Gå til innhold

Madla rekrutten januar 2009 ?

Ida90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste stedet i Luftforsvaret jeg kjenner til at man vet tjenestetype før rekruttskolen er Luftvern. Disse har egen rekruttskole samt tjenestested på Ørland.

Alle andre tropper spente opp på Madla og vet ikke hvor de blir plassert før rekruttperioden er nesten over (etter flere uker).

Lenke til kommentar
Eneste stedet i Luftforsvaret jeg kjenner til at man vet tjenestetype før rekruttskolen er Luftvern. Disse har egen rekruttskole samt tjenestested på Ørland.

En kompis ble kalt inn til luftvern, med oppmøte på madla. Der gikk han gjennom vanlig luft-rekrutt og endte som V&S.

Det skal sies at vedkommende ikke alltid er like "på" og har sikkert ikke gjort en dritt for å finne ut hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Ooog da var jeg hjemme igjen.. Ble sendt hjem og ble erklært ikke tjenestedyktig grunnet at jeg har hatt kyssesyken i November \ Desember 2008.. Var mye hyggelige folk jeg traff på, var i Kompani 3 Tropp 2 Lag 5. Kunne blitt et artig år tror jeg gutta, virket som en kjempetrivelig gjeng :)

KP var du? ble sendt hjem jeg oxo, var i i KP 1.1

Lenke til kommentar

Da var jeg dimmitert etter en uke. Gikk ikke mange dagene før min oppfatning av forsvaret var en del endret. Og endte opp med å reise hjem pga en gammel skade, istedenfor å reise fordi jeg ville det :p

Kompani 5, tropp 2 lag 5. Ahh. Var vemodig å forlate leiren og gutta!

Lenke til kommentar

Måtte utsettes til sommern. Jeg ble utsatt for en bilulykke som gjorde meg dårlig til beins i en periode, så legen spørte om jeg ville utsette førstegangstjenesten eller dimmitere. Fikk også valget om å bli, men legen advarte meg. Men gleder meg til å dra inn igjen.

Kompani 1, tropp 1, lag 2

Lenke til kommentar
Å si at du er i kompani 3.3 eller kompani 3.3.8 er helt feil. Du er i kompani 3, tropp 3, lag 8.

blir vel egnetlig mer Rom 8, og ikke lag..

man kan søke ett valg før rekrutten, men ingenting tilsier at du skal få dette valget, hundefører/røkter er den mest aktive tjenesten i hele forsvaret og kravet er deretter, skal ikke ha mye skavanker for å bli skrinlagt der, og det er ett populært kurs, så for å komme inn gjelder det å få en GOD anbefaling av befalet ditt, og gjøre det bra på de fysiske testene (selv om det i teorien ikke skal spille inn så altfor mye).

Hvor og til hva? Ikke Kjevik vel?

antakeligvis kjevik luft, eller HH på madla..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...