kilogram Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 En ny sikkerhetspakke fra F-secure skal tyverisikre mobiltelefoner. Innholdet kan slettes med en SMS. Les mer Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Denne reportasjen vises to ganger øverst på forumet Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 En fra Hardware og en fra Amobil. Har gitt tilbakemelding om dette tidligere da det har skjedd at samme sak vises to-tre ganger, men det ser ut som om du vil ha det sånn. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Hvis man ordnet selvdetonering også hadde jeg fått tak i en på et blunk, nåde de som stjeler mobilen min litt mer on topic, de som stjeler mobiler kan vel gå rundt med faraday bur og jammere hvis de absolutt vil unngå og få det på mobilen slettet, altså ikke hvis det er privatpersoner men VIP personer som de siktet til i artikelen. eller de kan slå av mobilen Endret 13. november 2008 av SVD Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Enig. Men den beskytter nok mot den mindre lure delen av befolkningen, i det minste. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 mye vits i å sende en sms til mobilen. Hva om den som stjal mobilen har byttet simkort? Da vil jo programvaren aldri bli aktivert. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) KillPill har en liten fiffig løsning på dette problemet som trrunde fremstiller. Når simkortet i den stjålne telefonen blir byttet, får man en melding på et webgrensesnitt om hvilket nummer den stjålne telefonen nå har, og kan dermed fortsatt få slettet alt. Og killpill er et norskt produkt altså! https://secure.killpill.net/Default.aspx (sjekk videoen som linkes til på bunnen) Endret 14. november 2008 av jale Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Det må så absolutt bli mulig å fjerndetonere en mobil over SMS eller annen datatrafikk. Det bør være en grei måte å få ned antall tyverier, men også tyver på. Alternativt kan en bare sørge for at batteriet kortslutter seg klokka tre om natta og tar fyr. Det vil selvsagt kunne være litt uheldig for eventuelle andre som bor i nærheten. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Jeg har også klaget på det som blir nevnt øverst i tråden, ingen med peiling eller info svarte. Sikkert fordi dette ikke har tatt høyde for fra starten av og at noen ikke har lyst til å rote i ukommentert gammel php kode. Tihi. Wopi, jeg må lage dette til Neoen min. Genialt, liten klatt med c4 i et falskt minnekort. Nei, jeg har ikke sett for mye på film. Endret 15. november 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå