Imsochobo Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 jaja, jeg skjønner bare ikke ossen alle får så sykt forskjellige resultater, for eksempel jeg får faktisk bedre score alltid, uansett, dårligere HW(minne etc), like drivere, lik windows, og har aldri opplevd at hardocp får høyere score enn meg. men men, mange review sites missforstår hva en person virkelig vil ha, bang for the bucks. Hardocp, for eksempel, du forguda 8800 GT, det var en del dårligere enn de alternativene til 5000. Men ga mere for penga. Så kommer phenom 2. Jaja, det er billigere, gir mye for penga, den er kjølig, bruker lite strøm og overclocker veldig bra. hvorfor disser de den da hmm o.0 ? Phenom 2 gjør det den skal, til en billig penge, og det er umulig å si at Phenom 2 suger, fordi jeg slår iallefall core 2 quads på 2.83 ghz hvis jeg kjører stock, litt billigere, ca samme ytelse. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Slår PH2 intel core 2 dou/quad prossesorene? Etter alle de testene jeg har lest har jeg en helt annen oppfatning. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Slår PH2 intel core 2 dou/quad prossesorene? Etter alle de testene jeg har lest har jeg en helt annen oppfatning. Spørs vel helt sikkert åssen tester man gjør. Tipper Imsochobo ikke har kjørt 800x600 gaming-tester f.eks. Stoler mer på han enn på reviewsites som bruker syntetiske tester og tulleoppløsninger som bakgrunn for å dømme C2Q foran Deneb. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Slår PH2 intel core 2 dou/quad prossesorene? Etter alle de testene jeg har lest har jeg en helt annen oppfatning. PH2 slår ikke core 2 i ytelse per mhz, men det er det vel ingen som bryr seg om. Phenom II legger vel seg på samme nivå som intel pris/ytelse. Effektforbruket har jeg sett veldig lite av på omtaler på nettet. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Det kan dermed konkluderes med att ph2 er ett bedre kjøp en intel core 2? Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Det kan dermed konkluderes med att ph2 er ett bedre kjøp en intel core 2? JA og NEI. la meg ta ett eksempel. Under INGEN, og jeg mener ingen omstendigheter vil en core 2 quad kunne slå phenom 2 i value for penga når man kjøper en hel pc.(da tenker man ytelse, strømforbruk og sånt) Du kan bare drite i å kjøpe noe high end minne på amd platformen, for det gir deg såpass lite, med intel, skal du klokke litt, må man ha bra minne, man får ett sykt dyrt hovedkort, også videre. Mens med amd, billig minne, billig hovedkort, og en litt billigere cpu, som er lett å overclocke( 940/ Black editions) men pris ytelse, amd leder der, og det er konklusjonen for de fleste review sites, du kan sammenligne en 2.7 core 2 vs en phenom gjennomsnittlig, det er grunnet singlecore/dualcore oppgaver. Desto fler tråder som blir brukt, desto bedre skinner phenom, og med heavy skjermkort load vil HT linken ta seg bedre ut enn utdaterte FSB løsninga core 2 bruker. Skiller det mye mellom dem ? Nei. Skal du ha en billig dualcore løsning har amd inget svar. Core 2 duo E8400-8600. jeg har iallefall ikke problemer å kjøre skit ram på denna pc'n, og merker ingen forskjell i annet enn syntetiske benches med god ram. 5-5-5-15 800 mhz gir meg faktisk ingen problemer, du kan finne 4gb til 400 kr Og jeg kan kjøre for eksempel 1150 mhz 5-4-4-12 og faktisk ikke si jeg merker noen som helst forskjell. fra 2gb til 4gb er en annen sak, der merker jeg mye! holder du deg på 800 mhz så holder det for nå iallefall, hvis noen har innspill på hvor man trenger veldig mye ytelse, så si ifra, jeg veit bare om syntetiske benches. så amd har gitt oss billige gode systemer. Også leketøy til oss som liker å klokke, benche og lignende, sier ikke at de som har core 2 platform og kan allerede stappe inn en quad, burde bytte til phenom, liker dere amd så jaja, hvorfor ikke da får du ikke akkuratt alt for mye mer ytelse, så jepp, skal du ha nytt system anbefaler jeg phenom 2 på det sterkeste for nå iallefall. Endret 12. januar 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 2500kr er ikke billig for en cpu, og det er flere prosent ytelse å hente i å kjøpe enten cl4 800 mhz eller 1066 cl5 ram. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 2500,- IKKE BILLIG??? Husker da jeg ga 7000,- for en AMD 750MHz cpu jeg GRØSSSSSSSSSSSS BARE FOR EN ENKEL CPU, og IKKE noe annet Får litt mere for 7000 i dag Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Idag vil jeg si 2500 for en cpu mye. Akkurat som at 4 gb ram over 1000 kr er dyrt, selv om jeg betalte 1500 kr for 2 gb ddr1 i 2006. LEGGER TIL: det jeg mente var at 2 gb var det man skulle ha i 2006, mens 4 gb er det man skal ha idag. Endret 12. januar 2009 av O:M:A Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Spennende lesningen det her, Takker deg Imsochobo for ett meget godt svar. Skal helt ærlig si att jeg ikke har fulgt med på verken I7 eller PH2 lanseringene. Klart det er spennende. Overklokking er jo nesten ett must i mine øyne. En hobby kan ikke bli bedre enn det en lager den selv som det heter. Så da scorer jo PH2 høyt. Nei, jeg sitter på kanten til og velge PH2 istedet for core 2 fra intel. Hardwaren skal brukes i dette prosjektet her. Men siden jeg har gått på ett ganske heftig budsjett sprekk så er jo egentlig spm hva som er billigst. Greit nok att intel kan arte med greie priser på prosessorene. Men til gjengjeld trenger man dyrt minne og vel så dyrt hovedkort. Hadde vel kanskje tenkt meg og bruke en 4-5000 på hovedkort ram og prosessor. Vet ikke helt om PH2 havner innenfor denne kategorien men det kan jeg jo alltids finne ut. Helt ærlig så er jeg vel en AMD fanboy og ikke intel. Dette veier mye i mine valg. Neste spm er jo AM2 eller AM3. Vet ikke hvordan dere ser på denne saken? Kanskje umulig og svare før AM3 er testet. Men det skal bli utrolig spennende og se. Hva mener dere blir det beste og satse på? Intel I7 er totalt utenkelig rett og slett fordi jeg ikke støtter hvor CPUene til intel er laget. Mulig jeg er trangsynt men ett sted må verden begynne. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) AM3 er egentlig bare muligheten for DDR3 før de nye chipsettene kommer. Ikke noe mer. Disse kommer vel ikke før på forsommeren uansett, så inntill da er det de samme chipsettene med eventuelt en annen sokkel og mulighet for DDR3, men for å være helt ærlig: hva er det man skal med en ny sokkel på et hovedkort som i bunn og grunn er et AM2-hovedkort? Det er jo fortsatt 790GX/FX og SB750 det er snakk om. Kanskje man tjener noen prosent på DDR3, men det er i så fall marginale greier, ser ikke noen grunn til å velge AM3 for andre enn ekstreme overklokkere før 800-serien kommer ut, da det gjelder hovedkort/sokkel. Prosessormessig, så er det vel prosessorer på samme stepping som kommer frem til april (så vidt jeg vet), så her er det bare forskjell i sokkel. Det ser ut til at 2.8 GHz-versjonen på AM3-sokkelen (PII 925) har lavere TDP, hva det kommer av har jeg ikke fått noe godt svar på enda, men man må uansett vente til april for å få BE (945) med lavere TDP (og da med ny stepping). Skal man vente så lenge, så snakker man vel også muligheten for å vente på nye chipsett. Endret 12. januar 2009 av CAT-scan Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Flotte bilder av Helium benchen http://www.pcgameshardware.de/aid,672730/N...t_PCGH_vor_Ort/ Konge at de fikk det til med Helium, da det var så mange som var sikker på at det kom til å bli utrolig vanskelig å få til Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) så varmt ut gitt Endret 12. januar 2009 av Goodall Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Ja, har det skjedd mer på helium-fronten? Noen som er nærmere 7 GHz? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 vil am3 brikkesett få noen særlige modifikasjoner? Om de klarte å få litt høyere NB hastigheter kunne vi fått litt mer ytelse per mhz. Jeg skriver dette fordi dette var noe techreport spekulerte om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) vil am3 brikkesett få noen særlige modifikasjoner? Om de klarte å få litt høyere NB hastigheter kunne vi fått litt mer ytelse per mhz. Jeg skriver dette fordi dette var noe techreport spekulerte om. Ble det noe av testen av *HT(FSB)*-speed kontra HT-Link(NB)-speed/memory timings? Jeg forsøker (kanskje fåfengt) å få deg til å finne ut hva som gir mest ytelse. Ellers synes jeg du bør merke deg hva "ims" skriver over her (han *har* testet.. mye) at det er forsvinnende lite å tjene på minne-timings(speed). Nå er det forskjell mellom ett Intel/AMD system, men ihvertfall så har jeg sett at det er høyest mulig HT(NB)-speed parret med "rett" divider som gir de "beste" benchmarks. 3DMark01 stiller i en egen klasse mtp systemytelse (relatert til 3DM01-Score). Her får du høyest score, med høyest mulig HT(FSB) (gitt samme klokk) og høyest mulig speed på minne. I (nesten) alle andre bencher (minus rene mem-bencher) er forskjellen så og si ikke-eksisterende. Endret 13. januar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Som en liten kuriositet kan jeg jo nevne at den nyankomne 9900 ES'en min fikk sin jomfrutur på M2R'et. Kjørte 3ghz stabilt på 1,31v, ikke verst for en B2 på SB600 Virket som HK'et ikke likte den chipen noe særlig, ENESTE som kunne endres i BIOS var spenninger og multi - ellers no boot. Virket ikke som den likte 200x16 heller, ville ikke starte å loade windows selv med 1,5v... Endret 13. januar 2009 av knopflerbruce Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 13. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2009 Som en liten kuriositet kan jeg jo nevne at den nyankomne 9900 ES'en min fikk sin jomfrutur på M2R'et. Kjørte 3ghz stabilt på 1,31v, ikke verst for en B2 på SB600 Virket som HK'et ikke likte den chipen noe særlig, ENESTE som kunne endres i BIOS var spenninger og multi - ellers no boot. Virket ikke som den likte 200x16 heller, ville ikke starte å loade windows selv med 1,5v... 16x200 funker ikke på B2. mer eller mindre. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2009 Som en liten kuriositet kan jeg jo nevne at den nyankomne 9900 ES'en min fikk sin jomfrutur på M2R'et. Kjørte 3ghz stabilt på 1,31v, ikke verst for en B2 på SB600 Virket som HK'et ikke likte den chipen noe særlig, ENESTE som kunne endres i BIOS var spenninger og multi - ellers no boot. Virket ikke som den likte 200x16 heller, ville ikke starte å loade windows selv med 1,5v... 16x200 funker ikke på B2. mer eller mindre. Jeg merket det! Men tester den mer på korta dine når den tid kommer SKal se om jeg rekker å fyre opp 939-greiene nå i kveld, før jeg drar til Tyskland. Btw, sjekk litt rundt om det fins andre steder som kanskje har tørris - til en litt billigere penger enn der vi handla sist. Det var ille dyrt! Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 13. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Som en liten kuriositet kan jeg jo nevne at den nyankomne 9900 ES'en min fikk sin jomfrutur på M2R'et. Kjørte 3ghz stabilt på 1,31v, ikke verst for en B2 på SB600 Virket som HK'et ikke likte den chipen noe særlig, ENESTE som kunne endres i BIOS var spenninger og multi - ellers no boot. Virket ikke som den likte 200x16 heller, ville ikke starte å loade windows selv med 1,5v... 16x200 funker ikke på B2. mer eller mindre. Jeg merket det! Men tester den mer på korta dine når den tid kommer SKal se om jeg rekker å fyre opp 939-greiene nå i kveld, før jeg drar til Tyskland. Btw, sjekk litt rundt om det fins andre steder som kanskje har tørris - til en litt billigere penger enn der vi handla sist. Det var ille dyrt! Hehe, jeg drar ikke i litt over en time for litt tørris, hmm, lurer på om vi kan få råd til 16 kilo dice ?. Phenoms sluuuuker dice. veit ikke om PH2, så vi poster nok mye da folkens, tester vannkjøling med MYE MYE is, idla på 1 grad idag, det var nokså koselig syn takket være uber bråkete pumpa til knoppfler så fryser det merkelig nok ikke. Imorra kommer litt clock resultat av chip nr2, på 20 grader ca håper jeg kan få det litt billigere iallefall =) Endret 13. januar 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå