Gå til innhold

[Løst]OpenOffice 3 og .xls funker ikke

Anbefalte innlegg

Jeg har fått jobb og sjefen har sendt meg en mal hvor jeg skal fylle inn antall timer jeg jobber og annen info; men jeg får ikke åpnet den i OpenOffice 3 i Ubuntu 8.10. Filformatet er .xls, men når jeg prøver å åpne den kommer følgende feilmelding: "Unknown or unsupported Excel file format."

Dokumentet er lagd i Office 2007

Google klarer å vise filen som HTML.

Hvordan kan jeg løse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått jobb og sjefen har sendt meg en mal hvor jeg skal fylle inn antall timer jeg jobber og annen info; men jeg får ikke åpnet den i OpenOffice 3 i Ubuntu 8.10. Filformatet er .xls, men når jeg prøver å åpne den kommer følgende feilmelding: "Unknown or unsupported Excel file format."

Dokumentet er lagd i Office 2007

Google klarer å vise filen som HTML.

Hvordan kan jeg løse dette?

Jeg beveger meg ut på dypere vann, men i Google Docs kan du jo importere- og eksportere Excel-formater. Også de som er laget i Office 2007, tror jeg at jeg leste for et par dager siden.

Lenke til kommentar
OpenOffice Writer 3 støtter "OOXML" i form av .docx ja, men ellers er vel støtten minimal.

http://www.openoffice.org/dev_docs/feature..._Import_Filters

In addition to read and write support for the Microsoft Office binary file formats (.doc; .xls, .ppt, etc.), OpenOffice.org 3.0 is now capable of opening files created with Microsoft Office 2007 or Microsoft Office 2008 for Mac OS X (.docx, .xlsx, .pptx, etc.).

BTW, Ubuntu bruker vel heller ikke OOo, men Gooo(something)

Lenke til kommentar

Det er div problemer med OOo 3, første tips kunne vært å forsøke med OOo-versjonen som følger med Intrepid/8.10 (OOo 2).

Ang. lesing av OOXML er det da Novell og Microsoft som har stått for utvikling av plugin; jeg vet ikke om dette følger med som standard eller ei, men dersom dette ikke fungerer har vel produsenten bak formatet gjort en tabbe.

Forøvrig skal MS Office 2007 støtte hele OpenDocument-standarden fra SP2, så man kan jo håpe folk lærer seg å lagre i dette formatet for å slippe problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...