D_A_N Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Hva burde jeg velge? Sony pd100 eller Canon xm1? Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Jeg lurer på om jeg ville valgt Sony pd100, rett og slett på grunn av lyden. Du får med en XLR-til-minijack konverter på dette kameraet, og om du vil ha profflyd på XM-1 må du kjøpe mikrofon OG mikser. Disse "små" detaljene vil koste deg alt fra 4000+ alt avhengig hvilken proffmik du kjøper. Mikseren er det verste (XLR-minijack) og en hatefull opplevelse for mange. I verste fall må du bite i det sure eplet og kjøpe en Beachtek-adapter fra noen i Norge, i så fall er minste pris rundt 3500-4000 kroner inkludert frakt. MEN om gave-toll-grensen går opp fra 500 til 1000 kroner (så mye du kan kjøpe fra utlandet uten å måtte betale det tidobbelte i ekstragebyr og avgifter) vil du kunne kjøpe fra www.studio1productions.com for en tusenlapp og en halv. Hva bildekvalitet angår tror jeg xm-1 tilsammen har litt skarpere bilde, men også et mer "skarp-aktig" utseende på bildet. PD100 har et mykere og mer vanlig bilde. Alt i alt er vel xm-1 et hårstrå foran, men du får ikke lov å basere kjøpet ditt på kun videobildet.. Det er for mange penger på spill til det Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå