Gå til innhold

Wheel of Time blir spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne bok serien har blitt et evighets prosjekt for meg. Leste de første 4-5 bøkene back to back. Problemet var jo at det gikk noen år mellom hver gang jeg kjøpte nye bøker og da måtte jeg jo begynner noen bøker forfra igjen. De siste bøkene syntes jeg det skjedde veldig lite i. Veldig mange ord uten mye handling. Surt å da måtte lese de på nytt hver gang for å komme inn i historien igjen. Det er jo nesten ironisk at Jordan, i steden for å bli ferdig med en bra men litt kortere bok serie, heller døde før han ble ferdig med sitt epos. Har ikke lest nr 11, men var skråsikker på at det nærmet seg slutten når jeg begynte på 10'eren. Det skjedde jo i alle fall ikke.

Har vel egentlig ikke noen tro på spill av dette, men kan jo kanskje bli litt mer handlings preget.

Lenke til kommentar
Håper hovedpersonen blir ond og alt går til helvete i siste boka, eneste måten serien kan gjenvinne noe respekt på IMO. Meen, blir vel "the american way" uansett. (barbie og svanesjøen lookalike)

Tull. Serien har holdt et høyt nivå gjennom 11 bøker (selv om mange syns det skjedde for lite i bok 10) og gir et mye mer kompleks innsyn i maktens intriger uten å bli såpeopera, slik som flere her klager på.

Det er bare å krysse alt man har av ekstremiteter å håpe at både filmer og spill blir bra. X

Vel, smaken er som baken.

Synes bøkene holder en relativt laber standard språkmessig (ungdomskolestandard, forståelig, det er vel hovedsegmentet bøkene er rettet mot) og ikke kom og si at man ikke kunne skumlese bøkene uten å gå glipp av noe.

komplekst innsyn i maktens intriger
Vel vel, deg om det. Infantilt vil jeg kalle det.
Lenke til kommentar

Det skal litt arbeid til for å få det kokt ned til tre gode filmer, men det lar seg jo gjøre..

Et MMO har jo faktisk en sjanse, jeg mener det er en veldig stor og avansert verden med mange muligheter, mye mytologi og masse intressante karakterer.

Spilte tidligere et veldig godt MUD med tilknyttning til disse bøkene, er kanskje en av de spillene som har fenget meg mest :)

Lenke til kommentar

Jeg liker bøkene, og tenker at dette kan gå begge veier. Det var mange som var skeptiske med tanke på Lord og the rings også, men her traff jo Mr. Jackson ganske bra. Spillene har også vært greie.

Med skikkelige produsenter av både film og spill, så kan det bli gode greier :)

Lenke til kommentar

Både filmer og spill kan bli veldig bra hvis de gjør det på rette måten. De er nødt til å tone ned dialogen til tider. Spesielt etter bok 5 og før 11 kan dialogen bli vel langtekkelig. Ser jo for meg at en film blir til og med Dragon Reborn f.eks og nest til og Dumais well. Håper bare de klare å skildre nyansene og intrigene litt mer forsiktig. Ekstremt mye av wheel of time er en såpe, og det egner seg ikke som film.

Lenke til kommentar
Håper hovedpersonen blir ond og alt går til helvete i siste boka, eneste måten serien kan gjenvinne noe respekt på IMO. Meen, blir vel "the american way" uansett. (barbie og svanesjøen lookalike)

Tull. Serien har holdt et høyt nivå gjennom 11 bøker (selv om mange syns det skjedde for lite i bok 10) og gir et mye mer kompleks innsyn i maktens intriger uten å bli såpeopera, slik som flere her klager på.

Det er bare å krysse alt man har av ekstremiteter å håpe at både filmer og spill blir bra. X

Vel, smaken er som baken.

Synes bøkene holder en relativt laber standard språkmessig (ungdomskolestandard, forståelig, det er vel hovedsegmentet bøkene er rettet mot) og ikke kom og si at man ikke kunne skumlese bøkene uten å gå glipp av noe.

komplekst innsyn i maktens intriger
Vel vel, deg om det. Infantilt vil jeg kalle det.

Haha, infantilt faktisk. Det viser jo virkelig at du bare har 'skumlest' serien. Hvis man virkelig setter seg inn i detaljmangfoldet så kommer du over en helt annen og mer kompleks verden enn hva du ville gjort ved en skumlesning. Jordan er en mester på både å velge perspektiv og å hinte om (og legge til rette for) ting som skjer flere bøker senere.

Så, ja, jeg vil påstå at hvis du skumleser bøkerne så går du glipp av store deler. Kanskje ser du de fleste av de store linjene, men alle detaljene sopm gjør historien interesant forsvinner...

Når det gjelder språket så tar det seg opp utover serien, men det er aldri på ungdomsskolenivå, som du presterer å lire av deg. Det er ikke Bill Clintons memoarer det er snakk om, men innenfor fantasysjangeren så byr Robert Jordan på en mye mer kompleks historie enn hva som er vanlig. Det er ikke uten grunn at han regnes som en av mesterne, sammen med Tolkien og C.S. Lewis.

Så bruker jeg en linje på å beklage ovenfor resten her på forumet at jeg i det hele tatt gidder å reagere på slike infantile provokasjoner.

Lenke til kommentar

Dette er like tragisk som at Jordan døde før siste bok ble ferdig vil jeg si...

Greit nok at de lager spill, det vil ikke mange bry seg om, men film er jo helt på tryne. Spessielt når det er 3 filmer.......

Noe jeg skal ligge langt unna.

Endret av Nietsroht
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne vite mer om filmene. En film _serie_ basert på bøkene kan bli ganske interessant. Noe ala "Rome" i WoT setting? Hehe, anyway. Spillet derimot, det er blitt gjort før og var ikke noe spesiel suksess så det er litt vanskelig å bli gira på det.

Lenke til kommentar
Vi forventer å ha et spill basert på hver film

Eller, om du dekoder medialingoen, "Her skal vi melke rettighetene for hvert øre vi kan og drite i om spillene suger"

Spillene vil komme til alle relevante konsoller, både stasjonære og håndholdte.

God ide, ikke bruk pengene en plass og forsøk å lag det beste spillet mulig, spre det rundt og lag så mange titler og så mye fjas dere kan.

Yaaaaay ...

Lenke til kommentar
Finnes allerede et spill til Wheel of Time, men det kjørte på Unreal-motoren, og ser ikke særlig pent ut idag.

Enig, kjøpte det på Ebay for mange år siden. Historien var ikke den beste, samt at dette spillet føler jeg passer bedre som 3rd person i stedet for 1st person.

Personlig kommer jeg til å kjøpe dette som jeg har kjøpt alt annet WoT materiell som har kommet ut.

Robert Jordan har skapt en stor verden med mye lore, så jeg tror dette spillet kan ble bra i de rette hendene.

Pen and Paper rollespillet hadde noen gode eventyr og kampanjer, jeg tror de bør holde seg unna bokserien og heller gjør som Bioware og legge historen tilbake i tid. Age of Legends eller The Breaking burde passe bra.

Lenke til kommentar

WoT spillet var kjempeflott synes jeg. Selvsagt ikke det samme å spille det nå i vår tidsalder, men når det kom ut, var Unreal-motoren det feteste av det fete. Og at det i tillegg var CD-kvalitets soundtrack (akustisk gitarmusikk og sang bl.a.) var også helt nytt i FPS-genren. Og jeg hadde lest det meste av serien og kjente meg igjen i lore.

Men det ble delvis ødelagt av et ubrukelig interface for å velge spells. Men jeg spilte det uansett, bare fordi det var så flott å se og høre på, at jeg ville finne ut hva som skjedde videre. Var jo noen puzzles også, så man fikk litt RPG-feeling av og til.

F.eks. å sette opp barrikadene for å sperre inngangene før rommet ble stormet av monstre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Denne bok serien har blitt et evighets prosjekt for meg. Leste de første 4-5 bøkene back to back. [klipp]De siste bøkene syntes jeg det skjedde veldig lite i. Veldig mange ord uten mye handling.

Mange som sier akkurat dette i tråden, og jeg er helt enig. Er på bok 5 nå (riktignok på lydbok). Synes 2 eller 3 var best.

Helt enig i at Jordan heller burde lagd en god triologi enn haugevis av veldig middels 800-1000 siders bøker.

Mange av "scenene" tværes ut i det uendelige og mange av de kvinnelige sentrale karakterene er altfor like, Moiraine, Nynaeve, Egwene, Aviendha osv. .

Derfor har jeg faktisk tro at det kan bli gode filmer av dette. Bøkene er forholdsgreie å koke ned, samt at persongalleriet lett kan forminkes uten å miste mye.

Når det gjelder det første spillet var jo det en visuell nytelse i og med de vakre katedralene og at det var av de første lisensene på Unreal-engine.

Spillet bragte og det innovative, mye omtalte (men nå glemte) citadel gameplayet. Som vel egentlig ikke slo an. Fantes vel kun i LAN og WoT ble vel aldri noen LANparty vinner. ;)

Lenke til kommentar
Det skal litt arbeid til for å få det kokt ned til tre gode filmer, men det lar seg jo gjøre..

Et MMO har jo faktisk en sjanse, jeg mener det er en veldig stor og avansert verden med mange muligheter, mye mytologi og masse intressante karakterer.

Spilte tidligere et veldig godt MUD med tilknyttning til disse bøkene, er kanskje en av de spillene som har fenget meg mest :)

kunne kjørt noe wow lignende. asså å ha et rollespill som hovedhistorie å så kan man legge mmo på toppen for å få utbrett friheten i verden, og får å kunne greie å lage et tidløst spill.

men samtidig tror jeg ikke MMO spillet ville slått an uansett. tror folk er mett på online spill, å vi har jo sett det meste fra før av innenfor sjangeren.

men lykke til:)

Endret av Velarol
Lenke til kommentar

Nei, MMO nytter ikke på storydrevne spill. Ikke engang WoW har lyktes med å fortelle noen historie. Folk bare grinder og quester i evigheter, siden det aldri skal ta slutt. Et storydrevet spill MÅ være lineært, ellers vil spilleren gjøre ting som tar han utenfor historien eller bare glemme den fullstendig og stå og slakte monstre på samme stedet i 5 timer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...