Gå til innhold

Enkel loop, 2 pumper og tanker, funker det?

Anbefalte innlegg

Hei

Da jeg sitter og planlegger mitt neste prosjekt har jeg ett par spm til dere som har mer erfaring (jeg ender mest sannsynlig opp med ett thermaltake mozart kabinett) enn meg når det kommer til vannkjøling:

1) Jeg har veldig lyst til og kun kjøre en loop på begge systemene, men med 2 pumper. Er dette mulig? Noen problemer som kan oppstå? Vil det bli store problemer med flyten?

2) Om nr 1 svikter tenkte jeg på og kjøpe en 230v pumpe og koble opp med en bryter som igjen er loddet til strømforsyningen (Vet dette ikke er anbefalt, men jeg har utdanning innen svakstrøm så dette skulle gå veldig bra). Noen som har prøvd dette før?

3) Ser att mozart støtter socket Mini-ITX (intel atom) som secondary, da jeg hadde tenkt att primary pc skulle være en hardcore gaming pc og secondary skulle bli en nettverkspc (kun stå og laste ned), intel atom MB er jo ikke akkurat veldig egnet til dette, så det jeg lurer på er om det er mulig og sette inn MB for en annen socket på secondary plassen?

4) Noen som har erfaringer med vannavkjølte PSU'er? Har veldig lyst til og kjøpe to slike og bruke i en eventuell mozart for og fjerne all form for lyd. Har lest ett par tester på området men ønsker og høre personlige erfaringer eventuelle innvendinger på feltet.

5) Vet du om ett annet kabinett som er mer egnet enn mozart?

Takker for tilbakemeldinger som eventuelt skulle komme.

Ønsker og gjøre en grundig bakgrunnsjekk av alt før jeg går til innkjøp av deler da dette prosjektet fort kan bli dyrt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan svare deg når det gjelder to pumper.

Jeg har i et års tid brukt to laing pumper sammen i en loop. Dette er svært støysvakt, og gir en fantastisk løftehøyde.

Jeg har montert pumpene samen vha en dualtopp, noe jeg finner svært praktisk.

Jeg vil i løpet av en ukes tid, starte ombyggingen (oppgradering) av min arbeidsstajon/übergamer, med komplett vannkjøling, styring etc. Arbeidslogg vil kommme.

Lykke til med et spennede prosjekt

drbo :-)

Lenke til kommentar

Den der skal bookmarkes! Genialt (eneste er att jeg fik lyst på to sånne :love:)! Overkill men det får så være!

Skal følge med på prosjektet ditt, kan jeg få se litt på løsningen din før jeg bestemmer meg.

Tilbake til mitt så har jeg bestemt meg for ett annet kabinett, da med 2 hovedkortbrett som støtter atx standard. Grunnen til dette er att jeg har innsett att jeg ikke har råd til to pcer til. Da sitter jeg alt med alt jeg trenger av blokker til nettverks pcen og deler. Eneste som skal kjøpes er ett nettverkskort + fler harddisker.

Noen som vet om ett slikt kabinett? (eventuelt noen som veit om noen som lager for ikke alt så mye penger, da jeg ikke er flink med verken sveising eller oppmålinger)

Har også bestemt meg for att pcen skal bli en trefarget iform av sort hvitt og plexi (kobber også da selvfølgelig).

Jeg dropper psu som er vannavkjølt da jeg ser att en drøss med mennesker har problemer med disse. Blir nok heller og modde to 1000watt psuer, da tenker jeg på bytte av vifter og eventuelt sette på noen motstander for og ikke ødelegge noe elektronikk. Hele kabinettet skal få støydemping, harddisker skal henges opp og skal få skjult de fleste ledninger på en genial måte (har en idè men den vil jeg ikke att skal bli kapret, enda :p )

Så da var alt utenomm ett spm besvart, hvilket kabinett skal jeg gå for? Som sagt må det støtte 2 atx hovedkort. Skader ikke om kabinettet alt har plass til en del radiatorer, men om ikke så får jeg ta frem dremmelen igjen :evil:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...