Skribenten_ Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Heisann, jeg har vært i Thailand en del ganger og kjenner til priser og prisforskjell mellom thailand og norge. Og som de fleste vet så er thailand en del billigere. Men tenkte å ta turen til vietnam og lurer på om noen vet åssen priser det er der nede? Er det stort sett samme som thailand eller er det billigere, eventuelt dyrere? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Det er vel omtrent samme prisnivå. Forskjellen er at Thailand er mere tilrettelagt for vestlige turister som ønsker å bruke lite penger, du må altså regne med å bruke litt mere penger i Vietnam. Lenke til kommentar
ntls Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hei. Jeg har reist til thailand en del ganger. Jeg vil tro at prisnivået ligger rimelig likt med hverandre. Det man bør være mer obs på er "utlendingsprisen" på ting man handler i Thailand. Noe som koster normalt 10kr kan uten forvarsel plutselig kreves 80kr for fordi du er utlending. Ikke av rasistiske grunner, men fordi det har blitt en greie med at turister har mye penger. For din del så tenker du sikkert at 80kr er ingenting, fordi norge ville den kostet 120kr, for å ta et eksempel. Det er vel noe lunde samme tilstander i vietnam, men jeg har tro på at det er mye mer ekstremt i thailand ettersom det er et veldig populært reisemål. Kjenner man "normal" prisen på mat, transport og ting i thailand, samt smiler og spøker litt når man pruter kan man spare mye penger Et tips er å alltid avtale om pris på forhånd om man skal ta transport. Lenke til kommentar
schtrongl Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hei. Jeg har reist til thailand en del ganger. Jeg vil tro at prisnivået ligger rimelig likt med hverandre. Det man bør være mer obs på er "utlendingsprisen" på ting man handler i Thailand.Noe som koster normalt 10kr kan uten forvarsel plutselig kreves 80kr for fordi du er utlending. Ikke av rasistiske grunner, men fordi det har blitt en greie med at turister har mye penger. For din del så tenker du sikkert at 80kr er ingenting, fordi norge ville den kostet 120kr, for å ta et eksempel. Det er vel noe lunde samme tilstander i vietnam, men jeg har tro på at det er mye mer ekstremt i thailand ettersom det er et veldig populært reisemål. Kjenner man "normal" prisen på mat, transport og ting i thailand, samt smiler og spøker litt når man pruter kan man spare mye penger Et tips er å alltid avtale om pris på forhånd om man skal ta transport. Kan også være greit å kunne litt av språket, da tror de som oftest at du har litt kunnskaper, og dermed ikke bøffer deg så lett. Kan også være et tips å friste med ekstra tips om sjåfører holer seg til fartsgrensene og kjører forsiktig. Det fungerer stort sett alltid, og det er mye bedre enn å tro at ens siste time er kommet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå