Fred7555 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hei, PC'en har akkurat vært på reperasjon, og de skiftet harddisk, så nå må jeg innstalere alt av ting jeg trenger. Hoder nå på å innstallere Avira. Men hva mer trenger jeg av sikkerhet? Bruker Windows XP sinfirewall hvis det har noe og si Takker for all svar Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Du trenger først og fremst en sikker nettleser, anbefaler deg og prøve Firefox og Opera og se hvilken av dem du liker best. Også trenger du en brannmur, Comodo og Online Armor er 2 gratise og veldig brae alternativer, velg den du liker best. Online Armor er vell den enkleste og minst iriterende. Også trenger du et antispyware program, SuperAntiSpyware og Malwarebytes' Anti-Malware er 2 utrolig gode antispyware program som er gratise. Også trenger du et antiviurs program, men jeg ser at du har fått installert avira allerede og det er noe av det beste du får så du kan beholde det. Viss du trenger linker til de forskjellige programene så bare rop ut Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Takk for svar fort. Skal teste ut Online Armor og SuperAntiSpyware Finner sikkert linken i Sikkerhetsguiden eller noe. Bruker Firefox til vanlig Takker for hjelpen EDIT: Endte opp meg å bruke Malwarebytes' Anti-Malware Men finner ikke linken til Online Armour Endret 13. november 2008 av Fred7555 Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Malwarebytes' Anti-Malware er nåkk det som er enklest og tar minst ressurser Her er linken til Online Amor free: http://www.tallemu.com/free-firewall-prote...n-software.html Endret 13. november 2008 av Pizzaen Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Hei, takk for hjelpen, funker fint nå. Men er det veldig dumt å bruke Internett Explore? Pga. Lefdal kalte OS-Disken :I, så vil ikke Flash-player installeres, og da funker ingen videor og lignende på Firerox Takk for god hjelp Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Du er mye mere utsatt for drive-by-downloads og pishing etc. når du bruker IE, men viss ikke du har noe valg så er det ikke noe og gjøre med det. I PartitionMagic går det an og skifte bokstav på en disk, men det koster penger. Kanskje noen vet om noe lignende som ikke koster penger?? Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Bruker selv Comodo brannmur og AVG til Virusprogram. Tror det funker ganske bra =D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå