Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerte i høyre håndledd!

564215

Anbefalte innlegg

Har hatt smerte litt smerte i håndleddet det siste året. Det forsvinner innimellom, men etter å ha f.eks. belastet håndleddet tungt o.l. kommer det tilbake igjen. Jeg merker det spesielt godt når jeg tar armhevinger, da leddet står bøyd og er relativt tungt belastet. Jeg vet ikke hva som forårsaker dette. Jeg sitte mye på dataen (mellom 4-8timer pr. dagen), og trener mye på skolen (går idrett på vgs) i tillegg til en del styrketrening i fritiden. Men som sagt er det helst under øvelser som pushups jeg merker det ekstra godt. Jeg kjenner også at det er vondt når jeg vrir og vender på håndleddet. Ps. venstrehånden min er HELT fin, derfor syns jeg det er litt rart at kjenner smerte i høyrehånden når det blir bøyd i spesielle vinkler. Noen som kan tenke seg til hva dette kan komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DUDE, jeg har hatt akkurat samme greia. snakk med lege!

chill med databruken, chill med alt fysisk. når jeg først begynte å merke smerter i håndledda, så bare fortsatte jeg som vanlig. det var det som sørget for at jeg den dag i dag har kronisk senebetennelse i alle ledd... hadde jeg slappa av, så hadde jeg vært helt fin.

oi! hvis du vil unngå at det skal utvikle seg noe videre, så begynner du å ta tran - det hjelper mot senebetennelse!

Lenke til kommentar
Det kan være du har en sene betennelse eller noe av for my bruk av musa på dataen..
Musearm? Kanskje noe betennelsesgreier i senene i håndleddet...

Muligt det ja.. :S Hva er symptomene, og hvordan kan det "kureres"?

chill med databruken, chill med alt fysisk. når jeg først begynte å merke smerter i håndledda, så bare fortsatte jeg som vanlig. det var det som sørget for at jeg den dag i dag har kronisk senebetennelse i alle ledd... hadde jeg slappa av, så hadde jeg vært helt fin.

oi! hvis du vil unngå at det skal utvikle seg noe videre, så begynner du å ta tran - det hjelper mot senebetennelse!

En ting er å chille med databruken (noe som blir ubeskrivelig vanskelig), men det fysiske? Går idrettslinje så det kan være mellom 3-4timer gym til dagen, så det blir nesten umulig å gjøre noe med. Hjelper tran altså? Spiser jo fisk av og til. Burde vel ha samme effekten det?

Lenke til kommentar
Det kan være du har en sene betennelse eller noe av for my bruk av musa på dataen..
Musearm? Kanskje noe betennelsesgreier i senene i håndleddet...

Muligt det ja.. :S Hva er symptomene, og hvordan kan det "kureres"?

En ting er å chille med databruken (noe som blir ubeskrivelig vanskelig), men det fysiske? Går idrettslinje så det kan være mellom 3-4timer gym til dagen, så det blir nesten umulig å gjøre noe med. Hjelper tran altså? Spiser jo fisk av og til. Burde vel ha samme effekten det?

driv med idrett du. kutt ned på datbruken og se hvordan det går ;)

ja, hvis du spiser fisk så er det bedre enn å ta tran. du bør helst spise litt fisk hver dag, og hvis du ikke gjør det så kan du ha litt tran stående.

spis så mye fisk du orker, det er dritsunt. se om du kan ha det som pålegg slik at du får i deg en daglig dose hver dag. makrell i tomat eller tunfisk er fint å ha på brødskiva!

Lenke til kommentar

Idrett pleier ikke å gjøre skade, med mindre du allerede har en skade da (som du har). Hvis du gjør aktiviteter hvor du bruker håndleddet mye, går det kanskje ann å ta det litt rolig i en uke eller to.

Jeg tror allikevel det er værst med data(mus)aktivitetene, hvor du kanskje kun "rykker og napper" litt i muskelen, altså kun gjør små bevegelser. Av erfaring kan dette skape irritasjon i muskelen/senefestet.

Lenke til kommentar
Har hatt smerte litt smerte i håndleddet det siste året. Det forsvinner innimellom, men etter å ha f.eks. belastet håndleddet tungt o.l. kommer det tilbake igjen. Jeg merker det spesielt godt når jeg tar armhevinger, da leddet står bøyd og er relativt tungt belastet. Jeg vet ikke hva som forårsaker dette. Jeg sitte mye på dataen (mellom 4-8timer pr. dagen), og trener mye på skolen (går idrett på vgs) i tillegg til en del styrketrening i fritiden. Men som sagt er det helst under øvelser som pushups jeg merker det ekstra godt. Jeg kjenner også at det er vondt når jeg vrir og vender på håndleddet. Ps. venstrehånden min er HELT fin, derfor syns jeg det er litt rart at kjenner smerte i høyrehånden når det blir bøyd i spesielle vinkler. Noen som kan tenke seg til hva dette kan komme av?

Jeg har akkurat samme problem, bortsett fra at det er i begge hendene! Flott å se en tråd om dette.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Guest_Endre_*

Jeg har nøyaktig samme problem som deg, har slitt med dette i over 2 år, vært hos legen før og på røntgen men har ikke fådd noe hjelp annet enn "det er ingenting galt". Har hatt vondt hele tiden etter armhevinger o.l men har som regel gitt seg fort, men innimellom får jeg veldig vondt. Nå er det tilbake igjen, og har hatt jævlig vondt et par dager, sitter nå med støttebandasje og vurderer legen igjen hvis det ikke blir bedre snart.

Lenke til kommentar

Jeg er overrasket over at ingen har nevnt å gå over til å bruke venstrehånden til polering av flaggstangen osv.

Kan høres ut som kødd, men er et velment råd.

Også er vel powerball/gyroball ment som er treningsmiddel for håndleddproblemer. Jeg ville jo tro dette var mest forbeyggende, men du kan evt lese litt om det.

Hvordan er det om du tr armhevningene dine på knokene?

Genrelt: Ikke gjør ting som gjør vondt i et par uker og se om det bedrer seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...