Gå til innhold

slalom støvler hjelp

Larsivar

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen jeg var i varingskollen i dag og jeg kjører med at par Lange jibb sko(tilhører troublemaker pakken).

Problemet var at etter par turer så kunne jeg ikke kjenne tærne mine og når jeg hoppa og det gjorde vondt.

Det jeg nå lurer på er hvordan jeg skal ungå dette her, og kunne kjøre uten å stoppe for å kjenne beina mine igjen:(

Jeg fikk bare vondt når jeg hoppa og når jeg stod i heisen dette er de første støvlene i år vil disse forme seg etter beina mine? eller er dat bare å gå til innkjøp av nye sko??

Takk for alle svar..

(PS. er det noen som har noen erfaringer med fks alpint sokker eller varmesåler som går på batteri?

og om dette hjelper:D)

Endret av Larsivar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kjenner et tærne butter i tuppen av støvelen etter du har spent de igjen er de ikke for små.

Gå til nærmeste butikk som har en del alpingreier, de har varmeovn for støvlene dine.

Putt de i den et kvarter, ta på deg støvlene med en gang etterpå og ha de på i 2-3 timer.

Husk å bruke tynne sokker.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke kjenner et tærne butter i tuppen av støvelen etter du har spent de igjen er de ikke for små.

Gå til nærmeste butikk som har en del alpingreier, de har varmeovn for støvlene dine.

Putt de i den et kvarter, ta på deg støvlene med en gang etterpå og ha de på i 2-3 timer.

Husk å bruke tynne sokker.

Går det ann a gjøre dette hjemme med fks varmeovn?(som man lager mat i)

Lenke til kommentar

Ja du kan gjøre det selv, søk litt på friflyt forumet, jeg har sett en guide der en gang, men fant den ikke nå/orka ikke lete... Men hvorfor ikke bare gå til en sportsbutikk? De fleste sportsbutikker som er i tilknytning til større alpin anlegg har slike ovner...

EDIT: fant en quick guide

Varm innerstøvlene i stekeovnen på 100 grader, kjenn på støvlene ofte, og ta de ut når de er myke. Sett innerstøvlene i støvlene og spenn de igjen så hardt du orker. Ha på skoa i ca 15 minutt.

Jeg har ikke prøvd dette selv og gir ingen garantier for resultatet!

Endret av super_kalle2
Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

Jeg lurte på om noen har noe peil på lengden på slalom sko på innsiden og utsiden?

For har kjøpt ski der bindingene maks går til 294 men jeg har ikke peiling på hva det vil si og vilken str sko som maks passer da, så om noen har noen tabell som viser str på skoa på innsende i mm eller noe sånt også kanskje beskriver hvor mange mm jeg må legge til for å vite utside lenge å ( unnskyld vis dette er feil trå men haster litt:( )

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

LItt sent ute, jeg gikk fra 28 til 27,5...

Kluet er å måle foten skikkelig på lengdemål... Evt leg en bok foran og bak og mål....  Hva får du... jeg fikk 27,3 så gikk til 27.5 etter et år med 28...

1 cm indre plastikk og 0,5 cm mindre inner boot....  Syltynn ull strømpe, like tynn som en dress strømpe. Gjør vondt men blir bra på sikt... Så handler det deretter å måle bredden på foten og få riktige mål... Kalles vel for Lest... Salomon er brukbare på bredde, vet jeg.

Nå kan jeg renne med skoene uten å buckle dem, så strammer jeg dem litt etter litt  utover timene i trekket.

Et supert triks er å dra ut innerstøvelen som er som en sko uten plasten. Sette foten inn og presse helen ned så du kjenner det godt, så kjenner du med fingrene på tå partiet... Og finne ut om de er trange eller ikke... Dette i samsvar med målebånd osv... Så vet du.

Jeg forventet å at folk i sports butikkene kunne dette, men måtte finne ut selv. Noen velger 1 størrelse mindre og en ekspert boot fitter, men det er vel for super slalom i proff klasse.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...