Guybrush Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Jeg har et lite problem når jeg skal reboote maskinen. Etter at min IBM harddisk tok kvelden vil ikke maskinen reboote uten at denne harddisken er tilkoblet. Det som er så rart i denne situasjonen er at denne harddisken er ikke primary eller bootdisk , og det ligger ikke noe på den. (Har formatert og kjørt harddisksjekk på den) Problemet er altså hvis jeg kobler denne ifra maskinen. Når jeg skrur av maskinen nå vil ikke maskinen boote. Den kommer til det punktet hvor den akkurat skal begynne og sjekke harddisk/cd-rom/floppy for bootenheter, så bare stopper den helt opp. Kobler jeg til harddisken så fortsetter den videre og begynner og laste XP. Hva i svarte kan dette være for noe? (Litt mere info: Den defekte harddisken er koblet til som primary harddisk på secondary kontroller. Harddisken jeg gjerne vil at maskinen skal boote ifra står som primary på primary controller) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Prøvd å disable secondary master i bios. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Du må kanskje gå inn i Boot menyen for å sette hvilke enheter maskinen skal boote fra? Hvis ikke systemdisken din kommer opp der, sjekk om du kan velge "Try booting from other media" eller noe sånn. Mener det er et sånnt alternativ hvertfall på MSi kortet mitt. DrE Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Den står til å boote ifra den disken den skal... I bios'en er det kun den harddisken den skal boote ifra som er funnet/tilkoblet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Høres ut som et problem med partisjoneringen. Sjekk den nye disken med fdisk, se at du har en primary partisjon og at den er satt aktiv. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Høres ut som et problem med partisjoneringen. Sjekk den nye disken med fdisk, se at du har en primary partisjon og at den er satt aktiv. Det er ikke snakk om en ny disk. Det er snakk om harddisken jeg alltid har hatt der og som jeg alltid har bootet ifra... Det som samtidig er ekstra rart er at det ikke virker som om den sjekker om det finnes noe å boote ifra. Den gir ikke noe feilmelding eller noe, maskinen bare stopper opp rett før den skal begynne å boote/laste winXP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå