Gå til innhold

Tips til brukervennlig slidetelefon med "smartsøk"

D-man

Anbefalte innlegg

Skal ha ny telefon, og er såpass gammaldags at jeg vil ha de tradisjonelle knappene helst en slide - telefon.

I tilleg vil jeg ha "smartsøk", slik at når jeg f.eks taster tallene 7-3, får jeg opp alle som har noe med denne kombinasjonen:

Per

Petter

Pettersen

osv osv

Det er ikke viktig med kamera, mobilkamera suger åkke som.

Andre funksjoner, som radio, mp3, 3G, GPRS, SuperDuperTurbo 3G osv er kjekt å ha, men ikke nødvendigvis ett møst.

Håper noen har noen bra anbefalinger til en brukervennlig slide-telefon, som ser pen ut, og som er kjapp med å slå opp i adresseboka :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner bare Nokia ang. dette, og skal du ha "smartsøk" der må du ha en S60 (Symbian) telefon. Men da får du også en mer avansert telefon enn det høres ut som du trenger. Siste S60 versjon (3rd ed. FP2) er mest brukervennlig, og da har du 6210 navigator, N85 og N96 og velge mellom.

Hvis du kan klare deg med et ikke-fullt-så-smart-søk så tror jeg 6600 slide vil passe deg.

Lenke til kommentar
Kjenner bare Nokia ang. dette, og skal du ha "smartsøk" der må du ha en S60 (Symbian) telefon. Men da får du også en mer avansert telefon enn det høres ut som du trenger. Siste S60 versjon (3rd ed. FP2) er mest brukervennlig, og da har du 6210 navigator, N85 og N96 og velge mellom.

Hvis du kan klare deg med et ikke-fullt-så-smart-søk så tror jeg 6600 slide vil passe deg.

E66 har "smartsøk" og slide med gode taster, men gode gamle Qtek'en (enkel windows mobile) søkte da også på firma om dette var lagt inn og det er ett STORT savn!.

Så jeg tror kansje Samsung I200 kunne vært noe (har ikke prøvd den).

Lenke til kommentar

Det finnes to varianter av denne:

Samsung bruker stort sett den andre varianten: Hvis du slår f.eks 9-5 får du opp alle telefonNUMMER som inneholder denne sekvensen.

Eks 95* ** ***, *** 95 *** og *** ** *95.

Sony Ericsson, bl.a W890i, har den funksjonen du nevner, at når du trykker f.eks 3-8 så får du alle telefonKONTAKTER med f.eks du, fu, et, etc.

(men jeg er fan sv samsung så jeg foreslår dette)

Lenke til kommentar

Går du for noe som helst med windows mobile så er du sikret på "smartsøk". Kjekt med WM er at den ikke bare har søk innebygget i kontakter, men også meldinger som e-post og sms. Touch Dual er jo rimelig lekker ;)

EDIT: Skal sies at jeg ikke har prøvd touch-versjon av WM med tastatur, så jeg kan ikke garantere at det funker like bra som på de rene knappeversjonene

Endret av KaareKanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...