Rudde Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Hei, sliter litt med å få brukt isset noen steder... I denne koden her: <?php include('inc/inc.php'); $pass = sha1($_POST['Passord']); $pass2 = sha1($_POST['Passord2']); $bruker = $_POST['Brukernavn']; $epost = $_POST['Email']; $epost2 = $_POST['Email2']; if (strlen($bruker) > 20) { echo "Brukernavnet kan ikke bestå av mer enn 20 bokstaver/tall!"; }else{ $query = mysql_query("SELECT * FROM `brukere` WHERE `Email` = '".$epost."'") or die(mysql_error()); $lst = mysql_num_rows($query); if(($lst)>=1){ echo "E-post adressen <b><font color=#FF0000>$epost</font></b> er allerede i bruk!<br>"; }else{ $query = mysql_query("SELECT * FROM `brukere` WHERE `Brukernavn`='".$bruker."'") or die(msyql_error()); $sql2 = mysql_num_rows($query); if(($sql2)>= 1) { echo "Brukernavnet <b><font color=#FF0000>$bruker</font></b> er allerede i bruk!<br>"; }else{ if (ereg('[^A-ZÆØ_Åa-zø.æ å0-9-]', $bruker)) { echo "Brukernavn kan bare bestå av tall og bokstaver."; }elseif (!ereg('[^A-ZÆØ_Åa-zæ.ø å0-9-]', $bruker)) { if(isset($bruker)){ if( $epost != $epost2 ) { die( "E-post adressene er ikke like!" ); } if( $pass != $pass2 ) { die( "Passorden er ikke like!" ); } $sql = "INSERT INTO Brukere(Brukernavn, Passord, Email, IP, Registrert, Klokkeslett, Dato, Klokke, Time) VALUES('".$bruker."', '".$pass."', '".$epost."', '".$IP."', '".$dato."', '".$tid."', '".$bdato."', '".$klokke."', '".time()."')"; $query = mysql_query($sql); echo "Registrering Fullført!<br><br>"; echo "<a href=index.php>Til Logg Inn!</a>"; }else{ ?> <form method="POST" action="blimedlem.php"> <table width="270" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr><td><b>Brukernavn:</b></td> <td><input type="text" name="Brukernavn"/></td></tr> <tr><td><b>Passord:</b></td> <td><input type="password" name="Passord"/></td></tr> <tr><td><b>Bekreft Passord:</b></td> <td><input type="password" name="Passord2"/></td></tr> <tr><td><b>E-post:</b></td> <td><input type="text" name="Email"/></td></tr> <tr><td><b>Bekreft E-post:</b></td> <td><input type="text" name="Email2"/></td></tr> <tr><td><input type="submit" name="Bli Medlem" value="Bli Medlem" /></td></tr> </table> <?php }}}}} ?> Skulle jeg hatt inn if (!$pass || !$bruker || !$epost) { echo "Vannligst fyll ut alle felt"; } else if (strlen($bruker) < 2) { echo "Brukernavnet på inneholde 2 eller mer bokstaver/tall."; } else if (!ereg("@", $epost)) { echo "E-post adressen <font color=#FF0000><b>$epost</b></font> er ikke gyldig"; }else{ Hvis jeg setter inn en if(isset($bruker, $pass, $epost)) { så får jeg funksjonene til å virke fint men når jeg utfører det riktig får jeg kun en hvit skjerm og det blir ikke legret i databasen.. Noen som vet hva som er galt?? Takk for hjelp Og beklager mange spm i det siste... Endret 12. november 2008 av Rudde93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg