Gå til innhold

Har min Bærbar Overcloked seg selv? Hvorfor?

MadRos

Anbefalte innlegg

Hei, Instalerte XP igår, på bærbaren. Lekte litt med "silent mode" og "Normal mode" med snarveien på bærbaren. Gjennom CPU-Z fant jeg ut at Bus Speed hadde økt med 11 Mhz, Helt av seg selv, dermed har cpu & minne fått høyere frekvens, Bare Lurte på Om dette var "vanlig"? Klokke ned gjør jo bærbæren ofte selv, Men Nå har den Klokket seg opp !

Bærbar M570TU; Ny Bios versjon; CPU: T9400 2,53 Mhz @ 2,57 Mhz heh

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at det er noen vanvittig "overklokk", men det ser ut til at den har fått litt høyere frekvens, gitt.. :)

Dette er strengt tatt ikke vanlig, med mindre PCen har en slags "turbomode" eller noe i den duren som er integrert fra leverandør. Se i manualen til PCen din. :)

Er det en Clevo M570TU du har? Isåfall, hvor får du kjøpt slike?

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

heh, takk. Har jo ikke manual her da.. Nei, ikke helt, er jo "Kunshan M570+" Og dette er egentlig en M570TU; Som blir laget av Clevo.. Tror jeg... det står hvertfall hos CPU-Z noe med Clevo..

Men, jeg har Klocket GPU, vil denne "ekstra" Buss speed skape trøbbel?

post-71640-1226527920_thumb.jpg

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

Heisann, beklager for sent svar.

Høyere bus-hastighet i så liten skala skal ikke ha noe og si. Men det at du har overklokket skjermkortet kan nok utgjøre litt på stabiliteten. Spesielt i spill. Men det spørs også hvor mye du har overklokket det.

Husk at en bærbar PC har begrensede kjølingsmuligheter, og det er det som vanligvis stopper en overklokk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...