Gå til innhold

Endelig slutt på PB

Anbefalte innlegg

Da har alle de som laster ned denne serien i USA talt.... ingen vil lenger ha Prison Break.

I de siste årene har både skuespillere og serieskaperne advart folk mot å svikte Prison Break på TV. Istedet for å tune inn et fast tidspunkt i uken har heller folk lastet ned serien flere millioner ganger.

Nå er det høyst sannsynlig slutt for serien etter at tv-titterne har sviktet serien og bare laster ned....

Link til saken i Dagbladet: http://www.dagbladet.no/kultur/2008/11/13/553865.html

Husker jeg advarte folk her inne å laste ned... men folk bare sa F"#U!¤CK YOU! hvis alle hadde gjort dette i moderate mengder å heller sett det først på TV og vist sin interesse for dette via mails til tv3 og aktivitet i forum hadde kanskje dette gått en annen vei. Med alle tenker jeg da på amerikanere, nordmenn og resten av verden.

Gratulerer alle nedlastere.... dere har fått serien dere elsker nedlagt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Kanskje på tide at enkelte tv-selskaper begynner å tenke nytt og legge ut seriene og ekslusivt innhold på nettet selv kanskje? Kjøp rykende ferske episoder og få en ekstra episode med intervjuer, spin-off og litt som kanskje kan friste. Tv kommer til å bli overkjørt av internett om ikke så alt for lenge uansett. If you can't beat them, join them.

Lenke til kommentar

Framtidas seriar kjem til å være mynta på nedlasting, streaming, kanskje torrent. Jo før TV-selskapene innser dette, jo betre for oss. Når alt kan leggast ut og overførast på kort tid over nett er det ein langt betre løysing enn å måtte benke seg framfor TV-en på eit eksakt tidspunkt. Som alle andre som slit med piratkopiering klarer dei ikkje å levere det folk vil ha.

Dei som gjer ut underhaldning må tilpasse seg behovene til brukarane, ikkje omvendt.

Lenke til kommentar

Hvordan skal vi følge med på PB i USA? Det er jo Fox som bestemmer dette, og å forlange at seere verden rundt skal flytte til USA for å følge episodene blitt litt mye. Hadde ikke norske episoder vært liggende så langt etter så skulle jeg gladelig ha fulgt med, men det er jo også noe å få TV-serien "on-demand". La heller seriene bli streamet over nett, med reklamepauser.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da har alle de som laster ned denne serien i USA talt.... ingen vil lenger ha Prison Break.

I de siste årene har både skuespillere og serieskaperne advart folk mot å svikte Prison Break på TV. Istedet for å tune inn et fast tidspunkt i uken har heller folk lastet ned serien flere millioner ganger.

Nå er det høyst sannsynlig slutt for serien etter at tv-titterne har sviktet serien og bare laster ned....

Link til saken i Dagbladet: http://www.dagbladet.no/kultur/2008/11/13/553865.html

Husker jeg advarte folk her inne å laste ned... men folk bare sa F"#U!¤CK YOU! hvis alle hadde gjort dette i moderate mengder å heller sett det først på TV og vist sin interesse for dette via mails til tv3 og aktivitet i forum hadde kanskje dette gått en annen vei. Med alle tenker jeg da på amerikanere, nordmenn og resten av verden.

Gratulerer alle nedlastere.... dere har fått serien dere elsker nedlagt...

Ingen vil lenger ha Prison Break? De som laster ned serien har talt? Haha, hva er det du babler om? Det er en av de mest nedlastede seriene på nettet, det viser jo nettopp at folk VIL ha denne serien. At Fox velger å kutte serien på grunn av dette, får stå for deres regning. Uansett føler jeg det er på tide å avslutte historien, selv om det kommer til å bli et savn.

Du advarte folk her inne til å laste ned? Ja, hva så? Hva mer kunne vi gjort? Vi kunne ikke sett PB på Fox i USA, og seertallene til Tv3 i lille Norge har ingen verdens innvirkning på hva Fox velger å gjøre med serien. Og for å si det på en annen måte: Hadde det ikke vært for nedlasting hadde jeg aldri fått sett Prison Break (har ikke tv3). Og hadde jeg aldri sett Prison Break hadde jeg sannsynligvis heller aldri kjøpt dvd'en av alle sesongene. Så NEI, jeg har overhodet ingen som helst dårlig samvittighet for å ha lastet ned denne serien. Jeg er stolt av det, og jeg er stolt av at det også har gjort at jeg har gitt noe tilbake ved å bruke penger på dvd'ene. Dette burde du og Fox også innse. Fremtiden til tv-seriene ligger ikke i antall seere på TV, det ligger i antallet nedlastinger og seertall på live streaming på nett, og inntektene kommer hovedsakelig fra salg av dvd'er og annen merchandise. Jo før både tv,film og musikkindustrien selv innser dette, jo bedre.

Lenke til kommentar

Er litt lei av at

Linc hele tiden kan bli framet for mord

, ja.. Og jeg har lest at først skulle serien bli på 1 sesong, deretter utvidet til 3. Sesong 3 ble "spolert" av forfatterstreiken, den ble avsluttet midt i (amerikanerene har jo pauser midt i sesongene sine), og derfor tolket jeg sesong 4 som slutten på sesong 3, om enn litt utvidet.

Poenget: Serien burde vært lagt ned for lenge siden! Og det sier jeg for jeg digger Prison Break, og noe av det jeg har likt var vissheten om at det var en slutt i sikte!

Jeg er stolt av det, og jeg er stolt av at det også har gjort at jeg har gitt noe tilbake ved å bruke penger på dvd'ene. Dette burde du og Fox også innse.

Hør, hør! Har sesong 1 og 2 på DVD, kjøper 3 og 4 og for å ha hele serien. Hadde forresten ikke lastet ned sesong 4 om jeg visste at den gikk på TV3. Jeg ser fortsatt Lost på TV, for jeg synes det gir en spesiell stemning.

Og en generell ting, serier som ikke går i Norge (les: South Park etter sesong 7 eller hva det er MTV sender opp til), laster jeg ned uten skam.

Lenke til kommentar

Vel, jeg skjønner ikke helt de som påstår at serien burde vært lagt ned for lenge siden. Den leverer jo fortsatt i hver eneste episode. Ok, det fins bra episoder og det fins mindre bra episoder, men alt i alt er det jo bra gjort å holde en såpass høy intensitet gjennom episode etter episode. Og dessuten er jo ting fortsatt knyttet opp til det opprinnelige plottet. Det handler fortsatt om det samme Company som helt fra starten framet Linc for mord, det samme Company som drepte LJs mor og stefar i sesong 1, som drepte Veronica Donovan i starten av sesong 2, som drepte Abruzzi, Haywire, Tweener og Linc&Michaels far (riktignok Mahone, men på oppdrag for the company) for å nevne noen. De har drept gjennom hele serien, og det er det alt handler om nå. Å få stoppet The Company en gang for alle. I sesong 1 handlet det om å komme seg ut, sesong 2 handlet om å komme seg vekk, sesong 3 viste oss bare enda mer av hva The Company er i stand til, og nå endelig i sesong 4 skal de stoppes. Hvordan er det mulig at mange der ute ikke ser at sesongene er relevante i forhold til hverandre?

Så er det kanskje sånn da, at mange av dere helst hadde sett at serien var over etter sesong 1? At vi aldri fikk vite hvordan det gikk med de som rømte? Eller kanskje etter sesong 2, at vi fikk se at det gikk bra og at de kom seg unna (eller havnet i Sona), men at vi aldri fikk vite noe mer om the Company, hva de er, hva de er i stand til, at vi aldri fikk se dem bli stoppet en gang for alle?

Nei vel. Men JEG er hvertfall glad for å få se enda mer av tingene som har ligget i bakgrunnen helt siden starten.

Lenke til kommentar

Virker på meg som om de har bygget på etterhvert. F.eks den siste tvisten, se spoiler. Mener ikke at serien burde vært lagt ned etter de to første sesongene, men etter den tredje komplette sesongen. Og det tror jeg de hadde planlagt og, så ødelagte streiken. Så det blir litt feil å si at de burde gitt seg for lenge siden, men det virker som om de fyller på for å få mer å gjøre og det er dumt. For fra begynelsen virket det som om de hadde en plan. Det viktigste for meg er at de får avsluttet alt =)

Don Self stjal Scylla

Ps, Mahone jobbet ikke for the Company.

Lenke til kommentar

Synes egentlig de har dratt Prison Break litt for langt allerede. Sesong 1 og 2 var kempebra, men etter det har det blitt litt mye tåpelig og lite oppfinnsomt. Er jo selfølgelig enda spennende, men er kansje på tide å stoppe også.

Jeg laster ned de nye episodene fordi jeg gidder ikke vente 2-3 månder, eller hvor lenge det er, for å se dem på norsk TV...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...