Khaffner Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg har fått jobb og sjefen har sendt meg en mal hvor jeg skal fylle inn antall timer jeg jobber og annen info; men jeg får ikke åpnet den i OpenOffice 3 i Ubuntu 8.10. Filformatet er .xls, men når jeg prøver å åpne den kommer følgende feilmelding: "Unknown or unsupported Excel file format." Dokumentet er lagd i Office 2007 Google klarer å vise filen som HTML. Hvordan kan jeg løse dette? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg har fått jobb og sjefen har sendt meg en mal hvor jeg skal fylle inn antall timer jeg jobber og annen info; men jeg får ikke åpnet den i OpenOffice 3 i Ubuntu 8.10. Filformatet er .xls, men når jeg prøver å åpne den kommer følgende feilmelding: "Unknown or unsupported Excel file format." Dokumentet er lagd i Office 2007 Google klarer å vise filen som HTML. Hvordan kan jeg løse dette? Jeg beveger meg ut på dypere vann, men i Google Docs kan du jo importere- og eksportere Excel-formater. Også de som er laget i Office 2007, tror jeg at jeg leste for et par dager siden. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Jeg fikk åpnet fila i Google Docs, men der var filen helt uten innhold. Jeg vil helst få dette til i OpenOffice, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Sender mail til sjefen din å ber han lagre i et annet format. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Sikkert en grunn til at han får det i xls Er ikke hele poenget med OOo3 at den kan lese Office sin XML? EDIT: Si til sjefen at du ikke har Office07, så ekporterer han i oldschool xls. Endret 13. november 2008 av olear Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 EDIT: Si til sjefen at du ikke har Office07, så ekporterer han i oldschool xls. My point exactly! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Det ER xls Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Eldre utgaver av xls er kanskje bedre støttet i OO.o enn xls 2007 om det er det han har brukt. Det greieste er kanskje å sjekke om det er noen du kjenner som har MS Office 2007. Endret 13. november 2008 av tamarin Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Det ER xls Filendelsen er .xls, men det sier særdeles lite om hva slags format det er. Excel 2007 formatet er vel ikke støttet i OO.org enda? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Var ikke hovedgreia med OpenOffice 3 at den nettopp skulle støtte de nye filformatene? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 OpenOffice Writer 3 støtter "OOXML" i form av .docx ja, men ellers er vel støtten minimal. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 OpenOffice Writer 3 støtter "OOXML" i form av .docx ja, men ellers er vel støtten minimal. http://www.openoffice.org/dev_docs/feature..._Import_Filters In addition to read and write support for the Microsoft Office binary file formats (.doc; .xls, .ppt, etc.), OpenOffice.org 3.0 is now capable of opening files created with Microsoft Office 2007 or Microsoft Office 2008 for Mac OS X (.docx, .xlsx, .pptx, etc.). BTW, Ubuntu bruker vel heller ikke OOo, men Gooo(something) Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Hvordan skal jeg få lest xls-fila i Ubuntu da? Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg fikk åpnet fila i Google Docs, men der var filen helt uten innhold. Jeg vil helst få dette til i OpenOffice, hvordan gjør jeg det? Jeg får opna .xlsx i OOo2.4. Etter hva du sa angående Google Docs virker det nesten som fila er korrupt... Lenke til kommentar
comicz Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Det er div problemer med OOo 3, første tips kunne vært å forsøke med OOo-versjonen som følger med Intrepid/8.10 (OOo 2). Ang. lesing av OOXML er det da Novell og Microsoft som har stått for utvikling av plugin; jeg vet ikke om dette følger med som standard eller ei, men dersom dette ikke fungerer har vel produsenten bak formatet gjort en tabbe. Forøvrig skal MS Office 2007 støtte hele OpenDocument-standarden fra SP2, så man kan jo håpe folk lærer seg å lagre i dette formatet for å slippe problemer. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hvis dette er en xls-fil (som ikke har noe med 2007 å gjøre), som vises som tom i Google Docs og ikke kan åpnes i OOo, så er det jo noe feil med fila, ikke med programmene. Si at du ikke får åpnet den, og be sjefen sende den på nytt. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Jeg åpnet fila i Office 2007 hos broren min og lagret det på nytt i et format som OpenOffice kan lese. Problemet mitt er herved løst, men jeg vil fortsatt gjerne vite hvordan OpenOffice kan lese slike nye filer; hvis i det hele tatt. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Kanskje OOo er så dum at filen må ha .xlsx istedenfor .xls? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Skulle du sett på faen, det funka!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå