Kizzaz Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Når kan vi forvente at prisen vil falle? AM3 er vel og rett rundt hjørne, kanskje det er verdt og vente på den. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Når kan vi forvente at prisen vil falle? AM3 er vel og rett rundt hjørne, kanskje det er verdt og vente på den. Det er heller usikkert om det er verdt å vente, am3 yter nok bedre - men HVOR mye er for tidlig å si. Prisene går nok litt ned snart, tipepr en av disse havner på ukens tilbud et eller annet sted om 2 uker. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hva synes folket om Hw's test av 45 NM'en til AMD? Var det som forventet (?), jeg forventet at AMD'n skulle ta Q9550'n til Intel og muligens overklokke litt til. Tror dere dette vil bedre seg (raskt) med tiden og at det er en evt dårlig batch Sindre har fått i testen? Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Hva synes folket om Hw's test av 45 NM'en til AMD? Var det som forventet (?), jeg forventet at AMD'n skulle ta Q9550'n til Intel og muligens overklokke litt til.Tror dere dette vil bedre seg (raskt) med tiden og at det er en evt dårlig batch Sindre har fått i testen? Det er ikke tvil om at retail chippene er bedre. mange som sier det, og ser litt resultater, jeg trur hw.no fikk en ES chip. 3.9 burde forventes bruker dere litt "high end" luft kjøler . joa, det varier dissa testene, strøm forbruket varier siiiinnnnnssssyyykt, og faktisk var den så effektgjerrig på ett rart hovedkort at den slo ut alle andre cpu'r i strøm forbruk @idle. de kjører 1V og 800 mhz @ idle, som er rimelig bra, og load var heller ikke ille, men kom dårlig ut hos HW.no. men de nevte, hele systemet, enkle måten det ytelsen, noen sier 2.66ghz -2.8 ghz i intel clocks, men det varier mye, litt tweaks med NB og HT hjelper nok en del i spill og 3d bench. jeg får nok vente på 940'n som sikkert kommer i posten snart så gir jeg ut noen av mine resultater, vann resultatene mine kommer nok her snart SB600 testing. SB750 testing. testen hos HW kan fint brukes til pekepinn på hvor bra den er. gir god value iallefall, og hardocp sier at den er noe drit, men de regner med at alle sitter med 15000 som pc budsjett da. 4,5 ghz på phase ? den var rar... :S jeg kjenner en som fikser 4.9 ghz suicide. på air. men alt i alt, konkuranse dyktig, har ordna større markedsområde, kompabilitet, og god ytelse, god overclocker. amd har da ikke, veldig gode dualcores, noe siiiinnnsyyykt @ stock, og ikke syke hovedkort, men forventer at hovedkort blir bedre og bedre framover. core 2: god platform, dekker allebehov, dualcore, quads, men er en aldrende platform, hovedkort er en smule dyrt, og cpu'r kan bli dyrt det og, men de clocker litt variabelt, men du får nokså en god clock. Core 7: mye ytelse, mye penger, dyr platform. klokker til 3.8 ghz med god god kjøling. Endret 8. januar 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Ja, i løpet av dagen så har vi vel fått en litt bedre pekepinn på hva man kan forvente seg av klokk på det forskjellige. Jeg håper at HW var litt uheldige med sin (evt. at det ikke var en retail-chip). Jeg satser på godt over 3.5 GHz på lydløs luft (25cm vifte) Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Den kjøleren HW har benytta ligger jo absolutt i toppsjiktet, Xiga er jo kjent for å ligge noen grader bak True Synes dette var direkte skuffende om jeg skal være helt ærlig, trodde 45 Nm'ene fra Amd ganske greit kunne klare 4.2 (uansett). Men jeg får bare satse på at Sindrisen fikk en elendig Batch og at dette forbedrer seg Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hva synes folket om Hw's test av 45 NM'en til AMD? Var det som forventet (?), jeg forventet at AMD'n skulle ta Q9550'n til Intel og muligens overklokke litt til.Tror dere dette vil bedre seg (raskt) med tiden og at det er en evt dårlig batch Sindre har fått i testen? Det er ikke tvil om at retail chippene er bedre. mange som sier det, og ser litt resultater, jeg trur hw.no fikk en ES chip. Det er bilde av den i testen, og det er IKKE en ES. En tidlig batch er det (den første A'en i steppinga er et tegn på det), men det er ikke noe overraskende. Så kan man jo spørre seg åssen disse A-chipene k,okker - svaret er vel at det varierer STORT - har hatt en X2 4200+ ACBWE som ikke greide suicide på 3,3 på tørris engang. Rett og slett skrot. Derimot er verdens raskeste Opteron (min 156) en AAB1E. Det som er interessant å se er at CPuen i testen ble lagd i uke 41 i fjor, dvs at den er omtrent 3 måneder gammel. Kan godt hende det er MANGE ulike batcher i omløp allerede, hvertfall fler enn jeg hadde forestilt meg på forhånd. Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Her har Tomshardware testet 940: http://www.tomshardware.co.uk/phenom-ii-94...view-31485.html Deres bottom line: As a result of its exceptional energy efficiency advances and an affordable price/performance ratio, AMD Phenom II X4 deserves our seldom-granted Recommended Buy award. Endret 8. januar 2009 av Frode789 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Her har Tomshardware testet 940: http://www.tomshardware.co.uk/phenom-ii-94...view-31485.html Deres bottom line: As a result of its exceptional energy efficiency advances and an affordable price/performance ratio, AMD Phenom II X4 deserves our seldom-granted Recommended Buy award. Den bør legges i favoritter om Sam dukker opp i en eller annen Deneb-tråd Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hvilke ddr3 ram hastigheter vil phenom II støtte? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Her har Tomshardware testet 940: http://www.tomshardware.co.uk/phenom-ii-94...view-31485.html Deres bottom line: As a result of its exceptional energy efficiency advances and an affordable price/performance ratio, AMD Phenom II X4 deserves our seldom-granted Recommended Buy award. Den bør legges i favoritter om Sam dukker opp i en eller annen Deneb-tråd Nå var det ikke Gldn Awrd da, men..men.. og så fra en "hatet" Intel fanboi-site i tillegg!! Hmmm.. kanskje ikke TH er så Pro-Intel som mange vil ha det til? Hvilke ddr3 ram hastigheter vil phenom II støtte? Bare en "ekte" AMD-tilhenger ville spørre om slikt nå på dagen for NDA. Vi har PHII for AM2+ testet/tilgjengelig nå, hvorvidt AM3-variantene med DDR3 er noe stort framskritt vil tiden vise. Jeg tviler. Jeg ville tro Simen1 kan svare, eller så ville jeg jo trodd at enhver AMD-freak ville kunne alt om slike detaljer. Snorreh hadde helt sikkert gitt en link..eller 2, dersom han var her. Normalt er "støtte" for en gitt DDRn-hastighet av mindre interesse. Sålenge Bios/SPD klarer å "handshake" så er det hvor mye brikkene tåler for overklokking som er interessant. Endret 8. januar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) skal bli litt morsomt å se om jeg får lyst til å starte å bygge maskiner igjen, men et par deppepils, kombinert me glavoka, ...........hmmm jaja skal våge meg til thg å lese hva de skriver. Men mest morsomt er det nå at hw hadde en test, dagen den ble lansert, Edit: Jo, er da fornøyd med PHII. Og merker at lysta til å finne frem de nedpakka verktøyene for pc bygging øker betraktlig. Og nerder..... Det blir litt priskrig på quad core, intel senker nok prisene noe, selv om ikke AMD greier å gjøre det samme med cpu prisene som de gjorde med gpu prisene, ja så skal en god nerd da totalt mangle "%¤& for å ikke anbefale en dragon system i mainstream quad core klasse. Endret 8. januar 2009 av Osse Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Litt omtrentelig test synes jeg, med lite beskrivelse av testene og forhold rundt. Effektforbrukstesten var litt, ja, hva skal en si? omstendelig? Phenom II kommer til å støtte DDR3 1333MHz offisielt. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 AMD Phenom II X4 940 2460,- Asus M3A79-T DELUXE 1547,- OCZ DDR2 PC2-9600 DDR2 Reaper Dual Channel Kit 2 GB 407,- DFI LANPARTY JR 790GX-M2RS 1268,- Med DFI hk..totalt 4542,- Med Asus hk.totalt 4821,- Hos datakjeden....Selvom jeg er mest sugen på å vente på ddr3 utgavene så værker fingra mine noe jæ**** Sitter nå med et hk. med herpa bios(altså ikke brukanes)...enda dårligere hk som funker, med dårligere cpu og samma DDR ram'n som var på det herpa hk Drit kjipern og måtte hoppe på ddr2 nå rett før ddr3 endelig støttes av AMD Hvilket hk bør jeg velge hvis fingern går AMOKK??? M.a.o ikke klarer å vente.... Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg ville ha gjort som meg Dvs. bestilt en nå. DDR3 ser jeg ikke for meg at blir spesielt attraktivt for langt uti 2009 uansett. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Ok..men hvilket hovedkort??? ASUS eller DFI??? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Det smerter meg å si det, men asus kortet skal være klart best. Beste pwm på papiret bla. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det smerter meg å si det, men asus kortet skal være klart best. Beste pwm på papiret bla. Selfølgelig er Asus best, jeg har jo det kortet regner med det kommer raskere utagver senere, det virker jo som Deneb har litt og gå på! Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 De har ihvertfall bekreftet at hovedkortet støtter Phenom 2 på hjemmesiden deres. Fikk svar, men det var mer godagmann økseskaft svar. Mailen min kan umulig ha blitt missforstått, eneste jeg fikk var en oversikt over hvilke CPU som var testet med deres kort før lanseringen av 45nm. Veldig matnyttig når det samme står på forsiden deres Kansje han ikke ville forstå, kansje han ikke hadde peiling. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Never underestimate the stupidity of support services. Hvis du oversetter spørsmålet ditt fra engelsk til kinesisk med babelfish eller google translator, får du sikkert et helt merkelig spørsmål. Hvis du da svarer på kinesisk og oversetter med samme oversettere er det sikkert ikke så mye sammenheng lenger :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå