Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden

wiak

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som kommer etter am3/deneb fra amd? Og cirka når? Blir det så de kommer ut med 6 kjerne til desktop også? Har lest flere rykter om at 6 kjerne kommer ut til server i løpet av 2009 fra amd. Håper de presser 6 kjerne ut til vanlige folk også.

Det er umulig å si når noe dukker opp såpass langt fram i tid, planene endres hele tiden :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=466730

*gnihihihihihihi*

http://www.ocxtreme.org/forumenus/showthread.php?t=4302

Her er forresten noen benchmarks, stock og @ 4Ghz. :p

Edit:

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=466799

En score til.

Har kommentert i relevant tråd på xs.

Og jeg må gjenta at jeg dessverre ble litt skuffet over resultatene.

Ref. CPU+overall score i 3DM06 for Phenom II @ 4Ghz + HD4870.

:(

Lenke til kommentar
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=466730

*gnihihihihihihi*

http://www.ocxtreme.org/forumenus/showthread.php?t=4302

Her er forresten noen benchmarks, stock og @ 4Ghz. :p

Edit:

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=466799

En score til.

Har kommentert i relevant tråd på xs.

Og jeg må gjenta at jeg dessverre ble litt skuffet over resultatene.

Ref. CPU+overall score i 3DM06 for Phenom II @ 4Ghz + HD4870.

:(

http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...p;postcount=702

...ser ut som den gjør det bra i Aquamark, hvertfall. Det er vel en troverdig test, på samme måte som 3dmark er det.

http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...p;postcount=706

...ser ikke å ille ut her, men er no 32bit/64bit-greier som ikke gjør de resultatene er HELT nøyaktige. Derimot skal de også sies at minent ble kjørt på 5-5-5-15/800mhz på amd, noe som er en tanke slapt mtp at det kunne blitt kjørt atskillig raskere enn det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg måtte sjekke cpu score på min [email protected] GHz i 06, etter å ha lest TL1000 sitt innlegg. Den ligger på ca samme score som [email protected] GHz som vist i linken over.

Da må det være 32-bits vs. 64-bits XP eller enda verre, Vista.

Dersom du har en så elendig CPU-score for din [email protected] må det skyldes at du har brukt Vista.

For min [email protected] får ca 5800pts - XP SP3 32-bits.

Og det er enda ca. 200pts bak resultat med [email protected] eller [email protected].

Men som mange har påpekt, vi må vente på mer dokumenterte resultater.

Det er liten tvil om at Phenom II er ett stort skritt fremover både i ytelse og klokkbarhet utifra mange "lekkasjer" før NDA.

Jeg hadde vel bare litt for store forventninger. :)

Lenke til kommentar
Jeg måtte sjekke cpu score på min [email protected] GHz i 06, etter å ha lest TL1000 sitt innlegg. Den ligger på ca samme score som [email protected] GHz som vist i linken over.

Dersom du har en så elendig CPU-score for din [email protected] må det skyldes at du har brukt Vista.

Og det er enda ca. 200pts bak resultat med [email protected] eller [email protected].

Det er liten tvil om at Phenom II er ett stort skritt fremover både i ytelse og klokkbarhet utifra mange "lekkasjer" før NDA.

I Server 2008/Vista64 får jeg 5930p på 4.0ghz med min QX9650, noe jeg ikke har testet er hvordan den scorer i XP32. Uansett er det sikkert både bios/Ramspeed o.l. før det endelige resultatet kan sies å være klart.

Det som er viktigst for de fleste potesielle kjøpere av Deneb, er jo klokkevilligheten/spillytelsen, og mye tyder på at disse innfrir forventningene.

Noe som forundrer meg litt over denne karen med disse benchene, er at han har kjøleutstyr for en heftig slump penger og pusher CPU opp i svimlende hastigheter, men kan ikke bruke noen vekslepenger på et sett gode DDR2 1066 brikker...... :cry:

Lenke til kommentar

I Server 2008/Vista64 får jeg 5930p på 4.0ghz med min QX9650, noe jeg ikke har testet er hvordan den scorer i XP32. Uansett er det sikkert både bios/Ramspeed o.l. før det endelige resultatet kan sies å være klart.

Det som er viktigst for de fleste potesielle kjøpere av Deneb, er jo klokkevilligheten/spillytelsen, og mye tyder på at disse innfrir forventningene.

Noe som forundrer meg litt over denne karen med disse benchene, er at han har kjøleutstyr for en heftig slump penger og pusher CPU opp i svimlende hastigheter, men kan ikke bruke noen vekslepenger på et sett gode DDR2 1066 brikker...... :cry:

jeg trur ddr2 1066 på phenom er locked til 5-5-4-15 :p

ph2 top

hihihihi, bare strømmet inn med resultater inatt/idag

Lenke til kommentar

He he ja det er det verste, nemlig vista :D

Jeg har ikke notert, og har heller ikke noe ss av den cpu scoren min. Mye mulig jeg husker litt feil, men P2 er nok i nærheten av q9550 på samme hastighet.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

He he ja det er det verste, nemlig vista :D

Jeg har ikke notert, og har heller ikke noe ss av den cpu scoren min. Mye mulig jeg husker litt feil, men P2 er nok i nærheten av q9550 på samme hastighet.

Qoolice har nå bekreftet det som gikk fram av screenies.

Det *var* XP 32-bits, og da *er* det svake resultater. (For CPU-score i 3DM06 ihvertfall) :(

Og da hjelper ikke all verdens klokkbarhet på LN2.

Men vi får se når evt mer kyndige AMD-folk kan dokumentere andre resultater med evt bedre hk/bios.

OBR har forøvrig benchet en P2 940 *stock* (2.6) i ett stort antall bencher og lagt ut en tabell basert på 100% for Q9650 @ 3.2Ghz.

Det var heller ikke oppløftende vil jeg si.

Edit:

Når jeg korrigerer rent aritmetisk mtp klokk ([email protected] vs. [email protected]) var det ikke så gæli allikevel. :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Oj, det der så ikke helt lovende ut. PII ligger ett godt stykke unna både 940 og 920 fra intel :no:

Dog er jo ikke noe offisielt sluppet ut enda, verken bioser eller drivere. Kan vel være mye og hente inn? DDR2 mot DDR3 har vel også en god del å si. Testen sier heller ikke noe om hvordan de forskjellige testene er satt opp.

Tror egentlig man må vente på noe offisielt før man kan konkludere med hva som er best på pris/ytelse!

Endret av mreinha
Lenke til kommentar
Oj, det der så ikke helt lovende ut. PII ligger ett godt stykke unna både 940 og 920 fra intel :no:

Dog er jo ikke noe offisielt sluppet ut enda, verken bioser eller drivere. Kan vel være mye og hente inn? DDR2 mot DDR3 har vel også en god del å si. Testen sier heller ikke noe om hvordan de forskjellige testene er satt opp.

Tror egentlig man må vente på noe offisielt før man kan konkludere med hva som er best på pris/ytelse!

Avogtil drar syntetiske tester veldig mye nytte av enkelte "features", mye mer enn det man vil se "til daglig". Jeg bare påpeker at Intel's HT fort kan være en sånn sak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Intel's HT drar man nytte av i all vanlig bruk (minus i hovedsak spill..slik det er nå).

Jeg var alltid forbauset over hvor responsivt "gamle fæle" Netburst-rigger var i forhold til mine AMD-rigger.

Sistnevnte var (dengang) overlegne i 3D/spillrelatert bruk, men altså ikke nødvendigvis overlegen i multitasking (X2 var det også inntil Core 2 kom).

Og det er ikke ytelse relatert til ci7 som var/er tema for PII, men ytelse mot "Yorkies". Det var *det* jeg reagerte på i tabellen til OBR.

Her blir pris viktig tror jeg.

Uansett er det altfor tidlig å trekke noen konklusjoner. Om Shanghai/Deneb.

Lenke til kommentar

Avogtil drar syntetiske tester veldig mye nytte av enkelte "features", mye mer enn det man vil se "til daglig". Jeg bare påpeker at Intel's HT fort kan være en sånn sak.

sant det og, viktige er, er det virkelig mye bedre i spill med intel core 7 ?

nr2, phenom 2 er vell strengt tatt aldri ment for å være mye bedre enn core 7 ?.

Lenke til kommentar

Det er vel en Phenom X4 9950, og i tillegg ikke bare HT som klokkes, men NB/L3 cachen.

Håper for øvrig at NB på PII kan klokkes opp rundt 2,6+ GHz uten overdreven spenningsøkning. NB degraderes raskt ved høy spenning over noe tid.

Edit: La til 'bare'.

Endret av Uglegutt
Lenke til kommentar
Det er vel en Phenom X4 9950, og i tillegg ikke bare HT som klokkes, men NB/L3 cachen.

Håper for øvrig at NB på PII kan klokkes opp rundt 2,6+ GHz uten overdreven spenningsøkning. NB degraderes raskt ved høy spenning over noe tid.

Edit: La til 'bare'.

uhm uhm...

2.6 GHZ er ikke lett på phenom 2, kan si at 2.4 ghz er lett.

imotsetning til min 50% golden phenom 1 som ikke klarer ht, har nådd 2100 mhz ht og det er det høyeste jeg har fått den.

kan kjøre den fint og stabilt på 3500 mhz =) med riktig kjøling da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...