knopflerbruce Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Ballistix duger alltid Hadde bestemt meg for ASUS M3A79-T Deluxe jeg også, men da Komplett begynte å selge DFI, klarte jeg ikke å la være. Kom i god gammel DFI modus umiddelbart. VIl gjerne finne ut åssen PLL de bruker, kan du sjekke det tror du? DFi sitt supportforum er evneveike, og komplett gadd ikke finne ut av det heller. Etter hva mitt begrensende syn og forstørrelsesglass kunne fortelle meg, står det på ICS chippen: 9LPR S477CKL 8370279Y IND 0834 Regner det var dette du var ute etter? Takk takk, det var det jeg jeg ville ha Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Så hva fortalte det deg Knopflerbruce? Var det bra greier? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Så hva fortalte det deg Knopflerbruce? Var det bra greier? Jeg er ikke noen stor fan av AOD, så prøver å finne HK som har PLL som støttes andre steder. Hvis mine tanker er riktige er det "bra" det han sa, ja. (antar han har fått DFI'et sitt, og at det ikke var M3A79-T han leste på). UT-M2R har forresten 9LPRS477BKL for de som måtte lure... Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det ble avlest fra ics på mitt nylig ankomne DFI FXB ja. Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 GameWare, a group of Iranian gaming enthusiasts, have put AMD's Phenom II through its paces and the scores look legit. They managed to push the Phenom II 940 Black to 4200MHz using only a Zalman 9700NT cooler. They claim to have experienced motherboard problems during the benches, and the lack of proper bios support for the new CPU put an end to their overclocking efforts. The outfit tried to overclock it on Biostar, Jeway and DFI boards, and the max score was reached on Biostar's Tforce TA790GX A2. The OC scores in the charts were reached on an Asus M3A32-MVP Deluxe board, and the CPU ran at 3800MHz with a multiplier of x19. Core temperature was rather low, averaging around 50°C. Here's a full spec of the testbed: Asus M3A32-MVP deluxe, 2GB Corsair Dominator 1066, Force3d HD4870 X2, HDD Western Digital 500GB 16MB cache, PSU ACBEL 800 R8, Zalman 9700NT cooler. Compared to the old Phenom 9950, the II shows promise. It averages 20-25 percent higher scores in most tests stock clocked, and oveclocked the gap widens to as much as 50 percent. You can see the charts and some photos on www.gameware.ir and on our discussion board, here. Well done guys. På luft! Ser bra ut. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 GameWare, a group of Iranian gaming enthusiasts, have put AMD's Phenom II through its paces and the scores look legit. They managed to push the Phenom II 940 Black to 4200MHz using only a Zalman 9700NT cooler. They claim to have experienced motherboard problems during the benches, and the lack of proper bios support for the new CPU put an end to their overclocking efforts. The outfit tried to overclock it on Biostar, Jeway and DFI boards, and the max score was reached on Biostar's Tforce TA790GX A2. The OC scores in the charts were reached on an Asus M3A32-MVP Deluxe board, and the CPU ran at 3800MHz with a multiplier of x19. Core temperature was rather low, averaging around 50°C. Here's a full spec of the testbed: Asus M3A32-MVP deluxe, 2GB Corsair Dominator 1066, Force3d HD4870 X2, HDD Western Digital 500GB 16MB cache, PSU ACBEL 800 R8, Zalman 9700NT cooler. Compared to the old Phenom 9950, the II shows promise. It averages 20-25 percent higher scores in most tests stock clocked, and oveclocked the gap widens to as much as 50 percent. You can see the charts and some photos on www.gameware.ir and on our discussion board, here. Well done guys. På luft! Ser bra ut. mhm, om dagen driver jeg bare med ting for å forbedre noe, fant ut å vente på deneb kunne bli litt kjedelig, så nå hadde jeg neeeeesten glemt deneb men pll's for de FÅ som trenger å vite : DFI 790FXB / DFI 790GX(MATX) (ATX Unconfirmed) Asus m3a79-T Deluxe 9LPR S477CKL DFI 790FX M2R / Gigabyte MA790FX-DQ6 9LPR S477BKL Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 GameWare, a group of Iranian gaming enthusiasts, have put AMD's Phenom II through its paces and the scores look legit. They managed to push the Phenom II 940 Black to 4200MHz using only a Zalman 9700NT cooler. They claim to have experienced motherboard problems during the benches, and the lack of proper bios support for the new CPU put an end to their overclocking efforts. The outfit tried to overclock it on Biostar, Jeway and DFI boards, and the max score was reached on Biostar's Tforce TA790GX A2. The OC scores in the charts were reached on an Asus M3A32-MVP Deluxe board, and the CPU ran at 3800MHz with a multiplier of x19. Core temperature was rather low, averaging around 50°C. Here's a full spec of the testbed: Asus M3A32-MVP deluxe, 2GB Corsair Dominator 1066, Force3d HD4870 X2, HDD Western Digital 500GB 16MB cache, PSU ACBEL 800 R8, Zalman 9700NT cooler. Compared to the old Phenom 9950, the II shows promise. It averages 20-25 percent higher scores in most tests stock clocked, and oveclocked the gap widens to as much as 50 percent. You can see the charts and some photos on www.gameware.ir and on our discussion board, here. Well done guys. På luft! Ser bra ut. mhm, om dagen driver jeg bare med ting for å forbedre noe, fant ut å vente på deneb kunne bli litt kjedelig, så nå hadde jeg neeeeesten glemt deneb men pll's for de FÅ som trenger å vite : DFI 790FXB / DFI 790GX(MATX) (ATX Unconfirmed) Asus m3a79-T Deluxe 9LPR S477CKL DFI 790FX M2R / Gigabyte MA790FX-DQ6 9LPR S477BKL M2R'et mitt har CKL. HELT sikker på det. Sjekket senest i går, og den chipen er lett å lese av. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Care to xplain hva dette betyr i praksis? ja jeg er nabb Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Care to xplain hva dette betyr i praksis? ja jeg er nabb Dersom du er nabb(noob) så trenger du ikke bry deg. De nerdene diskuterer er hvilken "Clock Generator" (PLL) som er benyttet på hk'ene. Da kan de bruke SetFSB (utility) til å klokke i Windows isf AMD's eget verktøy (utility). Gitt at SetFSB (eller tilsvarende ClockGen) støtter akkurat den PLL (eller "type" PLL). Ja. Jeg er ikke så god til å forklare.. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Skal man lære må man spør, og det har jeg aldri vert redd for Klokker stort sett i bios jeg da, så sånn sett er det et fett for min del. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Skal man lære må man spør, og det har jeg aldri vert redd for Klokker stort sett i bios jeg da, så sånn sett er det et fett for min del. Skal du ha suicide shots er det en stor fordel å kjøre med clockgen, er som en motorsykkel vs. en tank. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Nå er det ikke bare ph 940 med ulåst mulipl. som klokker godt, ASrock annonser stolt WR for ph 920. kilde Lenke til kommentar
Osse Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Ja, er på andre lesninga nå, snufs, er jo litt rørt etter deprisjonen jeg hadde etter Phenom I Snart kan du sprette champagnen, isf å sitte med ei kasse deppe-pils ved naustet. "flire", champange e fælt, mæn mix champange me litt go nord norsk heimbrent (eller sæksti, ves du ikkje har telgang tel slikt) mix champangen tel du akkurat kjænne brennvine, og du har en kongedram, går rætt i flætta, spesielt hos kvinfolk. Ja du blir totalt overklokka på et øieblikk. Er forresten morsomt å se hvordan THG og en kar på VR sone som ikke greier å få phII på mer enn 4,9 ghz på nitrogen blir dissa og kalt intelis klokkere som ikke kan klokke, setter HT for høyst vistnok ig får derfor ikke brukt høy nok muliplyer. (gidder ikke å post kildelinker til slike negative amtørlinker om phII.) Fredag løftes vist nok NDA Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Ja, er på andre lesninga nå, snufs, er jo litt rørt etter deprisjonen jeg hadde etter Phenom I Snart kan du sprette champagnen, isf å sitte med ei kasse deppe-pils ved naustet. "flire", champange e fælt, mæn mix champange me litt go nord norsk heimbrent (eller sæksti, ves du ikkje har telgang tel slikt) mix champangen tel du akkurat kjænne brennvine, og du har en kongedram, går rætt i flætta, spesielt hos kvinfolk. Ja du blir totalt overklokka på et øieblikk. Er forresten morsomt å se hvordan THG og en kar på VR sone som ikke greier å få phII på mer enn 4,9 ghz på nitrogen blir dissa og kalt intelis klokkere som ikke kan klokke, setter HT for høyst vistnok ig får derfor ikke brukt høy nok muliplyer. (gidder ikke å post kildelinker til slike negative amtørlinker om phII.) Fredag løftes vist nok NDA Yeah, Coldbugger @ -90 på en chip en kindamann testa @ 1600, mens @ 1000.... -180 ! samme som amd selv kjørte Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Noen plasser jeg kan legge in bestilling på denne cpu ? Tenkte på noen av di store sjappene, ps,komplett etc Skal oppgradere, så ser dette ut til og bli det neste store. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Noen plasser jeg kan legge in bestilling på denne cpu ? Tenkte på noen av di store sjappene, ps,komplett etc Skal oppgradere, så ser dette ut til og bli det neste store. kansje i pris/ytelse =) du kan kansje vurdere å vente til februar, priser har roa seg litt, du kan kjøpe en phenom 945 så er du sikra for framtia og =) 940 vs 945 940 støtter bare AM2 945 støtter AM3 og AM2 =) Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Noen plasser jeg kan legge in bestilling på denne cpu ? Tenkte på noen av di store sjappene, ps,komplett etc Skal oppgradere, så ser dette ut til og bli det neste store. kansje i pris/ytelse =) du kan kansje vurdere å vente til februar, priser har roa seg litt, du kan kjøpe en phenom 945 så er du sikra for framtia og =) 940 vs 945 940 støtter bare AM2 945 støtter AM3 og AM2 =) ikke sett så mye på processorer på noen år nå. Bruker 940 ddr3 også, eller bør man ha det ? Tenker ikke såmye fremover ang hovedkort, kjøpe det i slengen nestegang jeg oppgraderer. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Noen plasser jeg kan legge in bestilling på denne cpu ? Tenkte på noen av di store sjappene, ps,komplett etc Skal oppgradere, så ser dette ut til og bli det neste store. kansje i pris/ytelse =) du kan kansje vurdere å vente til februar, priser har roa seg litt, du kan kjøpe en phenom 945 så er du sikra for framtia og =) 940 vs 945 940 støtter bare AM2 945 støtter AM3 og AM2 =) ikke sett så mye på processorer på noen år nå. Bruker 940 ddr3 også, eller bør man ha det ? Tenker ikke såmye fremover ang hovedkort, kjøpe det i slengen nestegang jeg oppgraderer. det er greit å ha kompabilitet ? =) hvis du har tolmodighet så Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Her er det en som ikke bryr seg om NDA. OCWorkbench er jo Asrock's "homepage" så resultater må sees i lys av ett budsjett-hk. Det kan se ut som om ci7 er temmelig overlegen i ren CPU-ytelese (ref Cinebench), men klokkbarheten til Phenom II ser jo lovende ut. Quoted fra konklusjonen i testen jeg linker til over: As we can see from the benchmarks, the AMD Phenom II X4 940 seems like a pretty OK processor for pairing up with the ASRock AOD790GX/128M mainboard. In terms of cost/performance ratio, it is definitely more worth your penny than getting a Core i7 which is faster. In fact, the QX9770 compared is not widely available and cost a bomb. Of course, you might argue that you could overclock a Intel Quad Core processor to 3GHz. There is no doubt you can do that. IN this test, we are interested in default CLK comparisons, comparing the higher end processors at default clocks. The AMD Phenom II X4 overclocks by 26% which is a 800MHz from the default 3GHz on AIR COOL. It is reported that this processor can do 6GHz under LN2. Of course, that remains a not practical solution as no one will want to place a LN2 tank at home and run the system for 1 hr per tank other than competing for world records. In conclusion, this processor should be able to take good advantage of the ASRock AOD790GX/128M as this board opens a lot more opportunities than just using the embedded graphics. You can use Hybrid or even run a proper CrossFire solution on it with 2 ATI cards. Endret 19. desember 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Noen som vet hva som kommer etter am3/deneb fra amd? Og cirka når? Blir det så de kommer ut med 6 kjerne til desktop også? Har lest flere rykter om at 6 kjerne kommer ut til server i løpet av 2009 fra amd. Håper de presser 6 kjerne ut til vanlige folk også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå