Rescue me Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Kansje noe jeg kommer til å benytte meg av, men jeg venter til ny versjon er ute først. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hvorfor kan de ikke bare gjøre det slik at "nettdisken" kan monteres som en vanlig disk? Det kunne de gjort feks ved å bruke ssh, noe som i tillegg hadde gitt kryptering, mulighet for passordløs autentikasjon og full kompatibilitet med andre OS. De kunne gjerne hatt et browser-basert grensesnitt i tillegg, men det burde ikke være nødvendig å knote med dette alltid. Noen som vet om en slik gratis tjenste med noen giga lagringsplass? Tenkte jeg kunne fylt hele plassen med en truecrypt-fil, for å sikre filene mot eventuelle nysgjerrigperer. Det er så vidt jeg skjønner ikke mulig med skydrive.<>S Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Har man data som er av kritisk art så velger man vel neppe en gratis nettjeneste? Det er alltid en hake når noe tilsynelatende er gratis, så ikke forvent allverdens mye funksjoner og muligheter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Har man data som er av kritisk art så velger man vel neppe en gratis nettjeneste? Det er alltid en hake når noe tilsynelatende er gratis, så ikke forvent allverdens mye funksjoner og muligheter. Det kommer an på hvor kritisk. Off site backup har definitivt noen fordeler som man ikke får erstattet med andre løsninger hjemme. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Off site backup har definitivt noen fordeler som man ikke får erstattet med andre løsninger hjemme.Off site backup blir bare ekstrabeskyttelse uansett. Egentlig skulle jeg begynne med rutiner for backup på UiB-området mitt. Kun for dokumenter og sånn, ikke mange hundre MB-ene. Men kunne vært greit å hatt et gratisalternativ med en del plass.. Sånn frem til den ufornuftige delen vinner over den fornuftige, og jeg bygger meg en filserver med et eller annet raid-oppset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå