Gå til innhold

Bi-amping, funker det?

Anbefalte innlegg

Har bi-amping noen effekt? Fikk tips om dette av en bekjent av meg. Jeg har nettopp investert i Yamaha RX-V1800 og NS555. Og er det så enkelt at jeg bare kobler dobbelt opp med kabler mellom høyttaler og receiver og kobler de ekstra på bakhøyttalernes inngang på receivern?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bi-amping funker fint ja. På forsterkeren er det vanlig at du må aktivere bi-amping i menyene for å få rett lydbilde. Husk forresten å ta bort metallbitene som kobler de to terminalsettene sammen.

Forresten utrolig bra valg av forsterker. Om du har et ekstra høyttalerpar liggende kan du leke deg litt med precence speakers. Dette gir ofte en del ekstra dybde i lydbildet.

EDIT:

Siden RXV1800 i seg selv er en ganske kraftig forsterker, og NS555 ikke er de mest krevende(tungdrevne) høyttalerne, er det ikke sikkert bi-amping gir den helt store effekten i ditt tilfelle. Men det er vel verdt et forsøk.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
.

Forresten utrolig bra valg av forsterker. Om du har et ekstra høyttalerpar liggende kan du leke deg litt med precence speakers. Dette gir ofte en del ekstra dybde i lydbildet.

Takker for svar:)

Du har erfaring med den eller? Grunnet min jobb fikk jeg denne til 6 lapper, i stedet for de 10-11 man ellers må ut med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...