SvennP Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg har søkt om Hundefører tjeneste og fikk bekjed om at jeg hadde kommet inn på det. Mulig at jeg tar feil, uansett kommer jeg til å søke det ved slutten av rekruttskolen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hvordan søkte du det? Lenke til kommentar
SvennP Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Søkte rett før sommeren via. mail. Fikk beskjed om at det var fullt i høsten, men hadde plass i Januar. Dermed jobbet jeg frem til nå. Endret 14. januar 2009 av SvennP Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Og hvor søkte du til? Lenke til kommentar
SvennP Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Fikk beskjed om at jeg fikk velge noen foretrukne plasser ved slutten av rekrutten. :] Men nå må jeg pakke ned pc'n, og gjøre meg klar. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg lurer fortsatt på hvem du snakket med for å få plass på hundekurset før rekrutten. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Eneste stedet i Luftforsvaret jeg kjenner til at man vet tjenestetype før rekruttskolen er Luftvern. Disse har egen rekruttskole samt tjenestested på Ørland. Alle andre tropper spente opp på Madla og vet ikke hvor de blir plassert før rekruttperioden er nesten over (etter flere uker). Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Eneste stedet i Luftforsvaret jeg kjenner til at man vet tjenestetype før rekruttskolen er Luftvern. Disse har egen rekruttskole samt tjenestested på Ørland. En kompis ble kalt inn til luftvern, med oppmøte på madla. Der gikk han gjennom vanlig luft-rekrutt og endte som V&S. Det skal sies at vedkommende ikke alltid er like "på" og har sikkert ikke gjort en dritt for å finne ut hva som skjedde. Lenke til kommentar
DirtyBit Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Ooog da var jeg hjemme igjen.. Ble sendt hjem og ble erklært ikke tjenestedyktig grunnet at jeg har hatt kyssesyken i November \ Desember 2008.. Var mye hyggelige folk jeg traff på, var i Kompani 3 Tropp 2 Lag 5. Kunne blitt et artig år tror jeg gutta, virket som en kjempetrivelig gjeng KP var du? ble sendt hjem jeg oxo, var i i KP 1.1 Lenke til kommentar
dynaBel Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 er på komp 338. den beste troppen Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 er på komp 338. Skulle nesten tro at Norge hadde et stort forsvar. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Å si at du er i kompani 3.3 eller kompani 3.3.8 er helt feil. Du er i kompani 3, tropp 3, lag 8. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) My point exactly. Synes foresten det er galt å kalle seg beste tropp osv. Skaper kanskje bra samhold innad i troppen, men man blir sett på hovne av andre utenfor troppen. Endret 18. januar 2009 av KristofferB Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Da var jeg dimmitert etter en uke. Gikk ikke mange dagene før min oppfatning av forsvaret var en del endret. Og endte opp med å reise hjem pga en gammel skade, istedenfor å reise fordi jeg ville det Kompani 5, tropp 2 lag 5. Ahh. Var vemodig å forlate leiren og gutta! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Måtte utsettes til sommern. Jeg ble utsatt for en bilulykke som gjorde meg dårlig til beins i en periode, så legen spørte om jeg ville utsette førstegangstjenesten eller dimmitere. Fikk også valget om å bli, men legen advarte meg. Men gleder meg til å dra inn igjen. Kompani 1, tropp 1, lag 2 Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Kompani 3, tropp 3 her, men er for tiden inne til befalsopptak ... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvor og til hva? Ikke Kjevik vel? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Å si at du er i kompani 3.3 eller kompani 3.3.8 er helt feil. Du er i kompani 3, tropp 3, lag 8. blir vel egnetlig mer Rom 8, og ikke lag.. man kan søke ett valg før rekrutten, men ingenting tilsier at du skal få dette valget, hundefører/røkter er den mest aktive tjenesten i hele forsvaret og kravet er deretter, skal ikke ha mye skavanker for å bli skrinlagt der, og det er ett populært kurs, så for å komme inn gjelder det å få en GOD anbefaling av befalet ditt, og gjøre det bra på de fysiske testene (selv om det i teorien ikke skal spille inn så altfor mye). Hvor og til hva? Ikke Kjevik vel? antakeligvis kjevik luft, eller HH på madla.. Lenke til kommentar
dynaBel Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Eg skal til Madla 12. januar i sjøforsvaret. Nokon som har vore inne før som har gode tips til kva som er gøy å satse på etter rekrutten? køynr? mitt 33802 skal på kystvakta, bra turnus ordning dær Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå