Gå til innhold

Forhånds bestilte spill, jeg får det ikke!

Damp

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke du kan gjøre så mye hos butikken, det virker som de prøver å avfeie saken som ferdig. Prøv å kontakte kjeden sentralt: http://www.spaceworld.no/wsp/spaceworld/fr...emplate=publish

Vet ikke hvordan det er med Spaceworld spesifikt, men sentralen i kjeder tar gjerne kunden mer alvorlig enn butikkene, da de ikke liker å høre om at enkelte råtne epler driter ut navnet deres. Presenter fakta i denne saken for dem, og hold en seriøs tone som samtidig viser hvor sint og oppgitt du er over behandlingen du har fått. Er de seriøse, så tar de en telefon til butikken og ber dem legge seg flat for deg.

Det ordnet seg for meg i hvertfall. Lykke til!

Endret av Exiter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Necromancer911: Her har spillet blitt uten at kvittering for depositum er framvist, men kun navn er oppgitt.,

Okei skjønner det, men bare vill si att hva du hadde forhåndsbestilt spillet og hadde mistet lappen, mener du da att dem ikke skulle gjitt deg spillet, vet att det ikke skriver navn på kviteringen, men dem sier til de som har forhåndsbestilt(har forhåndsbestilt der mye, er hovedbutikken min for spill. Prøver ikke å beskytte dem eller noe sånt men er ikke dette ett forum hvor man skal løse problemer ikke gå ut mot en enkelt butikk og slenge så mye dritt som bare mulig.) att de kan komme tilbake med kviteringen og så skal dem få tilbake pengene.

Hvis dem ikke hadde gjort det så vet jeg att de måtte ha sendt hjemm en del kunder som hadde bestillt collectors eller limited edition av spill da det er en del mennesker som mister kvoteringen sin.

Endret av Necromancer911
Lenke til kommentar

Da kunne de i det minste spurt den som utgav seg for å være trådstarter om legitimasjon. Uansett hvordan du vrir og vender på det, så er butikken ansvarlig.

Det eneste kunden har gjort er å bestille et spill og betale depositum på det. Når han så kommer for å hente det, så får han beskjed om at de har utlevert spillet til en som åpenbart ikke kunne fremvise kvittering. Er det på noen måte kunden sin feil? Kan det på noen måte rettferdiggjøres å la kunden sitte igjen med problemet?

Ta kontakt med Spaceworld, og håp at de rister butikken litt.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar

De kontaktet meg i dag, hentet spillet for 10 minutter siden. De greide å få tak i et eksemplar. Glad problemet løste seg, håper de iallefall ber om legitimasjon neste gang de har nattåpent og utleverer forhåndsbestillinger.

Lenke til kommentar
Da kunne de i det minste spurt den som utgav seg for å være trådstarter om legitimasjon. Uansett hvordan du vrir og vender på det, så er butikken ansvarlig.

Det eneste kunden har gjort er å bestille et spill og betale depositum på det. Når han så kommer for å hente det, så får han beskjed om at de har utlevert spillet til en som åpenbart ikke kunne fremvise kvittering. Er det på noen måte kunden sin feil? Kan det på noen måte rettferdiggjøres å la kunden sitte igjen med problemet?

Ta kontakt med Spaceworld, og håp at de rister butikken litt.

Vet att diskusjonen er ferdig vill bare si noe til Exiter, jeg har alldri sagt att det er kundens sin feil, bare bare prøvd å å få inn i skallen til folk att dem ikke bare skall disse en butikk hvis dem ikke vet hvordan det er å stå med 2-300 gærne kunder som oppførere seg som små drittunger og blir dem spurt om legg så skriker de bak dem att dem må skynde seg, for dem bruker 15 sek mer.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet med kundebehandling i et par år nå, så jeg vet utmerket godt hvordan det føles å ha lang kø med utålmodige folk. Det har skjedd et rimelig alvorlig brudd på rutinene, og ville bare påpeke ovenfor deg at situasjonen ikke var helt det du gav bilde av. Hvis ikke, ville jo du ha diskutert på falske premisser, og det er det i alle fall ikke noe poeng i.

De kunne jo bare skrevet skilt hvor det sto "Vennligst ha legitimasjon klar innen det blir din tur", så ville jo de fleste gjort dette.

Lenke til kommentar
Jeg har jobbet med kundebehandling i et par år nå, så jeg vet utmerket godt hvordan det føles å ha lang kø med utålmodige folk. Det har skjedd et rimelig alvorlig brudd på rutinene, og ville bare påpeke ovenfor deg at situasjonen ikke var helt det du gav bilde av. Hvis ikke, ville jo du ha diskutert på falske premisser, og det er det i alle fall ikke noe poeng i.

De kunne jo bare skrevet skilt hvor det sto "Vennligst ha legitimasjon klar innen det blir din tur", så ville jo de fleste gjort dette.

Okei, greit så skal jeg si du har ett point der, dem skulle kanskje ha satt opp ett skilt med vis legitimasjon, men da vill jeg bare spøøre om doe, før han nevte att det var spaceworld i storgata så var folk flinke med å gi tilbake melding, men med en en gang han sa att det var spaceworld i storgata så begynte folk å bare skrike ut hvor dårlig butikken var. og det er merkelig, jeg har jobbet der før under TBC lanseringen og AoC lanseringen og det var ikke noe sånn som skjedde der.

Lenke til kommentar

Er du helt løk?

I samme innlegg som han sier at det var den butikken, sier han også hva som har skjedd, nemlig at noen har utgitt seg for å være ham, og hentet spillet. Det betyr jo at det ikke har noe som helst å si at du skriver deg opp på disse listene, for hvem som helst kan utgi seg for å være deg, og dermed kjøpe spillet du har betalt depositum for å få så tidlig som mulig. Hvis dette er standarden (ingen leg. sjekk, ingen kvitteringssjekk), så er jo det helt latterlig. Hadde han bare vært oversett på lista, eller aldri hadde kommet på den i utgangspunktet, er det en menneskelig svikt. Dette er derimot ikke menneskelig svikt i systemet, det er dårlige rutiner. En person har kommet og sagt navnet til trådstarter, og har dermed fått ut spillet uten verken å vise legitimasjon eller kvittering på betalt depositum. Det er for dårlig.

Lenke til kommentar
Er du helt løk?

I samme innlegg som han sier at det var den butikken, sier han også hva som har skjedd, nemlig at noen har utgitt seg for å være ham, og hentet spillet. Det betyr jo at det ikke har noe som helst å si at du skriver deg opp på disse listene, for hvem som helst kan utgi seg for å være deg, og dermed kjøpe spillet du har betalt depositum for å få så tidlig som mulig. Hvis dette er standarden (ingen leg. sjekk, ingen kvitteringssjekk), så er jo det helt latterlig. Hadde han bare vært oversett på lista, eller aldri hadde kommet på den i utgangspunktet, er det en menneskelig svikt. Dette er derimot ikke menneskelig svikt i systemet, det er dårlige rutiner. En person har kommet og sagt navnet til trådstarter, og har dermed fått ut spillet uten verken å vise legitimasjon eller kvittering på betalt depositum. Det er for dårlig.

Ok da jeg er helt løk, jeg inrømmer det, er ikke så flink når det kommer til diskusjoner, men jeg bare blir litt irritert att når folk ikke får det som man vil, så skal man henge ut butikken, nå kjenner jeg en del av de som står bak kassa, og boom, sa dem bare att det er kanskje mulig att du får en, du fikk ingen ting igjen, synes att det er merkelig, hvis dem bare har sendt deg avgårde uten å gi deg noen slags kompensasjon så kan jeg godt skjønne det, men hvis dem har da synes jeg att det er litt dårlig att dem blir hengt ut her.

Nå kjenner jeg jo ikke historien så godt da bortsett fra det du har fortalt, men skal innrømme att det er dårlig kundebehandling hvis dem sendte deg avgårde uten kompensasjon og attpåtil hvis du måtte betale full pris for varen.

Edit: Åja, mens jeg er inne på det, det står ikke noe sted att han som kom å kjøpte det i boom sitt nav ikke viste fram kvitering, kan hende han gjorde det og oppga boom sitt navn og da tenkte kanskje hann bak kassa att dette måtte være riktig mann.

Endret av Necromancer911
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor du driver og henger deg opp i dette med kvittering og legitimasjon, det er ikke kjernen i saken. Hvorfor butikken utleverte spillet til feil person er ikke relevant for kunden, dette er butikkens problem.

Problemet det reageres på her er jo at kunden ble nødt til å forlate butikken tomhendt etter at han hadde forhåndsbestilt et spill og betalt depositum på det. Personalet valgte der og da å gjøre sitt interne problem til kundens problem. Der ligger tilfellet av dårlig kundeservice, og det finnes ingen bortforklaring på det.

Og jeg har selv jobbet i butikk og vet hva kundeservice går ut på.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...