Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden

wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja håper virkelig det var 3,7ghz og 3,8ghz :p

3,7ghz stock volt er jo så vidt jeg vet kjempe bra så lenge det er stabilt, har du fått testet det i prime eller noe?

er det flere som har fått en deneb eller? selv skal jeg vente litt til og se om prisen detter.

3.7 på 1.35v er vel litt i overkant. Tviler litt på at det var det han mente. Spesielt med tanke på at han rett etter skriver: "2.8 +0,5". Noe som skulle bety 3.8Ghz på 1.85v...

Har vondt for å tro at noen får 3.7Ghz stabilt på 1.35v, og i tillegg velger å kjøre 1.85v når de prøver seg på 3.8Ghz.

Lenke til kommentar

3,7ghz stock volt er jo så vidt jeg vet kjempe bra så lenge det er stabilt, har du fått testet det i prime eller noe?

er det flere som har fått en deneb eller? selv skal jeg vente litt til og se om prisen detter.

3.7 på 1.35v er vel litt i overkant. Tviler litt på at det var det han mente. Spesielt med tanke på at han rett etter skriver: "2.8 +0,5". Noe som skulle bety 3.8Ghz på 1.85v...

Har vondt for å tro at noen får 3.7Ghz stabilt på 1.35v, og i tillegg velger å kjøre 1.85v når de prøver seg på 3.8Ghz.

1.35 V 3.7 ja!.

Uten ACC, JA.

3dmark 06 3700 mhz.

Jeg fikk nettopp til bedre clocks på lavere spenning altså, 4Ghz 1.488 V.

Men høyere veit jeg ikke om jeg får med en gang, får en ny chip på mandag, og en cherry picked om en uke ca.

og er ikke fornøyd med clocksa, men 4ghz greier superpi og wprime helt fint, har ikke kommet så langt i 3dmark testing. har ett på 3.8 på 790GX og da. :p men biosen på det kortet er ikke helt i hundre med PH2, sendte mail til DFI forigårs eller noe.

post-118039-1231643474_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Dette var bra saker "Ims". :thumbup:

Tror det blir mange morsomme klokkesessions for mange med Phenom-II fremover!

hehe, jeg bytta om til 790FX M2R nå, og kjører ikke noe ACC, men det funker relativt greit.

Med en eller anna chip ska jeg greie ~4.5 ghz bare bios og alt er i orden, jeg gidder ikke å tyyyne denna cpu'n med syke spenninger for å tvinge ting opp.

Da venter jeg nesten heller på noe bedre bios, eller kansje kjøpe hovedkort, kan vist hende jeg får ett M4n79-t deluxe gratis =).

jeg kan jo si wprime 9.988 sec også da ;) ganske imponerende med en minne brikke @ 4-4-4-15 2T 800 mhz, ikke ille :thumbup:

meeeen, nå er det senga!

Lenke til kommentar

1.35 V 3.7 ja!.

Uten ACC, JA.

3dmark 06 3700 mhz.

Men høyere veit jeg ikke om jeg får med en gang, får en ny chip på mandag, og en cherry picked om en uke ca.

og er ikke fornøyd med clocksa, men 4ghz greier superpi og wprime helt fint, har ikke kommet så langt i 3dmark testing. har ett på 3.8 på 790GX og da. :p men biosen på det kortet er ikke helt i hundre med PH2, sendte mail til DFI forigårs eller noe.

Nice, lyst til å poste den i resultattråden, eller vil du vente.? Må nesten bare ha en der som eksempel, så du står der foreløpig.

Forresten, vil folk at jeg skal bytte ut, slik at den høyeste klokken står på lista, eller vil dere en linje per prosessor (om ims f.eks. har 3stk på forskjellig klokk, så blir det tre linjer)?

Lenke til kommentar

1.35 V 3.7 ja!.

Uten ACC, JA.

3dmark 06 3700 mhz.

Nice, lyst til å poste den i resultattråden, eller vil du vente.? Må nesten bare ha en der som eksempel, så du står der foreløpig.

Forresten, vil folk at jeg skal bytte ut, slik at den høyeste klokken står på lista, eller vil dere en linje per prosessor (om ims f.eks. har 3stk på forskjellig klokk, så blir det tre linjer)?

Lag en top 10 liste, spoiler button.

Max Ht link.

Stepping.

freq.

Voltage.

viktige tinga ;)

Får noen fler denebs, så får se ossen de klarer seg =)

3dm06 3795 mhz

Høyere ht link ;)

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

holder på leike litt med ht links og sånt, sb600 greier da 3700-3800 mhz uten problemer, så de som ikke trenger mer enn det, ikke noe problem ;)

de som har lyst på ett bra billig 790fx kort, bare å sende pm, trenger noe så jeg kan klokke litt mer ekstremt, og når jeg mest sannsynligvis får ett fint asus kort, så har jeg neppe bruk for detta :p

merker at det er ikke helt bra når jeg kommer over 3800 mhz, det merka jeg også på 790gx kortet som hadde ACC som ikke funka idethele tatt , så skrudde av hele driten.

man trenger iallefall ikke ACC for en 600-800 mhz OC da :thumbup:

Gode nyheter for dere som sitter med SB600 kort ;)

Og for å mate dere litt før jeg stikker ut litt, så har jeg suicide @ 4100 mhz @ 1.504 V ifølge cpu-z =)

på sb600.

validation.

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
merker at det er ikke helt bra når jeg kommer over 3800 mhz, det merka jeg også på 790gx kortet som hadde ACC som ikke funka idethele tatt , så skrudde av hele driten.

Ble veldig overrasket sjøl, men ifølge de som bør? vite det på xs.org, virker ikke ACC på PHII(Deneb).

ACC er kun aktuelt for PHI(Agena).

Uansett.

Bra jobba "ims" og en god Bios og "basic" OC fra Bios holder i massevis. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Ble veldig overrasket sjøl, men ifølge de som bør? vite det på xs.org, virker ikke ACC på PHII(Deneb).

ACC er kun aktuelt for PHI(Agena).

Uansett.

Bra jobba "ims" og en god Bios og "basic" OC fra Bios holder i massevis. :)

Har andre som sier noe annet ;)når jeg klarer 3.8 @ 1.4 og ikke 4.2 på 1.68 V, da sier det meg noe, samme som min PH1 :p som gjorde 3 ghz @stock spenning, men gikk ikke over 3 @ 1.6 V

så kom ACC og gjorde 3600 mhz på luft :p

men når jeg har tid så leiker jeg litt, biosen og alt er ikke heeelt i hundre på noen av hovedkorta så =/.

men vil si 3.8 ghz på så lav spenning er rimelig bra da, ikke noe man kan klage på ;) får flere phenoms og forteller litt om ossen det går med de og, ser ut som den andre kommer nå på tirsdag=)

Lenke til kommentar
Fine resultater Imsoschobo. Hvordan er stabiliteten når du stresser minnekontrollerene?

Klarer den å kjøre 1066MHz "out of the box", klarer den å kjøre 1066MHz med alle fire minneslottene fylte?

det er null stress ;) minnekontrolleren har jeg prøvd max @ 2500 mhz atm, hvis jeg klarer å stappe inn 4 dimms, jeg venter på drit fra netshop så jeg får 4 mushkin redlines, har bare 2 brikker som greier 1066 mhz, men med de er det null stress.

gamle phenomen greide det helt fint, merka ikke noe forskjell på maxclock med 4 elelr 2 eller 1 brikke, for det meste nå har jeg bare kjørt 1 ocz 1 gb brikke, på alle resultatene jeg har posta med PH2 iallefall.

Ang primestabilitet, 1024M wprime over på prime95 i 1 time holder vell på 3.8 G, jeg har ikke fått testa så mye eeenda, var på fest igår også middag med ett eller annet kvinnfolk idag.

jeg kjører for det meste på 1.5 V siden jeg ikke kan stille spenning i windows, så det er iallefall primestabilt på 1.5 V.

Så det er spenninga jeg tester mest på, men det er noe de fleste kan dra på vanlig luft kjølig så ;)

men prøver å ta rask testing, også ta mere grundig når flere folk får dissa rakkerne =)

Må ha flere hk merker å teste på iallefall.

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

Det er gjerne lettere å provosere frem forskjeller om man bruker lav oppløsning, siden det da ikke GPU har problemer med å prosessere data fra CPU (og man dermed har en vegg der), men at CPU-en heller fritt kan dytte så mye data den klarer til GPU-en, uten at denne vil ha noen store problemer med å vise dette (siden jobben har blitt gjort vesentlig lettere via å dra ned oppløsningen).

Av en eller annen grunn har mange folk store problemer med at man isolerer enheter i test på denne måten. Jeg kan ikke akkurat si at jeg forstår hvorfor de synes det er så veldig problematisk, all den tid man som oftest tester en og en enhet av gangen, og ikke et helt system. Likevel er det nok en fordel å blande litt, fordi ting kan skalere på en annen måte enn man tror, og enkelte ganger kan noen CPU-er like seg bedre i høye oppløsninger enn det resultater på lave oppløsninger skulle tilsi (altså, ikke-lineær skalering med arbeid utført av GPU).

Lenke til kommentar
Det er gjerne lettere å provosere frem forskjeller om man bruker lav oppløsning, siden det da ikke GPU har problemer med å prosessere data fra CPU (og man dermed har en vegg der), men at CPU-en heller fritt kan dytte så mye data den klarer til GPU-en, uten at denne vil ha noen store problemer med å vise dette (siden jobben har blitt gjort vesentlig lettere via å dra ned oppløsningen).

Av en eller annen grunn har mange folk store problemer med at man isolerer enheter i test på denne måten. Jeg kan ikke akkurat si at jeg forstår hvorfor de synes det er så veldig problematisk, all den tid man som oftest tester en og en enhet av gangen, og ikke et helt system. Likevel er det nok en fordel å blande litt, fordi ting kan skalere på en annen måte enn man tror, og enkelte ganger kan noen CPU-er like seg bedre i høye oppløsninger enn det resultater på lave oppløsninger skulle tilsi (altså, ikke-lineær skalering med arbeid utført av GPU).

Resultatet man får ved å sette ned oppløsningen burde bare være en veldig lite del av konklusjonen, og helst ikke brukes når det er totalt forskjellige plattformer. Hvorfor ser man tydelig når man leser en del av Phenom II testene.

Det er ofte AMD får et knepent overtak på de høyste oppløsningene, selv om Intel leder på alle de lavere.

Lenke til kommentar

Det er jo opplagt at det som avgjør en prosessors kvaliteter er hvordan den yter slik brukerne har størst tendens til å bruke den. Ergo er disse 800*600-testene like verdiløse som en superpi-beregning igrunn. Hvis en test hadde bestått av kun de to testene du viser til der hadde jeg sagt Phenom 940 var vinneren, rett og slett fordi at den ene FPSen man får ekstra ved å velge 940 framfor 965EE vil ha VELDIG mye større praktisk nytte enn de 31FPS'ene 965EE leder med på kjempelav oppløsning. Skjønt, hadde jeg vært reviewer tror jeg min mening hadde vært sørgelig alene :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kort:

Dersom man er veldig opptatt av spille skytespill med 55'' så kan man d*** en lang marsj i hvilken CPU man har.

(Nesten). Men man bør velge (antall/type) skjermkort med omhu.

Dersom man skal "vinne" gitte bencmarks, eller kjøre CPU-intensive apps (rendring..etc) som utnytter alle kjerner, da bryr man seg veldig om hvilken CPU man har. Dvs. den *beste* uansett hva som står på heatspreader.

Er man en fanboi (Intel eller AMD) så kjøper man kun fra en produsent, og inntar "denial of facts" til enhver test/bench som ikke favoriserer sitt merke..

(Ref. "Smoothness-tråden").

Verre er det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...