Gå til innhold

Hvilke spill ventet vi veldig på?

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Kikket akkurat på noen snutter på GamerTV og så noen spill som virket veldig interessante, og som jeg gledet meg litt til å få prøve..

Så kom jeg på all ventingen på spill jeg har gjort oppigjennom tiden som spiller.. Men, nå er de jo her, og ventingen er over -og kanskje glemt?! Var det verdt ventetiden? Hva husker du best? :)

Selv husker jeg hvor ofte jeg klikket på nett for å se om det hadde kommet noen oppdateringer angående S.T.A.L.K.E.R. - Oblivion Lost (som det jo het den gang).. Så lang tid som det spillet tok, så var nok ikke akkurat det spillet helt verdt ventetiden, men det var mer pga at det tok så mange år, for spillet likte jeg veldig godt selv! :)

Jeg har ofret mang en tanke på Banjo-Kazooie - Nuts & Bolts, men ikke fått gleden av å prøve det enda.. Gleden? Etter hva jeg har lest om spillet nå etter at det har kommet ut, er jeg dessverre redd det kommer til å bli en gedigen nedtur..

Ventet også veldig lenge på Age of Empires III, og har CE -versjonen, men det spilte jeg ikke så mye, husker ikke grunnen helt, men det fenget meg ikke så mye.. (eller så var det andre ting som kom i veien..)

Men, noe av det jeg aller mest har ventet på, er Half-Life Episode 1 og 2.. Jeg likte veldig godt Half-LIfe 1, men det var ikke helt det beste spillet jeg hadde spilt (spilte det en del år etter at det kom ut), men jeg ble helfrelst etter Half-Life 2, og ventingen på Episode 1 og 2 har vært laaang! Men, syntes det var verdt ventetiden! Håper neste episode kommer snart.. :)

Men, hva med dere? Hvilke spill satt dere og tvinnet fingrer i påvente at skulle dukke opp? Og var du fornøyd? Skuffet?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dessverre blir det litt slik at når man gleder seg for mye, så blir skuffelsen desto større..

Jeg glemte forresten The Elder Scrolls IV: Oblivion.. Det var en småhard ventetid, og jeg forhåndsbestilte både CE-versjonen til Xbox360 OG til PC .. :blush: hehe... Nei, der ble jeg veldig skuffet (etter en VELDIG!! kul start) .. det var jo det der med level-scalinga, da..

Lenke til kommentar

Jeg husker før i gamle dager, før jeg fikk internett. Da pleide jeg og en kompis å tråle spillbutikker i håp om at det kom noe nytt. Vi brydde oss ikke så mye med spillblader, med mindre de inneholdt digg demoer eller pathcer.

Så plutselig kom Half-Life 1.

Beste dagen ever....

Nå gleder jeg meg til Fable 2. Altså til jeg kjøper det.

Lenke til kommentar
Har ventet på Mafia 2 siden 2002 og venter fortsatt :)

Pssst.... Det er ingenting, har venta på Duke siden 97/98....

Husker da Max Payne kom ut, og jeg sa til min da værende kjærste at jeg hadde venta på det spillet i 4 år, og forklarte henne hvor sykt Duke Nukem Forever kom til og bli. Men Max var definitvt hvert ventinga.

Lenke til kommentar

Jeg ventet i flere år på MMORPG-et Horizons, som på papiret var flere hestehoder foran de andre MMORPG-ene på markedet på den tiden. Flyvende ridedyr, ekstravagante magieffekter, en intrikat prosess rundt skapelsen av figuren din og så videre. Men det gikk jo som vi alle vet :)

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Har gledet meg veldig til en del spill opp gjennom årene. Noen innfridde, de fleste gjorde det nok ikke...

* Sacred 2: Det første var svært bra, og det S2 skulle nesten bli en revolusjon. Vi snakker gigantisk verden, utallige quester, bra loot-system, interessante klasser og alt det der. Det innfridde nesten. Online-biten er for dårlig for øyeblikket, men den blir bedre.

* Gears of War: Dette skulle bli det helt store. Vi har spill, vi har bra spill og vi har Gears of War. Den første stunden var det også meget bra, og jeg var oppslukt. Maken til spill... Men så måtte vi kjøre en bil, og jeg slo av. Skuffa!

* Lost Planet: Gledet meg som en unge. Den første stunden var det også meget bra, men så kom første boss og kontrollene viste hvor dårlige de egentlig er på konsol... slet meg gjennom en del bosser likevel, men fikk aldri helt gledet igjen.

* Warhammer Online: Det begynte bra. Meget fra, faktisk. Så nådde jeg level 5 uten å ha gjort noe som helst nytt. Prøvde meg på PvP, men siden jeg ikke hadde en tank hadde jeg ikke en sjanse. Ble nok avinstallert...

* Age of Conan: Utrolig bra spill. Meget vakkert, interessant slossing, bra animasjoner, bra stemmer, bra skills... det første kvarteret.

Lenke til kommentar

Ventet lenge på Gears of War 2, og jeg elsker det :fun:

Assassin's Creed: Jeg så sikkert 100 trailere og gameplay-videoer på ganetrailers.com, og leste mange anmeldelser flere ganger. Jeg gledet meg uhorvelig. Det innfridde over all forventning, og er et av de beste spillene jeg har spilt.

Lenke til kommentar

enig med -drugiS- der... Når det gjelder Assassin's Creed... Dette kan også gjelde i "Hvilke spille har fått deg til å fremkalle mest følelser?" tråden, og "Spill som er mye bedre enn sitt rykte" tråden...

Alle snakker om at det ble for ensformig, men jeg syns det var knallfet...

Lenke til kommentar

Assassin's Creed var knallfett... agreed.

Men en oppfølger bør by på veldig mye nytt...

Ventet lenge på Doom3 og den ble den største skuffelsen EVER. Det var ett spill som var spennende og skummelt helt til faktisk det begynte å skje noe...

Grafikken var tyngre å dra enn det som nødvendig var. Chronicles of Riddick hadde mye lettere grafikk og dra og de var ikke så veldig forskjellig når det gjelder eyecandy.

I tillegg så var Chronicles of Riddick veldig mye bedre rent spill/historiemessig.

Har nettopp påbegynt FarCry2 (1%) og det er foreløpig heller ikke som ventet.

Skjønner ikke hvorfor det heter FarCry... det er jo absolutt ingen oppfølger.

Menmen... det har potensiale til tross for at det ikke er ett "FarCry" spill og ikke spesielt heftig grafikk...

Ventet lenge og vel på GTAIV til PS3... Det er jo kommet ut for en stund siden nå. Synes det er definitivt beste i serien. Likevel så har jeg ennå ikke rundet det, rett og slett fordi det er litt sjeldnere jeg setter meg foran TV'n å spiller.

Siste Metal Gear Solid ventet jeg også lenge på... Jeg går nok mot strømmen og kaller det en skuff. Jeg har spilt gjennom de tidligere og fant de meget fasinerende i sin tid. Når jeg kom til det stedet Solid Snake drømmer tilbake til en av de tidligere versjonene på samme sted og en fikk spille en runde med det gamle spillet... så skjønte jeg egentlig at dette var noe jeg egentlig var ferdig med. Har ikke rundet det... vet ikke om jeg kommer til å gjøre det.

Half Life 2 + episoder... Nå spilte jeg HL1 etter HL2 og syntes følgelig at det var noe skit. Slik grafikk måtte vel spilles når slik grafikk var akseptabelt. Gjorde det kun for storyen. Men HL2 og episode 1+2 var ventet på og skuffet ikke... Venter fortsatt på kommende episode®

Lenke til kommentar

Jeg ventet på Final Fantasy VII, jeg fikk det og ble oppslukt. Garantert tidenes beste spill. Nummer VIII var neeeesten i samme gate, men var liksom ikke helt der. Interessen avtok desverre, og siden har jeg ikke prøvd et FF spill igjen, kun sett på nyeste hos en kompis, og det skapte stor misnøye i mine øyne. Har ingen sammenheng med det jeg en gang likte så godt.

Også har vi Oddworld - Abe's Oddyssé. Nok et spill som innfridde for fulle mugger. 2D spill med utrolige 3D cutscenes, og videoer, og dette er 10 år gammelt folkens ! Selv idag ser jeg utrolig mye søppel av slikt, og gremmes stort over spillindustrien. Om de kunne lage slikt for 11 år siden, så burde de pokker meg imponere utrolig idag, hvilket jeg sjelden sjeeelden ser....

http://www.youtube.com/watch?v=A2EDJbIyzpo

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Andre spill jeg ventet på:

Half-Life 2: Før HL1 hadde jeg ikke spilt gjennom et eneste FPS siden Quake og Duke Nukem 3D. Etter HL1 har jeg kun spilt gjennom Doom 3. Så kom da Half-Life 2 til slutt... og jeg fikk ikke spilt det. Måtte aktiveres gjennom nettet. Det er jo utrolig morsomt når man bor på en liten hybel og ikke har modem engang. Ikke kunne jeg levere det tilbake til butikken heller da det teknisk sett ikke var noe feil med det.

Fikk til slutt prøvd det like vel over et år senere, men klarte ikke å glede meg over det. Det er greit nok som et FPS, men hva har det med Half-Life å gjøre? Vi kunne like greit hatt et bilspill, slengt på noen demoner og kalt det Doom 4.

* Doom 3: Doom gjorde sjangeren populær. Doom 2 var mer av det samme, men slettes ikke en dårlig ting. Doom 3 var mer av det samme, men mye bedre. Et av de beste FPSene jeg har spilt noensinne. Det var veldig "old-school", men det var meningen. Problemet var at det var alt for mørkt, men det ble fort endret med en liten mod som festet lommelykten på våpnet. Likte ikke siste biten i spillet, men frem til da var det nesten perfekt.

* BioShock: Elsket System Shock-serien, så en spirituell oppfølger burde bli konge. Det ble ikke hoffnarren engang... *sukk* Ta alt som er bra med SS, gjør det dårligere og la spilleren være udødelig. Veeeeldig bra spill, må jeg si... :p

* Knights of the Old Republic: Ta Star Wars, fjern alt som er bra og legg til noen dusin jedier. Ta Neverwinter Nights, gjør alt svært mye enklere ved å fjerne de fleste "reglene" og skillene det er basert på og basert hele spillet på de få tingene som gjenstår. Hvordan noen faktisk kan like resultat kommer jeg aldri til å skjønne.

* X-Com 3: Apocaplypse: De to første var svært bra strategispill. I stedet for å lage et tredje spill lagde de en helt ny motor, endret den grafiske stilen drastisk, satte det delvis i sanntid i stedet for turbasert gav oss helt nye romvesener og slengte på en X-Com tittel. Drittspill.

* Tomb Raider 2 til Angel of Darkness: Frem til Chronicles var det bare mer av det samme, bokstavelig talt. TR2 gav oss kjøretøy og Last Revelation oppdaterte grafikken, men det var stort sett alt. AoD prøvde noe nytt og skapte ironisk nok et helt nytt spill. Selv uten Tomb Raider i tittelen hadde det vært et drittspill, og det ble siste spiker i kisten for Lara. Heldigvis tok de til vettet og lot noen andre lage neste, og Lara ble gjenfødt. For meg er det bare tre TR-spill. Det førte, Legend og Anniversary. Resten er uviktige.

* Indiana Jones & The Infernal Machine: Elsker Indy, så selvsagt ville jeg ha et nytt spill. Prøvde demoen, og etter noen minutter sloss jeg mot en skapning laget av ild? Øh... Indy har alltid hatt et overnaturlig preg, men dette ble for dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...