preppy Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Etter jeg avinstallerte GRUB kommer jeg ikke inn i bios meny lenger. Har prøvd: #fixmbr med xp install disken men problemet består. Er det noe annet jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Grub har ingenting med BIOS og si, først lastes BIOS fra en chip, så mbr og grub fra bootsektoren på harddisken. Plukk ut CMOS-batteriet og ta det inn igjen Lenke til kommentar
preppy Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Så f.eks reformatering og nyinstallasjon av os vil ikke ha noen innvirkning på prosessen som starter opp bios? For når jeg tenker meg om var det ikke bare kun avinstallasjon av grub, men full reformatering som foregikk. Jeg skal prøve å ta ut batteriet snart. Har alle bios settings som de skal være, det er ikke det. Føles bare så vemodig at jeg ikke har adgang. Så det er ingen hast. Fortell gjerne hvis dere får en ide innen den tid. Endret 13. november 2008 av preppy Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg skjønner ikke hva du prøver å si. Hvordan var det før (bios vindu - > windows xp loading logo) Og hvordan er det nå (bios vindu -> Grub loader?) For å komme inn i bios trykker du en eller annen knapp (DEL, F11, eller tilsvarende) helt i oppstarten. Lenke til kommentar
preppy Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Nå: oppstartvindu *trykker f2*>*passord enter*>hopper til windows statup Før: oppstartvindu *trykker f2*>*passord enter*>BIOS meny Lenke til kommentar
preppy Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Og etter første ledd, før psw, ser det ut som biosmenyen faktisk loades til minnet. Men så hoppes det jo til xp startup. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Det er ikke så enkelt som at du taster inn feil passord, da, og blir "avvist ved døra" og sendt til XP boot istedet? Lenke til kommentar
preppy Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Saken er løst! killcmos defaulter til 'no'. Noe som var litt vanskelig å se for en som ikke er så vant i dos. killcmos ordnet opp i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå