CAT-scan Skrevet 5. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2009 I tillegg virker det jo som om det er 2x16 PCI-e (som jeg nevner) på nye GX-kort, så derfor vil jeg være helt sikker. Man får altså ikke noe mindre av noe annet? Er det virkelig ikke noen andre forskjeller? Jeg har kun planer om en helt grei driftsklokk på dette kortet uansett, ikke noe ekstremklokking. Vi snakker bare så stabilt og høyt som jeg får det på luft. Er dette Biostar-kortet (som Netshop fører) noe å satse på f.eks.? Biostar kjemper mye i samme området som dfi, og kommer med gode intel tall så vidt jeg veit. Chipsettet støtter IKKE 16//16X 16//16X config( 2 skjermkort), med 16//16X 0//0X (1 Skjermkort)) Jeg kan iallefall si at dfi korta, gigabyte og asus er "konfirmert" gode resultatater, noe jeg ikke kan si at du kan klokke bra. men jeg tipper du kan klokke veldig bra Mulig jeg går for Asus. Men, jeg regner med at du mener 2 og 4, ikke 1 og 2. GX har som sagt 2 lanes med 16x PCI-e. Jeg vet at GX ikke er laget for flere enn 2 kort i CF, men det har jeg heller ingen planer om. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 5. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2009 Da var hovedkortet kommet, mangler bare cpu nå Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 5. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2009 Hva gikk du for? Vanskelig å vente synes jeg. Begynner å bli utålmodig nå. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 Når kan vi forvente cpuene i norske butikker, virker ut som det kommer om lenge i følge den artikkelen til HW. Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 CAT-scan: 790GX har færre PCI-E lanes enn 790 FX; Two physical PCI-E x16 slots at x8 bandwidth. 790FX har 42 lanes fra nordbrua, mens 790GX har 26, etter hva jeg kan se. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 Aha, da forsto jeg hva Ims mente. Ja, det er greit nok, det er ikke noe stort problem for min del. Har for så vidt ikke helt bestemt meg om jeg skal gå for grafikk-kort med en gang eller ei. Gjør jeg det, så blir det FX i samme slengen. Er egentlig bare det integrerte grafikk-kortet jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Aha, da forsto jeg hva Ims mente. Ja, det er greit nok, det er ikke noe stort problem for min del. Har for så vidt ikke helt bestemt meg om jeg skal gå for grafikk-kort med en gang eller ei. Gjør jeg det, så blir det FX i samme slengen. Er egentlig bare det integrerte grafikk-kortet jeg er ute etter. hehe, jepp, du klarer "greie" spill med det , overclock det litt å det hjelper med å få det bra spillbart på medium i mange spill. jeg er overaska av det, men når man sitter med 2x 4870 blir jo opplevelsen litt laber for å si det mildt. Jeg har selv 790FX kort og 790GX kort og sitter nå med 2x 4870 på 790gx funker greit nok det og, men tjener en del på å gå over på FX med 2 skjermkort. 5% er 5% 5% her 5% der, plutselig har du 30% . Begge chipsetta er veldig bra etter min mening har faktisk noen benches her kjører dfi 790fx herja settings, og biosen var ikke helt hundre, sammenligner du 790GX med gigabyte sitt 790FX så ser du hvor stor forskjell det gir med 8/8X crossfire, kjører du ett skjermkort er akkuratt det samme hva du kjøper Morsomt å se forskjellen på NF4 S939 til Am2 790fx =) Ett spill som går veldig mye på skjermkort, far cry 2 her ser man større utslag: men som sagt, skal du ikke kjøre fler enn 1 kort, vil du ikke merke forskjell, siden 790GX er i prinsippet mildere version av 790FX(færre lanes) og en IGP stappa inn. Tester ble kjørt for en stund tilbake, drivere og bios var ikke helt optimale, men de ble kjør 3 ganger hver. Endret 6. januar 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 Hva gikk du for? Vanskelig å vente synes jeg. Begynner å bli utålmodig nå. Det ble J&W JW-790GX Extreme. Skal ikke ha 2 skjermkort, så ett fett sånn sett. Da ble jeg gira på nyeste utgave, samt Likmark mente det var god bios i dette. Stod mellom dette og DFI FX in the end. Har Asus nå (Am2), det har vert litt opp og ned, men stort sett fornøyd. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 Hva gikk du for? Vanskelig å vente synes jeg. Begynner å bli utålmodig nå. Det ble J&W JW-790GX Extreme. Skal ikke ha 2 skjermkort, så ett fett sånn sett. Da ble jeg gira på nyeste utgave, samt Likmark mente det var god bios i dette. Stod mellom dette og DFI FX in the end. Har Asus nå (Am2), det har vert litt opp og ned, men stort sett fornøyd. =) J/W har jeg iallefall hørt mye posetivt om Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 Nå har det ikke kommet BIOS som nevner 45nm prosessorene til hovedkortet vårt ennå guttorm, men vi får se. Kommer nok ikke til å kjøpe P2 940 med en gang med mindre de spyr ut en BIOS med støtte for dem i løpet av de neste dagene. Får håpe prisen synker under 2000 om ikke så lenge, synes 2500 er mye å betale for en prosessor. Må seff ha en BE.. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 Nå har det ikke kommet BIOS som nevner 45nm prosessorene til hovedkortet vårt ennå guttorm, men vi får se. Kommer nok ikke til å kjøpe P2 940 med en gang med mindre de spyr ut en BIOS med støtte for dem i løpet av de neste dagene. Får håpe prisen synker under 2000 om ikke så lenge, synes 2500 er mye å betale for en prosessor. Må seff ha en BE.. Nei men det ble vell bekreftet støtte for disse tidligere? Tror prisen kommer til å falle til rundt 2k ganske kjapt. Er forsåvidt enig i at det er dumt å betale mye for en CPU som snart skal fases ut, men spør om ejg klarer å vente så lenge BE er et must. Kortet kom på ca 1330 kr inkludert alt, ikke så verst det. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 Nei men det ble vell bekreftet støtte for disse tidligere? Tror prisen kommer til å falle til rundt 2k ganske kjapt. Er forsåvidt enig i at det er dumt å betale mye for en CPU som snart skal fases ut, men spør om ejg klarer å vente så lenge BE er et must. Kortet kom på ca 1330 kr inkludert alt, ikke så verst det. Joda er bekreftet, spørs bare når den kommer Du betalte vel litt mindre enn meg tror jeg. Tror ikke jeg klarer å vente veldig lenge heller Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 Nei men det ble vell bekreftet støtte for disse tidligere? Tror prisen kommer til å falle til rundt 2k ganske kjapt. Er forsåvidt enig i at det er dumt å betale mye for en CPU som snart skal fases ut, men spør om ejg klarer å vente så lenge BE er et must. Kortet kom på ca 1330 kr inkludert alt, ikke så verst det. Joda er bekreftet, spørs bare når den kommer Du betalte vel litt mindre enn meg tror jeg. Tror ikke jeg klarer å vente veldig lenge heller 945 og 940 er jo nesten klin like, ene støtter am3 itilegg. eneste forskjell kansje en revision forskjell. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 Ja vi så jo alle hva en ny revisjon gjorde for Phenom. Får håpe litt modning gjør susen også for Phenom 2. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 Er det virkelig noen forskjell mellom de utover AM3 (dvs. flere pinner)? Har ikke hørt noe om det. Noen som har noe? Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 Men hvis HKene er på plass, når kan vi se for oss CPUene? Vil det komme et mATX ver? Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 7. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Men hvis HKene er på plass, når kan vi se for oss CPUene? Vil det komme et mATX ver? DFi fikser nok det Jeg har jo ett M-Atx 790GX (AM2+), dfi lagde X58 i M-ATx også hehe... imorra imorra kommer rakkerne Håper det kommer flere hovedkort til amd egentlig =) Endret 7. januar 2009 av Imsochobo Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 7. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) AMD PHENOM II X4 940 3.0GHZ BLACK SKT AM2+ 8MB 125W P (HDZ940XCGIBOX) Amentio Ingen på lager 2576,- http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2234542 Endret 7. januar 2009 av Goodall Lenke til kommentar
kasol Skrevet 7. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2009 Det må da være en ok pris og sammen med rimlig hk & ram bør dette blir bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå