Gå til innhold

BK/ spøkelseshuset/ Skummelt /sort hvit

Stian84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemningsfullt bilde, men det trekker ned at en del av grunnmuren havner utenfor bildet. Ellers synes jeg bildet kunne vært tatt fra en litt annen vinkel, slik at man hadde fått med seg litt mer. Og du kunne godt fått med mer av trærne.

Men absolutt ikke det verste jeg har sett :)

Werner

Lenke til kommentar

Ja er nok enig i det meste som blir sagt,,problemet var at hvis jeg skulle stått lengre unna så hadde jeg fått noen trær imellom meg og huset,så detta var så langt unna jeg kom meg.Og andre vinkler var det også trær i veien..

Kan fikse litt på croppinga,,så jeg får med litt mer grunnmur og trær..Har crop'a endel så har litt og gå på.

Flere som har noen meninger??all kritikk er god kritikk...

Endret av Stian84
Lenke til kommentar

Det hadde kanskje gjort seg med et par trær i veien for huset, men så vet ikke jeg hvordan de faktisk lå til. Men jeg skulle ønsket meg mer luft jeg også. Samtidig skaper det tette utsnittet til en fortettet stemning som kler det litt skumle i bildet, så jeg er ikke helt sikkert.

Velkommen til oss, Stian. Håper vi får se mer fra deg i fremtiden.

Lenke til kommentar

De træra lå veldig teit til så så ikke for meg noe annet.

Har printa ut sånn som det var og syntes det ble ganske så bra.

Men blir ofte sånn at mann ikke klarer og se alt selv,,derfor er det kjekt med litt kritikk.

Nybynner feilen var og crop'e bildet før jeg begynnte med alle effektene i PS3.

Så sitter og prøver og få til samme effektene på nytt,ikke like lett men tror jeg skal klare det.så får jeg helle crop'e litt når den fila er lagra.

Legger ut en ny versjon så fort det er ferdig.

Setter pris på all slags kritikk.

PM takk for velkomsten.

Lenke til kommentar

Du må ikke glemme at vi stiller visse krav til hvordan man disponerer sin tid på BK. Vi forventer at du skriver kommentarer til en god del andre bilder for hvert bilde du selv presenterer. Les retningslinjene nøye, de er ikke så veldig strenge og mange. Men det er i hvertfall slik at vi ønsker at man skal være mer aktiv som kommentator enn som bidragsyter. Like greit å gi beskjed med en gang, eller hva?

Lenke til kommentar

Ja er helt enig med at man må bidra med bilde kritikk for så og få tilbake..

Her er bildet ucrop'a så har dere noen forslag til crop så er jeg åpen for forslag..

Syntes dere jeg skal klone vekk buskene som stikke opp foran veggen??

bare det som stikker opp etter grunnmuren på en måte??vannskelig og forklare..skjønnte dere noe av det??

post-176877-1226711851_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvorfor croppe dette? La det være slik det er. Ingen vits i å gjøre bildet for perfekt. Det må snart komme en motreaksjon på at alle bilder skal flikkes ihjel. Dette bildet sitter klart best som originalcrop, og du burde stolt på din egen komponering her. Litt fnask her og der er det i verden, og bilder som dette skal ikke se ut som om det er et filmsett i Hollywood.

Lenke til kommentar

Jeg synes absolutt originalen var best. Huset så ut som det var lenger fra folk enn i den croppa varianten (som kunne vært tatt midt i et tett villastrøk).

Det er ingen som har kommentert det, men det aller første jeg la merke til var himmelen. Den virker av en eller annen grunn manipulert:

spesielt rett over taket på huset ser det ut som du har bedrevet litt kloning, "dodging", og "burning". Kan være at du ikke har klussa med det, og at det er en bieffekt av å ta bildet på høylys dag, men det er altså det aller første jeg la merke til - lenge før du sa noen ting om å fikse det i Photoshop :)

Sett bort i fra det, så synes jeg bildet var strålende :)

Endret av 8086
Lenke til kommentar

Liker veldig godt den ucroppede versjonen. Allikevel ser det ut som du har gitt bildet en kraftig omgang i Photoshop. Det ville jeg nok unngått for det meste, huset har fått et slags gjenskinn rundt seg. Prøv heller å komme tilbake en litt annen tid på døgnet eller bruke lengre eksponering om huset ble for mørkt. ;)

Vil absolutt anbefale å ta bildene dine i RAW-formatet, mulig du må installere en plugin for å åpne dem i Photoshop men det er det absolutt verdt. Da får du mye mer kreativ kontroll over bildene teknisk sett også etter at du har tatt dem, i forhold til eksponering, farger osv. :)

Lenke til kommentar

Takker og bukker for tilbake meldinger og kritik..bildet er tatt i Raw og det er dogda og burna en god del på himmelen og rundt hele huset..Den glow effekten det har gitt rundt huset er gjort litt med villje da jeg syntes det ble en scary stemning i bildet av det...men er nok litt enig med 8086 gikk nok litt fort i svingene over taket..

Lenke til kommentar

Her har vi sett at frykten for rot i bildet nesten har tatt livet av et bilde som i utgangspunktet var bra. Det er noe å tenke litt på. Kravet til überryddige bilder er gått altfor langt, for det påvirker for mye den måten mange tenker foto på for tiden. Slipp rotet litt løs, og ta bilder av en virkelig verden. Bli med i Folkeaksjonen for krimskrams.

Lenke til kommentar
Her har vi sett at frykten for rot i bildet nesten har tatt livet av et bilde som i utgangspunktet var bra. Det er noe å tenke litt på. Kravet til überryddige bilder er gått altfor langt, for det påvirker for mye den måten mange tenker foto på for tiden. Slipp rotet litt løs, og ta bilder av en virkelig verden. Bli med i Folkeaksjonen for krimskrams.

støtter meg til PMnormal her. Er endel som klager på ting som tilsynelatende er "i veien". Nettop mange av disse detaljene er det som kan gjøre et bilde fangende og annereledes. JEg er for krimskrams ! :)

Nå ble jeg usikker på hva dere mente her??har ikke fjerna noe rot..Enenste som er gjort er og dogda/burna himmelen for og få effekten av at det var tatt på natta...himmelen var helt hvit uten en sky orginalt..Så har ikke rørt det siden jeg fikk denne av deg PMnormal

Hvorfor croppe dette? La det være slik det er. Ingen vits i å gjøre bildet for perfekt. Det må snart komme en motreaksjon på at alle bilder skal flikkes ihjel. Dette bildet sitter klart best som originalcrop, og du burde stolt på din egen komponering her. Litt fnask her og der er det i verden, og bilder som dette skal ikke se ut som om det er et filmsett i Hollywood.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...