guttorm Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Det beste var at han startet samtalen med: Dear Norway. Så i realiteten har jeg fått en mail som skal ut til det Norske folk Hi Neil Tang With the arrival of the AMD 45nm AM2+ CPU`s, i was wondring how the Bios updates for the JW motherBoards are comming along? I have yet to order a 45 nm CPU, since i not sure if the 790GX-EXTREME will support it without a Bios update. This is my first JW board, and im looking forward to test it Best regards Dear Norway: Have a good day, thanks for your support to our product; Please refer to attached document, those CPU had been tested on this board, I think, you maybe get some reference from this document; thanks Når jeg så det var vedlegg, hadde jeg jo et ørlite håp om betabios. Fikk det avkreftet relativt raskt Endret 9. januar 2009 av guttorm Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 HAHA genialt. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Jaja, så lang tid tok det å overtale seg selv, da var Phenom II X4 940 BE bestilt. Holdt ut èn dag.. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Samme her, jeg bestilte i går for så å kanselere, med påfølgende bestilling i dag. Håper bare den blir sendt tidlig, slik at jeg får den på lørdag. Ingenting som er mer rastløs en noen som har hardware i bestilling Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) min phenom2 er allerede hjemme, fy faen, det er raskt det, 1 dag. hva skjer med posten, fra 3 dager til samme daG: O men men, poster litt når jeg kommer hjem Endret 9. januar 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 min phenom2 er allerede hjemme, fy faen, det er raskt det, 1 dag. hva skjer med posten, fra 3 dager til samme daG: O men men, poster litt når jeg kommer hjem huff så fælt Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) min phenom2 er allerede hjemme, fy faen, det er raskt det, 1 dag. hva skjer med posten, fra 3 dager til samme daG: O men men, poster litt når jeg kommer hjem huff så fælt fælt (lukter litt ironi?) jeg digger den hastigheta, lurer på om jeg idet heletatt hadde klart å vente jeg hadde flaks at jeg hadde faktisk nok på kontoen :O får lønning på mandag igjen da jajaja. Endret 9. januar 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 jeg hadde flaks at jeg hadde faktisk nok på kontoen :O får lønning på mandag igjen da jajaja. Flink gutt det! Mer enn jeg har.. og det er ennå langt til den 20de og det er en fin bunke av gule giroer her. Nuvel.. klarer ikke å vente på alt heller. Så da starter jeg med å bestille nytt kabb (Antec junior, DFI Lanparty JR og ett par råbillige Kingston DDR2). Og så blir det en 920, når Simens spådom slår til. Rundt 1.7k for en slik sak er jo røverpris(dersom den synker såpass da). Så satser vi på 4Ghz i ett mAtx-system! Det hadde vært noe å skryte av det! Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Mja, nå er vi spent på resultater Imsochobo! Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Han sliter med å få AOD til å funke så han bytter fra JR til M2R nå straks, om jeg forstod det rett Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Han sliter med å få AOD til å funke så han bytter fra JR til M2R nå straks, om jeg forstod det rett Hva har hk med å få AOD til å virke? Dette må heller være Bios-inkompatibilitet med AOD. Har sett minst en tråd på xs.org om det. Eller er AOD og ACC to forskjellig ting? To navn på samme funksjonalitet? SB750 skal jo være tilpasset ACC slik jeg har forstått det. Bestilte selv det DFI m-Atx hk'et-> DFI LP JR 790GX-M2RS Får håpe det ikke var en dårlig ide. Endret 9. januar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Denne nyheten fra 4.12.08 på DFI sin hjemmeside var det jeg trengte å leste nå...NOT DFI, Taipei, December 4th, 2008– AMD declared new CPU information in mid November 2008; in consumer market, the AM2 based 45nm CPU which named “PhenomTM II” will be ready in January 2009; then, the new CPU which supports DDR3 will be released in February DDR3 allerede i februar??? Kan det være sant? I hvertfall skal jeg klare å vente om jeg så skal fly på veggen med den pc ordningen jeg har nå http://www.dvhardware.net/article31325.html Her ser det ut som 925 kommer da i februar altså 2.8 GHz DDR3 versjonen Krysser fingra får at det blir en fin overklokker....så jo et annet sted at 945 skulle komme i april, må håpe at 925 blir en black ed. frem til 945 kommer Ja jeg skal vente til februar å kjøpe 925 og DDR3, og hoppe fra DDR til DDR2 for 1 måned er ikke det lommeboka mi roper mest hurra for MEN FY hvis det ikke kommer noen 925 i februar altså Da er det bare Hang down your head Tom Dooley, hang down your head and ......... Endret 9. januar 2009 av Goodall Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Han sliter med å få AOD til å funke så han bytter fra JR til M2R nå straks, om jeg forstod det rett Hva har hk med å få AOD til å virke? Dette må heller være Bios-inkompatibilitet med AOD. Har sett minst en tråd på xs.org om det. Eller er AOD og ACC to forskjellig ting? To navn på samme funksjonalitet? SB750 skal jo være tilpasset ACC slik jeg har forstått det. Bestilte selv det DFI m-Atx hk'et-> DFI LP JR 790GX-M2RS Får håpe det ikke var en dårlig ide. AOD er klokkeprogrammet til AMD, og det virket ikke med den CPuen i - han fikk ikke justert no frekvenser. Dermed prøver han et nytt Hk i tilfelle det virker. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 925 skal vel komme i feb, men den har vel ikke åpen MP. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Nei...ser ikke sånn ut gitt...utifra hva jeg har klart å finne fremt til nå...men pytt pytt et matx hk med en av de andre am3 cpu'ne som kommer i februar for vel kanskje bli vurdert, så for inngangen bli litt billig. Og som kan slenges inn i mitt microatx kabinett senere når det kommer 945 og oppover og heller kjøpe noe fullblods greier da Hvorfor skal data innkjøp være så vanskelig Det beste hadde vært om AMD overrasket oss med ulåst 925 Endret 9. januar 2009 av Goodall Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Han sliter med å få AOD til å funke så han bytter fra JR til M2R nå straks, om jeg forstod det rett Hva har hk med å få AOD til å virke? Dette må heller være Bios-inkompatibilitet med AOD. Har sett minst en tråd på xs.org om det. Eller er AOD og ACC to forskjellig ting? To navn på samme funksjonalitet? SB750 skal jo være tilpasset ACC slik jeg har forstått det. Bestilte selv det DFI m-Atx hk'et-> DFI LP JR 790GX-M2RS Får håpe det ikke var en dårlig ide. AOD er klokkeprogrammet til AMD, og det virket ikke med den CPuen i - han fikk ikke justert no frekvenser. Dermed prøver han et nytt Hk i tilfelle det virker. Takker. Jeg mente jeg visste hva ACC og AOD var, og sjekket kjapt om det var tilfelle. (Og jeg hadde oppfattet det, men ble litt forvirret her ser jeg). ACC er en ny setting i BIos for hk med SB750. AOD er "GUI-tool"' for OC. Tilsvarende Ntune. Men de fleste hk-produsentene har jo noe eget som av og til er rimelig brukbart. Håper jeg ikke blir skuffet når jeg skal til å klokke X4 920. Her er jeg jo avhengig av at hk'et vil være med på HTT > 300. Med Quad. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 DFI LP Jr m2r trenger vist en bios update, beta bios var max ustabilt med phenom 940, da viste den model navnet. Anyways, 2.7 ghz stock spenning, 2.8 +0,5 fikk jeg testet veeeldig raskt igår, sjekka om det er temp som gjør at den ikke vil, det er ikke tilfelle. Hadde problemer med AOD først og, bare trykke apply uten å gjørra no fikk pc'n til å henge seg. Veit ikke ossen jeg fiksa det. HT link kan jeg ikke sette opp med multiplier, setter til 11X står på 1800 mhz. 3DM06 run fikk jeg 20 k i win 7 pre-beta. dual 4870 8/8X pci-e 1800 mhz HT link 3800 mhz. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) DFI LP Jr m2r trenger vist en bios update, beta bios var max ustabilt med phenom 940, da viste den model navnet. Anyways, 2.7 ghz stock spenning, 2.8 +0,5 fikk jeg testet veeeldig raskt igår, sjekka om det er temp som gjør at den ikke vil, det er ikke tilfelle. Hadde problemer med AOD først og, bare trykke apply uten å gjørra no fikk pc'n til å henge seg. Veit ikke ossen jeg fiksa det. HT link kan jeg ikke sette opp med multiplier, setter til 11X står på 1800 mhz. 3DM06 run fikk jeg 20 k i win 7 pre-beta. dual 4870 8/8X pci-e 1800 mhz HT link 3800 mhz. Her gikk det litt fort i svingene med posten trur eg. Prøv igjen med litt mer QA/dok på settings i Bios. Så er vi andre med deg. 2.7 stock VCore, 2.8 +0.5????? X4 940 har 3.0 *stock*? HT link 11x?? Mener du *CPU MP*? Ja. Tipper det. En god start er å sette HT Link så lavt som mulig (gjerne 1x) og så øke HTT ("FSB") suksessivt. Med en 940 så er jo det "safe" å kun endre på MP i jakten på max CPU-frekvens?? Jeg som skal ha 920 må i tilfelle holde på som det kan se ut som du gjør nå. Dersom det var 3.7 og 3.8 du mente så har du all grunn til å være fornøyd, og det er *neppe* hk som holder deg tilbake. Det er ting som tyder på at det er stor variasjon mellom CPU til CPU (avhengig av batch/hvor fra wafer). Beta-bios kan være ett sjansespill så takk for advarselen. Tror også at du skal ligge unna Win7 og heller prøve WinXP. Og så rapportere tilbake resultater. Over 20k med 2x4870 (PCI-E 8x) på 3.8?? er da klart godkjent. Hadde ikke klagd på det. "Keep up the good work!" Edit: Link til post med god dokumentasjon for klokk av X4 920 Og her Edit2: Kan du legge ut link/screene av OC slik som her imsochobo? Så slipper vi tolke innleggene dine. .P Endret 10. januar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
SVD Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Ja håper virkelig det var 3,7ghz og 3,8ghz 3,7ghz stock volt er jo så vidt jeg vet kjempe bra så lenge det er stabilt, har du fått testet det i prime eller noe? er det flere som har fått en deneb eller? selv skal jeg vente litt til og se om prisen detter. Endret 10. januar 2009 av SVD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå