Goodall Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) i prisguiden AMD AMD PHENOM II X4 940 2532,- AMD AMD PHENOM II X4 [email protected] AMD AMD PHENOM II X4 [email protected] AMD AMD PHENOM II X4 [email protected] Vil det bli solgt [email protected] GHz????? Endret 23. desember 2008 av Goodall Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Hvordan blir denne parret med en Phenom II x4 940 mon tro? "ECS today releases their A790GXM-AD3 motherboard, which is Socket AM3 ready, and thus 45nm Phenom II + DDR3 memory ready. ECS today releases the A790GXM-AD3 Black Series motherboard disclosing the extraordinary gaming performance of AMD’s latest Dragon platform. Supporting the latest AMD Phenom™ II processors, ATI CrossFireX™ technology, and the dual channel DDR3 memory architecture, ECS A790GXM-AD3 unleashes the full potential of hardware components that gamers are always eager for. With its upscale capability, the A790GXM-AD3 motherboard brings a spectacular gaming platform delivering the irrefutable performance to satisfy the gaming desire of extreme gamers. Inheriting the advantages of AMD 790GX chipset, the A790GXM-AD3 Black Series motherboard incorporates the support for the latest 45nm AMD Phenom™ II processors to deliver the next generation computing capabilities. In addition, ECS A790GXM-AD3 comes with the feature of dual channel memory architecture that supports DDR3 1333MHz memory up to the capacity of 32GB which is capable to provide faster data throughput for memory-intensive applications. To meet hardcore overclockers’ requirements, the latest exclusive BIOS utility, M.I.B. II, is included to provide various detailed tweaking options. Paired with AMD SB750 south bridge controller supporting the function of ACC (Advanced Clock Calibration), ECS A790GXM-AD3 allows users to push the overall system performance to another higher scale. As the key factors that eventually decide the stability while overclocking, the 5 phase power design" Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hvordan blir denne parret med en Phenom II x4 940 mon tro? "ECS today releases their A790GXM-AD3 motherboard, which is Socket AM3 ready, and thus 45nm Phenom II + DDR3 memory ready. Du ska med en phenom 2 med specsa dine a ? neida, leike litt med hw ? =) virker jo som phenom kommer til å bli veldig morsomm =) posetivt at AM3 hovedkort kommer allerede, dette viser jo at hovedkort produsenter viser litt interesse over amd igjen =) Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Hvordan blir denne parret med en Phenom II x4 940 mon tro? "ECS today releases their A790GXM-AD3 motherboard, which is Socket AM3 ready, and thus 45nm Phenom II + DDR3 memory ready. Du ska med en phenom 2 med specsa dine a ? neida, leike litt med hw ? =) virker jo som phenom kommer til å bli veldig morsomm =) posetivt at AM3 hovedkort kommer allerede, dette viser jo at hovedkort produsenter viser litt interesse over amd igjen =) Selv om jeg ikke får noen bedre ytelse på CPU, så kommer jeg nok til å handle inn en Deneb pluss et sabla bra AM3/DDR3 hovedkort, super rask DDR3 finner jeg sikkert på bruktmarkedet siden så mange måtte selge disse, da de ikke gikk så bra sammen med deres nye Intel rigger ... Min nåværende ytelse gjør jo at jeg ikke har noen hast, og kan ta det fullstendig med ro når det gjelder innkjøp av ny hw Endret 25. desember 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 http://www.hwbox.gr/showthread.php?t=3189&garpg=5 Test mellom Deneb, q9 serien og i7 Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Selv om jeg ikke får noen bedre ytelse på CPU, så kommer jeg nok til å handle inn en Deneb pluss et sabla bra AM3/DDR3 hovedkort, super rask DDR3 finner jeg sikkert på bruktmarkedet siden så mange måtte selge disse, da de ikke gikk så bra sammen med deres nye Intel rigger ... Min nåværende ytelse gjør jo at jeg ikke har noen hast, og kan ta det fullstendig med ro når det gjelder innkjøp av ny hw Bare kødda egentlig med den, selvfølgelig må man ha noe å leike med, og deneb ser ut til å nesten være 100% retta mot oss! M4A79-T ser ut til å være laget. Cpu-z nr2 deneb clock Sjekk AM3 DDR2 ? o.0 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 http://www.hwbox.gr/showthread.php?t=3189&garpg=5 Test mellom Deneb, q9 serien og i7 Det var ikke oppløftende lesning, men jeg vil tro enkelte kan fokusere på de 2-3 testene hvor PhenomII gjør det bra. Synd at det er i ett par merkelig spilltester hvor selv Q6600 "banker" ci7. (Høy oppløsning=GPU). Som det ble påpekt i en annen tråd (med mye "krangling"), ifølge denne testen så er ci7 rett og slett *totalt* overlegen i CPU-intensive bencher. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) http://www.hwbox.gr/showthread.php?t=3189&garpg=5 Test mellom Deneb, q9 serien og i7 Det var ikke oppløftende lesning, men jeg vil tro enkelte kan fokusere på de 2-3 testene hvor PhenomII gjør det bra. Synd at det er i ett par merkelig spilltester hvor selv Q6600 "banker" ci7. (Høy oppløsning=GPU). Som det ble påpekt i en annen tråd (med mye "krangling"), ifølge denne testen så er ci7 rett og slett *totalt* overlegen i CPU-intensive bencher. Tror nok det er mye søppel der ute, CB benchen er jo totalt borteiveggene, noe en enkelt kan titte innom XS og se selv. Siste scoren med [email protected] var 14015, og her blir det skivebom i denne "testen". Ifølge en annen test: http://www.bit-tech.net/hardware/2008/11/0...5-965-review/10 sammenlignet med denne gir de også Ci7 940 1000p ekstra i 64bit, kommentarer mottas, men i enkelte tester ser det ut til at de kjører noe helt annet enn en PhII... Det kan selvsagt hende at de bare har hentet inn info på nettet, og gitt PhII CB en 32bit score, mens de har hentet inn score fra 64bit på Ci7. Uansett, mange rare tall og bøtte med salt bør være stikkordet her.... Leser man litt resultater på XS, så tipper jeg denne greske testen er bare BS... Endret 26. desember 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 At ci7 er konge i apps har vel alle visst. Det har Intel alltid vært. Ci7 gjør det bra gjennom hele testen, og er selvsagt et førstevalg for de med dyp lommebok. Når det kommer til spill, skiller det lite mellom de tre platformene, og det er her pris/ytelse aspektet nok vil komme tydelig frem for mange. Nå er det vel skjermkortet som begrenser ci7 i spill, men det er nå en gang slik at gpu i dag ikke yter bedre. Så utfra det lille jeg har sett av tester, må Phenom2 være et fint alternativ. Ingen har sett hva som bor i AM3 enda heller, selv om det nok ikke blir noen revulosjon i forhold til am2+. Å sammenligne Phenom2 med ci7 blir nesten dumt. Hvis p2 hadde ytet på linje med ci7, hadde nok prisen vært deretter tenker jeg. Men vi får se hva som dukker opp i januar. Jeg for min del har fått litt "kalde føtter" ift til p2 ddr2, og vil kanskje vente til am3 kommer, med å ta en beslutning. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Det er vel heller ikke noe mål at Deneb skal ta rotta på i7, det har vel aldri vært meningen heller. Spørsmålet er om Deneb blir god nok til at AMD vil selge godt pga folk som skal ha et relativt billig, men fortsatt kraftig, system - evt oppgradere sin gamle phenom/athlon x2. Den biffen tror jeg de greier. Forøvrig er mange av disse tallene som svirrer rundt ikke helt til å stole på (som folk har påpekt allerede). Det får nesten dukke opp noen troverdige kilder før man kan dra konklusjoner, syns nå jeg. Edit: står ikkeno om minnetimings/hastighet f.eks. i den greske testen... Høres uprofft ut. Endret 26. desember 2008 av knopflerbruce Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Det er vel heller ikke noe mål at Deneb skal ta rotta på i7, det har vel aldri vært meningen heller. Spørsmålet er om Deneb blir god nok til at AMD vil selge godt pga folk som skal ha et relativt billig, men fortsatt kraftig, system - evt oppgradere sin gamle phenom/athlon x2. Den biffen tror jeg de greier. Forøvrig er mange av disse tallene som svirrer rundt ikke helt til å stole på (som folk har påpekt allerede). Det får nesten dukke opp noen troverdige kilder før man kan dra konklusjoner, syns nå jeg. Edit: står ikkeno om minnetimings/hastighet f.eks. i den greske testen... Høres uprofft ut. Ci7 resultatene er 64bit og minst 1000p for høye over hele linja, og PhII er 32bit, bare dette er nok til å glemme denne og ta seg en julepils i steden;).... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Det er vel heller ikke noe mål at Deneb skal ta rotta på i7, det har vel aldri vært meningen heller. Spørsmålet er om Deneb blir god nok til at AMD vil selge godt pga folk som skal ha et relativt billig, men fortsatt kraftig, system - evt oppgradere sin gamle phenom/athlon x2. Den biffen tror jeg de greier. Forøvrig er mange av disse tallene som svirrer rundt ikke helt til å stole på (som folk har påpekt allerede). Det får nesten dukke opp noen troverdige kilder før man kan dra konklusjoner, syns nå jeg. Edit: står ikkeno om minnetimings/hastighet f.eks. i den greske testen... Høres uprofft ut. Ci7 resultatene er 64bit og minst 1000p for høye over hele linja, og PhII er 32bit, bare dette er nok til å glemme denne og ta seg en julepils i steden;).... Jeg er ikke mye stø i gresk, så da lurer jeg på hvordan du utifra "testen"(Teksten) eller grafene kan se om det er brukt 64-bits Vista vs 32-bits Vista for ulike rigger. Når det gjelder xs.org, er det like mye merkelige resultater/"tester" det linkes til i relevante tråder. I hovedsak er det sedvanlige "flames" mellom fantatiske "fans" vs. "tvilere" samt spørsmål om .. ja minnetimings (når slo det kraftig ut i tester/bruk?) samt når AM3 kommer. Mao. totalt feil fokus. Hint: Hvor bra yter PH2 *nå* (seriøse tester fra renomerte sites). Hvor mye kommer de til å koste. Når det gjelder argumenter om billige rigger/alternativer har både AMD og Intel CPU'er og tilhørende rimelige hk som kan kjøpes *nå*. Edit: Utifra tråd på xs.org er det snakk om at AMD (PII) yter relativt mye bedre vs Yorkie i 64-bits OS. Det er vel en vesentlig forskjell fra å skrive/uttale at ett sett med rigger er testet med 64-bits OS og andre med 32-bits. Det ville i tilfelle gjøre hele testen verdiløs. Noe jeg har liten grunn til å anta da det er *anerkjente* og seriøse toppfolk fra Hellas OC-team som har utført testen. Og jeg har tatt ikke bare en julepils. Endret 27. desember 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Vel, hvor annerkjente folk som har testet dette aner jeg ikke, men PhII scoren i CB er 32bit, det er ganske sikkert, bare les testen under. Det er de andre scorene som medfører uriktighet http://my.ocworkbench.com/2008/asrock/ASRo...nebench10-9.htm I 32bit scorer Ci7 940 14022p, mens i testen du linker til scorer den 17837p, dette er en svimlende forskjell og ser ut til å være 64bit med litt klokk i det minste, og dermed blir grafene verdiløse. Det er sikkert noen hjelpsomme Ci7 940 eiere som kan teste CB 32bit på standard klokk, og av/bekrefte mine påstander, men tallmaterialet fra nettet ser veldig anderledes ut enn denne greske saken... Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Dette blir helt gresk for meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Vel, hvor annerkjente folk som har testet dette aner jeg ikke, men PhII scoren i CB er 32bit, det er ganske sikkert, bare les testen under. Det er de andre scorene som medfører uriktighet http://my.ocworkbench.com/2008/asrock/ASRo...nebench10-9.htmI 32bit scorer Ci7 940 14022p, mens i testen du linker til scorer den 17837p, dette er en svimlende forskjell og ser ut til å være 64bit med litt klokk i det minste, og dermed blir grafene verdiløse. Det er sikkert noen hjelpsomme Ci7 940 eiere som kan teste CB 32bit på standard klokk, og av/bekrefte mine påstander, men tallmaterialet fra nettet ser veldig anderledes ut enn denne greske saken... Det var Nizzen som linket til en test, ikke jeg. Den er forøvrig "hentet" fra xs.org, og der førte den til så mye "flames" og usaklighet at tråden (igår natt ihvertfall) var stengt. Det er klart at de som tester *må* opplyse om det er 32-bits vs. 64-bits, og min ringe mening er at vi forholder oss til 32-bits inntil alt som er av sw/benches fungerer på 64-bits (noe som *fremdeles* ikke er tilfelle, dessverre). Nå er jeg generelt lettlurt så det vil være synd om visse personer der ute (med ett visst ry å opprettholde) skulle finne på å poste BS-tester av PII. "Time will show". Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Vel, hvor annerkjente folk som har testet dette aner jeg ikke, men PhII scoren i CB er 32bit, det er ganske sikkert, bare les testen under. Det er de andre scorene som medfører uriktighet http://my.ocworkbench.com/2008/asrock/ASRo...nebench10-9.htmI 32bit scorer Ci7 940 14022p, mens i testen du linker til scorer den 17837p, dette er en svimlende forskjell og ser ut til å være 64bit med litt klokk i det minste, og dermed blir grafene verdiløse. Det er sikkert noen hjelpsomme Ci7 940 eiere som kan teste CB 32bit på standard klokk, og av/bekrefte mine påstander, men tallmaterialet fra nettet ser veldig anderledes ut enn denne greske saken... Det var Nizzen som linket til en test, ikke jeg. Den er forøvrig "hentet" fra xs.org, og der førte den til så mye "flames" og usaklighet at tråden (igår natt ihvertfall) var stengt. Det er klart at de som tester *må* opplyse om det er 32-bits vs. 64-bits, og min ringe mening er at vi forholder oss til 32-bits inntil alt som er av sw/benches fungerer på 64-bits (noe som *fremdeles* ikke er tilfelle, dessverre). Nå er jeg generelt lettlurt så det vil være synd om visse personer der ute (med ett visst ry å opprettholde) skulle finne på å poste BS-tester av PII. "Time will show". vi får vente til 8ende januar. den greske sia kom til konklusjon at phenom 2 gir en mye bedre "value" og det har de fleste sider kommet fram til. men ja, ifølge andre tester jeg har sett scorer core 7 ikke så meget bra i spill da 1 fps bedre enn qx9770 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Etter å ha lest testen til grekerne, synes testen virker grei nok, og tror nok det er riktige tall. Matcher i stor grad core 2 serien på alle områder, og i7 på spill. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Du trenger ikke være stø i gresk for å lese testen på den greske siden Jeg fester faktisk mye lit til den siden, mer en jeg gjør til tester some vil komme på anantech, thg, osv. ser fram til at de utvider testen slik de er i gang med, poster gjerne hele konkulusjone til gutta her på googel engelsk Edit: Det gikk ikke, og poste engelsk oversetting , ble babelsk forvirring av det, men jeg anbefaler å lese den googel engelske versjonen av testen, synes de har mange gode poeng. og a i7 kjører så kraftig ifra på multitasking har nok mye å gjøre med hypertrading, vi så det samme under P4 tiden mot athlon, der det støttes behandling av flere tråder samtidig vil i7 være suveren. og er litt spent på tester i games på høyere oppløsning , i7 støter vist på problemer både mot gamle core 2 og phii i høyere oppløsninger, rart dette, men de har tydeligvis testet dette med flere oppsett og fådd det samme resultat. Er merksnodig det som skjer med i7 når oppløsningen settes opp i games. Endret 28. desember 2008 av Osse Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg tok opp spørsmålet/tvilen til kredibilitet til testen til aktuell person (OverClocker gr) på xs.org. Her er svaret jeg fikk Forøvrig er jeg skremt over all usakligheten i tråden. Å komme med argumenter som at "min rigg føles mye mer smooth ut" (S939 3200+) og "gi oss grafer for vanlig bruk" (= totalt BS) blir bare for dumt. Særlig på ett forum hvor hovedfokus er på beching/"world records" (i alt mulig irrelevant). Sånn sett er jeg svært skuffet (igjen) over enkelte "fans". Greit at man er skuffet, men da får man heller gå tilbake å poste til hverandre i relvante fora om hvor bra den gamle rigger er i uTorrent/MSN og at snart kommer AM3, AM4...etc.. og DA blir det saker! Og ikke kalle andre for "fanbois"/"kjøpt av Intel" fordi man påpeker visse resultater i enkelte tester. Man trenger ikke ci7, PII/III/IV for å skriver word, kjøre explorer.exe, chatte på MSN/Facebook eller laste ned enda en film til 2TB-diskparken (slik jeg skrev på xs.org). Da kan man bruke det man har..f.eks S462, S478 og passe på kjøre "defrag" ofte. Så føles det "smooth". Lenke til kommentar
Osse Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) tls, kan du ikke begynne å kall phenom ii for phii, P2 eller pii, høres ut som intel, huff. hehe, jo er morsomt å følge med xs, ble regelrett forbanna på han der stubbsnuten som trolla tråden hele tiden, måtte inn å forklare han hvorfor amd henger noe etter, men hans innlegg og mitt ble redigert bort , heldigvis. ps tls, greker gutta sier også at både phii og i7 føles mer responsiv en core 2 Endret 28. desember 2008 av Osse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå