2 gjør idag da :)

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Lønner seg ikke å bruke konsentrert frostvæske (glykol).

Ca. 60% gir lavest smeltepunkt for blanding glykol+vann.

Lykke til med overklokkinga!

Skal bare teste chip, selve overclockinga blir med dice og div =) kansje vi bruker vannløsninga på noen A64's siden de har CB.

Vi får se :)

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

konsentrert frostvæske er fyfy.

utblandet derimot :thumbup:

Det de selger for sinnsyke priser i spesialforretninger er rett og slett utblandet frostvæske, om noen påstår noe annet skal eg rise de på pungen med piggtråd :cool:

Avogtil tilsetter de farge/lysreaktive emner så det ser kult ut, men i bunn og grunn er det frostvæske vi snakker om, ikkje noe vidundermiddel.

På jobben har vi vannfilter (har 8 batteridrevne 2-tonns trucker), der forsyner eg meg med filtrert vann, og så kjøper eg billig frostvæske på Biltema. Blander ca 10%, og det funker fint, har kjørt uten å bytte vann i opptil ett år i slengen uten noen problemer.

Lenke til kommentar

Update:

Phenom2 nr2 kom ikke idag. takket være trege posten....

Phenom2 subzero er igang, eller når jeg når 4ghz da begynner jeg å gå på pluss sia, ved 3ghz greier jeg 5- med vannkjølinga :)

ACC gjør ikke en dritt, så koselig får alle dere der ute med 790FX kort med SB600, eller lignende ;)

også sb700 kort da.

jeg har rundt en 4.4 ghz, jeg greier faktisk 1.425 V stabilt 3.9 ghz! dette er da ved 20 grader load temp.

så veit ikke hva som stopper meg over 4.4 ghz, prøvd høy spenning, og lav spenning, dfi har ganske ikke vært i det ivrigste laget med bios for kortet her, beta bios, ikke oppgrader til den:

med lanpary junior 790GX m2rs, dere får takle å få en max clock på 4ghz for nå (~)

Dere må også leve med å se unknowm model number.

men eller så funker det som bare det.. +/- ingen seriøse problemer ved normalt bruk, eller ingen, noen bios settings funker ikke og sånt ang ht link etc.

poster litt snart om ka jeg greide, 800 mhz klarer en phenom2 på 0.74 V det er ikke dårlig :) nettop quadcore any1 ?

4305?

3900mhz 1.44V er done, stabilt :)

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
med lanpary junior 790GX m2rs, dere får takle å få en max clock på 4ghz for nå (~)

men eller så funker det som bare det.. +/- ingen seriøse problemer ved normalt bruk, eller ingen, noen bios settings funker ikke og sånt ang ht link etc.

poster litt snart om ka jeg greide, 800 mhz klarer en phenom2 på 0.74 V det er ikke dårlig :) nettop quadcore any1 ?

4305?

:love:

Dette lover bra for mitt forsøk seinere i uka. Med DFI LP JR 790GX M2RS.

Ja, posten feilsendte mine varer idag :mad:

Bra resultater "Ims" :thumbup:

Hvem skulle trodd at en Quad fra AMD skulle klokke så bra? Etter skuffelsen(e) med PHI.

Dette er jo klart bedre enn de beste Q6600 vi drev og "stresset" i "Quadcore-tråden" ifjor.

Ikke bare det, det er kun en av mine Q6600 som jeg har satt til kjøre 24/7 på 3.6 (1.28VCore). Så dette lover veldig bra synes jeg. Vil være fornøyd med samme klokk på X4 920 (24/7).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

4305?

:love:

Dette lover bra for mitt forsøk seinere i uka. Med DFI LP JR 790GX M2RS.

Ja, posten feilsendte mine varer idag :mad:

Bra resultater "Ims" :thumbup:

Hvem skulle trodd at en Quad fra AMD skulle klokke så bra? Etter skuffelsen(e) med PHI.

Dette er jo klart bedre enn de beste Q6600 vi drev og "stresset" i "Quadcore-tråden" ifjor.

Ikke bare det, det er kun en av mine Q6600 som jeg har satt til kjøre 24/7 på 3.6 (1.28VCore). Så dette lover veldig bra synes jeg. Vil være fornøyd med samme klokk på X4 920 (24/7).

hehe, 3600 mhz greier jeg helt på stock, trengs +0.010-0.015 for den 3700 mhz'n fant jeg ut, m2r'n har hakket høyere stock volt.

men, hva er det, jeg kjørte også prime95 litt på 0.78 V på 800 mhz bare for morro skyld, amd kan sikker lage quads å nesten stappe de inn i en EEE, dette virker som en veldig bra arikitektur amd :thumbup:

jeg veit at effektforbruket er rundt en 8 watt ved 800 mhz idle 0.95 V noe rundt der, så dere kan jo tenke dere.

Bedre designa for ULV, lavt strømforbruk etc, detta kan bli bra :D ville heller hatt en phenom kjerne på 800 mhz enn en atom på 1.6.

ja jeg prøvde å deaktivere kjernene, og det gikk aldeles mye bedre enn en EEE med 1.6 ghz atom singlecore.

for meg virker det som vi har en del å vente på i revisions, men det er en bra cpu, ingen tvil, arkitekturen føles veldig fleksibel etter hva jeg har efart, amd kan lansere en 3.2 ghz på 125 watt uten problemer, det kan nevnes at 940 kan markedsføres som en 95 watt egentlig, kansje amd bare ville sette 125 W for å levere med en god stock kjøler for å få bedre clocke erfaringer av folk som ikke gidder å kjøpe kjøler(125W får med heatpipe kjøler, 95W får ikke)

bare å vente til den 24, da blir det dice for alle penga ;)

Og kaldere ville det ikke bli, 251 betyr -4 grader, hvis jeg ikke er alt for trøtt for matte.

I vannet målte jeg 4-5 minus grader, så dette betyr jo bare at PH2 er veldig effektgjerrig.

post-118039-1231973404_thumb.png

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

Da hiver jeg meg med på denne tråden. Jeg har lagt ut mine resultater av Phenom 2 med Lanparty DK 790FXB her

For de late maks cpu-z validering på 4200MHz

Imsochobo, et par spørsmål til deg:

-du som sitter med JR 790GX, har den også en sånn der trykk F9 for å åpne avanserte BIOS innstillinger?

-har du noen tips om hvor jeg kan få tak i et tørrisrør? Har ikke sett sånt på bruktmarkedet på leeenge nå.

Lenke til kommentar
Da hiver jeg meg med på denne tråden. Jeg har lagt ut mine resultater av Phenom 2 med Lanparty DK 790FXB her

For de late maks cpu-z validering på 4200MHz

Imsochobo, et par spørsmål til deg:

-du som sitter med JR 790GX, har den også en sånn der trykk F9 for å åpne avanserte BIOS innstillinger?

-har du noen tips om hvor jeg kan få tak i et tørrisrør? Har ikke sett sånt på bruktmarkedet på leeenge nå.

Hehe, jeg fikk tilbud om rør, har ikke peil på kor, stoolman kan kansje ha ett eller 2 igjen, dunno.

F9 ja, men mitt 790fx m2r har det ikke, var ikke noe spesielt jeg kunne sette der som hjalp meg stooort.

mest for minneinstillinger, jeg trur FXB har en sykt bra bios iforhold til de andre korta.

Lenke til kommentar
mest for minneinstillinger, jeg trur FXB har en sykt bra bios iforhold til de andre korta.

Nja, FXBen er fremdeles en DK, så det kunne ha vært enda bedre (tenker på UT som ikke finnes). Merker det når jeg skal stille på spenning på cpuen, mangler det å kunne finjustere det som på UT kortene, men ellers veldig fornøyd med FXBen her :)

men ikke undervurder krafta som den pwm'n kan levere ut, load 9850BE @ 1.7 V

og 3650 mhz. da bruker man nok strøm TPD'n til 9850 stemte så, det er kansje en 300 W.

men, det er ikke noe sinnsykt når det gjelder nøyaktighet, men de lager ikke mye varme, og de kan levere mye.

ACC har ikek noe å si, så lurer på 790fx m2r blir veldig bra etterhvert :)

****Edit**

En ny phenom 940 kom idag, tid for test snart ;)

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...