Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden

wiak

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Ja vi så jo alle hva en ny revisjon gjorde for Phenom. Får håpe litt modning gjør susen også for Phenom 2.

Et slikt utsagn er jo nærmest å anse som å dømme 920/940 "nord og ned"...allerede før launch.

Ser det samme i AMD-trådene på xs.org.

Utrolig svakt av "fansen" synes jeg.

Dere er de første som bør kjøpe, samt slutte å skrive om når AM3 kommer og at man bør vente til da.

Sette ett godt eksempel liksom. :)

Dessuten bør vel alle som faktisk bryr seg om AMD vite om forskjellen på AM2+ og AM3.

Det er noe uklarheter hvorvidt 920/940 vil fungere i kommende AM3-hk, men 9n5-modeller skal fungere både i AM2+ og AM3 hk. 920/940 skal visstnok ha fått "disablet" eller manger DDR3-kontroller (internt), og vil ikke virke i AM3.

Hvorvidt det stemmer vil vise seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes egentlig det er trist at ikke AMD kommer med DDR3 støtte NÅ..Enda tristere hvis man ikke kan bruke 920 og 940 sammen med hk som støtter ddr3 som kommer i april etter hva ryktene sier

For meg som ikke har annet enn gammal DDR i maskina...har jo mest lyst til å gå rett på DDR3, men plutselig ble "behovet" for ny pc litt større da jeg herpa biosen på hk. mitt for noen dager siden :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Synes egentlig det er trist at ikke AMD kommer med DDR3 støtte NÅ..Enda tristere hvis man ikke kan bruke 920 og 940 sammen med hk som støtter ddr3 som kommer i april etter hva ryktene sier

For meg som ikke har annet enn gammal DDR i maskina...har jo mest lyst til å gå rett på DDR3, men plutselig ble "behovet" for ny pc litt større da jeg herpa biosen på hk. mitt for noen dager siden :cry:

Tja, litt mer forståelig siden du sitter på ett "steinaldersystem". :)

Enn så lenge er DDR3 nokså mye dyrere enn DDR2, så mye av "lavere-pris-argumentet" for de som vil forsvare innkjøp/bygg av AMD-rigg i forhold til merytende Intel-rigg får liten verdi.

De beste AM2+ (og etterhvert AM3) hk'ene er ikke mye rimeligere enn tilsvarende P45 (vi ser bort fra svindyre X58).

:)

Akkurat nå bør det vel fokuseres på at 920/940 gjør det bra.

Salgsmessig.

Det er mye som tyder på at disse vil glede enhver klokke-entusiast ihvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
AMD PHENOM II X4 940 3.0GHZ BLACK SKT AM2+ 8MB 125W P (HDZ940XCGIBOX) Amentio Ingen på lager 2576,-

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2234542

Disse skal visstnok komme på rundt 280 dollar i USA, tror nok jeg handler derfra - dukker sikkert opp noen bra tilbud på newegg elns :p

Hadde håpet den skulle koste et par hundrelapper mindre her, ja...

2576 er da ingen upris for en "unlocked" Phenom?

Gitt at du skal kjøpe fra USA og betale frakt moms blir det vel like mye gitt dagens dollarkurs?

Nå må du støtte *både* AMD og norske aktører i markedet! :)

Lenke til kommentar
AMD PHENOM II X4 940 3.0GHZ BLACK SKT AM2+ 8MB 125W P (HDZ940XCGIBOX) Amentio Ingen på lager 2576,-

Disse skal visstnok komme på rundt 280 dollar i USA, tror nok jeg handler derfra - dukker sikkert opp noen bra tilbud på newegg elns :p

Gitt at du skal kjøpe fra USA og betale frakt moms blir det vel like mye gitt dagens dollarkurs?

virker som vi handler inn fra europa eller noe, hadde kansje vært litt bedre direkte fra usa ja.

men er jo ikke dårlig prisa kontra intel da :p

Lenke til kommentar
Ja vi så jo alle hva en ny revisjon gjorde for Phenom. Får håpe litt modning gjør susen også for Phenom 2.

Et slikt utsagn er jo nærmest å anse som å dømme 920/940 "nord og ned"...allerede før launch.

Ser det samme i AMD-trådene på xs.org.

Utrolig svakt av "fansen" synes jeg.

Dere er de første som bør kjøpe, samt slutte å skrive om når AM3 kommer og at man bør vente til da.

Sette ett godt eksempel liksom. :)

Dessuten bør vel alle som faktisk bryr seg om AMD vite om forskjellen på AM2+ og AM3.

Det er noe uklarheter hvorvidt 920/940 vil fungere i kommende AM3-hk, men 9n5-modeller skal fungere både i AM2+ og AM3 hk. 920/940 skal visstnok ha fått "disablet" eller manger DDR3-kontroller (internt), og vil ikke virke i AM3.

Hvorvidt det stemmer vil vise seg.

ok, det får være din forståelse av utsagnet. Var heller ment som en konstantering om at senere revisjoner vanligvis yter bedre enn de første. Synes Phenom 2 ser veldig bra ut, om enn noe dyr (hvis den legger seg på 2500 kroner)

Personlig synes jeg at 1500 er ok å bruke på en prosessor når man oppgraderer sånn ca en gang i året.

Lenke til kommentar

Synes generelt 2500 kroner er mye å betale for en prosessor, uansett merke. Intel har priset seg langt utenfor min rekkevidde uansett. Kunne like gjerne kostet 100000 for min del.

Dette er uansett individuelt, og ikke så interessant å diskutere, ihvertfall ikke i denne tråden. Skulle kansje ikke trukket det frem.

Edit: dobbeltpostet

Endret av Uglegutt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Personlig synes jeg at 1500 er ok å bruke på en prosessor når man oppgraderer sånn ca en gang i året.

OK. Det setter din forrige kommentar i et annet lys. :)

Da blir det kanskje en Deneb (gjerne 2-kjerne) en gang seinere på året kanskje?

De bør vel legge seg på en pris som du er komfortabel med.

Ikke alle som er så fornuftige som deg. :blush:

Lenke til kommentar

disse prisene har sunket mye innen en mnd sikkert :)

Btw, du sparer mye på å kjøpe kvalitet, over billig, og bedre ytende over dårlig.

Bare aldri kjøp det dyreste. de synker fort i verdi.

Du sparer over tid viser mange "undersøkelser" men men, alltid morsomt med noe nytt og da...

Men begynner å bli litt dyrt for cpu'r, men tenker jeg ska støtte amd litt her jeg, de har vært utrolig snille med linux miljøet, og det skylder jeg en stor takk for.

I nyere tid iallefall :p

Og penger er ikke mangelen hos meg heller, men 2500 kr fikk meg litt i tvil, men goer nok med en gang.

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

Hadde min inntekt vært på et slikt nivå at 300-400 kroner er lommerusk hadde jeg gjort det. Men sålenge den er på kun NOK 6200 ca (studielån), og jeg faktisk bor for meg selv, så trenger du ikke være mensa-medlem for å skjønne at norske nettbutikkers økonomi ikke er førsteprioritert her i gården. Dessuten er det mer eller mindre et krav fra min side at jeg vet steppingen på CPUene jeg handler (hvertfall disse til 2k +++), og såvidt jeg vet er det ikke mange webshops som har mulighet til å sjekke sånt. Netshop gjør vel det, evt. kanskje også ikke-webshop'ene til Datakjeden, men om begge de selger til Amentio-pris eller lavere er heller tvilsomt. Et annet poeng er jo at steppingene faktisk må duge også, men om det dukker opp noen verdensrekordsteppinger her kan det godt hende jeg handler likevel - sålenge jeg blir garantert å få akkurat DEN steppingen og ikke noe ræl som klokker elendig.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

hehe hvem har sagt at jeg er fornuftig?

Kjenner jeg meg selv rett blir det nok det ufornuftige valget som til slutt går av med seieren etter et par dager brukt på å overbevise meg selv om at "jeg virkelig trenger den ytelsen til mitt bruk". Noe jeg aldeles ikke gjør :p

Do what I say, not what I do.

Det er sikkert flere her som kjenner seg igjen i det. :)

Lenke til kommentar

Når snakker vi lansering? Europeisk eller amerikansk tid? De ligger vell uansett noen timer etter oss, så på ettermiddagen/kvelden i morgen en gang? Håper på noen overaskelser jeg, enten i pris eller form av flere modeller en først annonsert.

Sier litt om potensialet i denne kjernen når de kan lansere den pang på 3 Ghz, i forhold hva dem slet med tidligere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hadde min inntekt vært på et slikt nivå at 300-400 kroner er lommerusk hadde jeg gjort det. Men sålenge den er på kun NOK 6200 ca (studielån), og jeg faktisk bor for meg selv, så trenger du ikke være mensa-medlem for å skjønne at norske nettbutikkers økonomi ikke er førsteprioritert her i gården. Dessuten er det mer eller mindre et krav fra min side at jeg vet steppingen på CPUene jeg handler (hvertfall disse til 2k +++), og såvidt jeg vet er det ikke mange webshops som har mulighet til å sjekke sånt. Netshop gjør vel det, evt. kanskje også ikke-webshop'ene til Datakjeden, men om begge de selger til Amentio-pris eller lavere er heller tvilsomt. Et annet poeng er jo at steppingene faktisk må duge også, men om det dukker opp noen verdensrekordsteppinger her kan det godt hende jeg handler likevel - sålenge jeg blir garantert å få akkurat DEN steppingen og ikke noe ræl som klokker elendig.

OK knopfler.

Jeg trenger ikke å være Mensamedlem for å fastslå at du er usedvanlig ufornuftig mtp inntekt vs utgifter for å dyrke din hobby/samlemani på AMD CPU'er.

Sånn sett er vi i samme bås.

Tjener godt nok jeg, men alt går med og litt til.. også av det som egentlig burde gått til "felleskapet" (kjerring, hus og unger).

:blush:

At du velger noen strategier for å "lure" deg sjøl til å tro at du gjør kupp på hardware er greit nok det.

Det som er saken er at du er ute etter gitte steppinger, noe alle på ditt nivå gjør. :D

Edit:

Gleder meg til å se resultater fra deg med PHII (blir det 940 eller venter du på 945)?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Av og til må man også se på det man kaller prioriteringer, altså man trenger ikke plent være fornuftig om man ser på det fra flere sider. Kansje man rett og slett ikke har råd til å handle anderledes. Andre kan bruke mye penger på CPU i forhold til inntekt, pga at man ikke har andre utgifter som kommer i veien.

Lenke til kommentar
Av og til må man også se på det man kaller prioriteringer, altså man trenger ikke plent være fornuftig om man ser på det fra flere sider. Kansje man rett og slett ikke har råd til å handle anderledes. Andre kan bruke mye penger på CPU i forhold til inntekt, pga at man ikke har andre utgifter som kommer i veien.

Fornuftig... pc... ehm, de 2 orda har ingen sammenheng idet heeeeletatt etter min mening.

men jeg mener at pc er noe avansert dritt da, men gud jeg digger dem..

jeg satser på min normale luck på cpu'r, har aldri hendt at jeg har kjøpt en rævva chip, men WR chips er det vell ikke noe jeg satser 100% på, men håper på å få noen veldig gode resultater.

det er amerikansk tid showoffen er, se CES, jeg faller snart om, trøtt... så orker ikke å finne fram, når jeg våkner er sikkert hælvete løs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...