Gå til innhold

her er en god forklaring på verdensøkonomien

Anbefalte innlegg

De fornuftige postene i denne tråden har blitt flyttet til https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1006460

Diskusjonen fortsetter der.

Jeg kan garantere en AHA opplevelse for de som tar seg tid til å lese denne historien.

Og problemene i økonomien blir lettere å forstå...Hvordan det er mulig at USA har en gjeld på 10 trillioner og raskt økende foreksempel....

Om det er mye tekst å lese på en PC monitor, så er det jo også en mulighet å printe ut teksten for de som har printer.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, "Critical" thinking :rofl:

Uansett ble vel denne "historien" sist postet her senest for noen dager siden. Ikke at jeg klarer å finne den igjen, men kanskje den ble slettet? Det sier jo litt om hva denne trådens skjebne er.

Du burde kanskje også lese PRS regel nummer to, på toppen av siden:

2. Om du skal opprette en tråd så ha en klart definert problemstilling. Rene "utbrudd" hører hjemme i Såpeboksen.

Edit: Quotet regelen, for sikkerhets skyld.

Edit 2: Dette gjelder også for den andre tråden din, som omhandler akkurat det samme. Duplikater blir heller ikke sett positivt på.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar

Jeg forstår...

Man godtar ikke poster som er imot administratorenes egne meninger.

Synd, for jeg tror folk flest hadde hatt godt av å forstå hva som foregå i den finansielle verden.

Postene er ikke dupliserte, og jeg tror neppe du har lest begge postene om du påstår det.

Problemstillingen er så enkel: Hva synes andre debatanter om dagens pengesystem?

Hva er problemet med den problemstillingen?

Det er mange som ønsker å vite hvorfor det er finanskrise, selv om majorieten prøver å lukke øynene.

Noe Se og Hørs Drastiske trafikkøkning på nett klart viser

Lenke til kommentar
Den er ikke tydelig definert i første innlegg. Ikke er den unik på dette forumet heller. Det finnes allerede flere tråder som omhandler det samme

Helt enig. Av og til lurer jeg på om enkelte mennesker trur at alle andre spiser gress når de selv oppdager noe nytt og skal formidle det til videre. De får en slags "eureka" opplevelse og får det for seg at de er alene i denne "syke" verden.

Denne historien er blitt fortalt i forskjellig format på første semester av uansett hvilken økonomistudie i de siste 40 år. Men likevel er det fremdles folk der ute som får seg en overaskelse når de hører om slike paradigmer.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Fordi folk fortel deg at det allereie finnes liknande tråder, er dette forumet eit lavmål? Berre fordi det faktisk finnes reglar her inne du i likhet med andre må forhalde deg til?

Joda, ein liten titt på "teknologidelen" på DN' sine forums var nok til å få meg kvalm.

Big bang var gassplaneter som eksploderte pga sin egen tyngde og dannet masse som er blitt til planeter
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...