Gå til innhold

Max Manus - Noen som gleder seg?

Galexon

Karakter for Max Manus  

128 stemmer

1. 1. Terningen landet på?

• Terningkast 1
      5
    • Terningkast 2
      2
    • Terningkast 3
      4
    • Terningkast 4
      24
    • Terningkast 5
      61
    • Terningkast 6
      26
    • Ikke sett filmen, kommer ikke til å se filmen, men må bare stemme allikevel.
      7

Anbefalte innlegg

Noen som gleder seg til filmen "Max Manus" som har premiere på kino den 18. desember?

Se trailer her ! (OBS! Krever Quicktime-player)

Selv gleder jeg meg. Har ikke vært borti filmer som heroiserer nordmenn under krigen, og denne ser jo omtrent ut som en norsk utgave av James Bond. Jeg synes det er bra at vi endelig kan ha en norsk krigsfilm som vi kan få en patriotisk følelse for, når amerikanerne har omtrent hatt én krigsfilm i året å være stolte av.

Jeg kommer nok til å se den på kino hvertfall :)

Noen andre som har meninger eller eventuelle forhåpninger med denne filmen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har verken lest boka til Max Manus, eller hørt så mye om hva han gjorde.

Men når jeg fikk greie på at det kom en film så har jeg begynt å lese litt rundt om kring.

Virker som en veldig interessang historie, og jeg håper virkelig at de klarer å få frem dette i filmen.

Filmen i seg selv, ut i fra traileren, virker å være veldig bra.

Fikk gåeshud flere ganger.. :}

Lenke til kommentar

Tror dette virkelig kan bli tidenes beste norske film. Rett og slett fordi den tar opp en så viktig del av vår historie, som for mange bare er en del av pensum på skolen. Håper at veldig mange unge ser filmen og får respekt for den innsatsen som ble gjort. Jeg ble iallefall veldig ydmyk ovenfor eldre da jeg begynte å interessere meg for krigen på ungdomsskolen. Om den ikke skulle være killer, så kommer det iallefall til å bli den første norske filmen hvor vi endelig nærmet oss Hollywood iform av ren teknisk kvalitet. Det ser jo unektelig bra ut og musikken var jo hysterisk bombastisk til å være en norsk film. Må si jeg håper den slår gjennom både hjemme og i utlandet slik at vi nordmenn tørr å satse større videre.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke selge skinnet helt ennå når det gjelder Max Manus. Stort budsjett trenger ikke indikere noe annet enn at filmen kostet masse penger, hvor god den er gjenstår å se. Jeg stiller opp med sunn skepsis, norsk filmindustri har jo ikke akkurat vane for å spytte ut mesterverk.

Lenke til kommentar
Latterlige Veiviseren? Da har jeg hørt det også. Det er en av de bedre norske filmene som er lagd.

Det er en så utrolig intetsigende og uoriginal film at jeg blir gæren. Plottet er tatt rett ifra en hvilken som helst Hollywoodthriller. "Oooh.. tsjader som jakter på en samegutt.. nei så spennende". Skulle jeg ha sendt en lignende film til Oscarnominasjonene hadde jeg sendt Kautokeinoopprøret anyday. Den har faktisk litt substans og historie, kontra Veivisern hvor plottet tilfeldigvis finner sted oppi nord. Mye av det samme gjelder Orions Belte. Fordømt døll film det og.

Nei, man skal absolutt være forsiktig med å hevde noe som helst om MM, men det ser jo utrolig vellagd ut.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Latterlige Veiviseren? Da har jeg hørt det også. Det er en av de bedre norske filmene som er lagd.

Det sier også en del om nivået til norske filmer.

Tror Max Manus kan bli en meget solid film. Den ser ut til å ha et profesjonelt snitt over seg, noe så og si alle norske filmer mangler.

Lenke til kommentar
Enig! Ikke akkurat noen skuespiller av god kvalitet.

I norsk målestokk er Aksel Hennie en meget god skuespiller, men jeg må medgi at jeg også begynner å bli lei av at det kun er han, Nicolai Cleve Broch, Ane Dahl Torp og Kristoffer Joner som figurerer i store norske filmer. Et heldig unntak kan forhåpentligvis være Nils Jørgen Kaalstad som gjorde en fabelaktig figur i Sønner og spilte med stor overbevisning i Fatso. Ellers tror jeg Max Manus vil bli bra på skuespillersiden.

Lenke til kommentar
I norsk målestokk er Aksel Hennie en meget god skuespiller. Et heldig unntak kan forhåpentligvis være Nils Jørgen Kaalstad som gjorde en fabelaktig figur i Sønner og spilte med stor overbevisning i Fatso.

Tja, hvordan "måler" man etter Norsk målestokk da? Nils Jørgen Kaalstad har også sine svakheter i Sønner, blant annet troverdighet. Det slitet forresten mange Norske skuespillere med. Men for og holde oss til trådens tema, tror også jeg at Max Manus kan bli bra, med mange solide skuespillere.

Lenke til kommentar
Tja, hvordan "måler" man etter Norsk målestokk da? Nils Jørgen Kaalstad har også sine svakheter i Sønner, blant annet troverdighet. Det slitet forresten mange Norske skuespillere med. Men for og holde oss til trådens tema, tror også jeg at Max Manus kan bli bra, med mange solide skuespillere.

Får bare kommentere det med norske skuespillere før jeg går tilbake til temaet. Det har segslik at norske teaterskoler og alt i tilknytning til den bransjen ligger et solid hakk under de store filmlandene som USA, og selv om det i seg selv er et elendig argument er det fakta. Kaalstad har svakheter i Sønner, men han leverer en rolleprestasjon blottlagt for det vi ofte ser av norske skuespillere i norske filmer, å gi seeren en flau smak i munnen over hvor vondt det gjør å høre norsk på lerrettet, if you catch my drift.

Angående Max Manus har Stig Henrik Hoff også en rolle i filmen. Gleder meg til å se hvordan han klarer seg, han er slettes ingen dårlig skuespiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...