Gå til innhold

Madla rekrutten januar 2009 ?

Ida90

Anbefalte innlegg

Noen flere her som skal til Madla 14 januar ?

Skal selv til luftforsvaret.

Er veldig innstilt på det, Skal gi alt jeg har vet jeg !

Både gruer meg og gleder meg. Kjenner ingen som skal , og er sjenert. Så det kan bli en utfordring :D

Noen som vet åssen det er på rekruttskolen ?

Hva burde jeg trene mest på ?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil bli testet i blandt annet 3000m, sit-ups, push-ups og hang-ups. Så det kan jo være lurt å trene på dette i forveien, siden resultatet du får på disse testen har en del å si for hva slags tjeneste du får etter rekrutten.

Angående det å ikke kjenne noen fra før, så blir nok ikke det et problem. Du kommer til å bli godt kjent med de andre i troppen din, enten du vil eller ikke ;)

Lenke til kommentar

Du skal bo på 6- eller 12-mannsrom, ekstremt tett på de andre rekruttene. Dere skal gjøre veldig, veldig mye fælt sammen, og sannsynligvis oppleve veldig mye kult sammen også. Dere tvinges til å samarbeide, og vil fort merke at det er den eneste måten å klare seg under rekrutten. Hvis du ikke klarer å bli kjent med folk her, så gjør du det aldri.

Lenke til kommentar

Jeg skal til Madla i januar (jeg trodde strengt tatt det var 17, men hva vet jeg) et år etter siviltjenesten, og jeg stresser fremdeles med å komme i akseptabel form for hva luftforsvaret enn måtte synes jeg burde være i stand til. Noen som vet om det er vanskelig å bli sendt til Sessvoldsmoen for sanitetsutdanning? Det er litt vagt det som sto på mil.no

Lenke til kommentar

Sanitetsutdannelse i luft vil si at du bemanner en av sykestuene, rundt omkring i landet ditt. I alle fall i 99% av tilfellene. Om du vil bli hjelpepleier eller noe i den duren, er det nok greit, men hvis ikke er det ikke noe særlig.

Hvorfor gjennomfører du både militærtjeneste og siviltjeneste?

Lenke til kommentar
Sanitetsutdannelse i luft vil si at du bemanner en av sykestuene, rundt omkring i landet ditt. I alle fall i 99% av tilfellene. Om du vil bli hjelpepleier eller noe i den duren, er det nok greit, men hvis ikke er det ikke noe særlig.

Hvorfor gjennomfører du både militærtjeneste og siviltjeneste?

Hvilke muligheter har man egentlig når man er i luftforsvaret til en nogenlunde aktiv førstegangstjeneste? Jeg tenkte sanitet fordi jeg er midt i sykepleierutdanningen -friår.

Lenke til kommentar
Du skal bo på 6- eller 12-mannsrom, ekstremt tett på de andre rekruttene. Dere skal gjøre veldig, veldig mye fælt sammen, og sannsynligvis oppleve veldig mye kult sammen også. Dere tvinges til å samarbeide, og vil fort merke at det er den eneste måten å klare seg under rekrutten. Hvis du ikke klarer å bli kjent med folk her, så gjør du det aldri.

Det er vel ikke såå fælt der. Mine kompiser sier i hvert fall at det er slækt som faen, og at man har muligheter til å forlate leir i helgene også i rekrutten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...