Gå til innhold

finner ikke BIOS som fungerer - Please hjelp meg...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The ALT+F2 Method

Download the required BIOS image file from the EPoX website.

Copy or extract the BIOS image file (named xxxxxxxx.bin) to a blank floppy disk with no bad sectors on it.

Restart the machine with the floppy disk in the floppy drive

When prompted at machine initialization, press ALT+F2 to begin performing the flashing of the BIOS.

The BIOS will automatically flash and reboot the machine.

After this, press DEL to enter the BIOS setup and select to "LOAD OPTIMIZED DEFAULTS". After doing this select to "SAVE & EXIT"

Please note that this does not create a backup of the BIOS binary file.

This does not require you to have a bootable floppy disk.

Lenke til kommentar

Prøvde sistnevnte alt+f2 metode.

Kommer inn i "programmet", og den begynner, men plutselg kommer det en farge som betyr "no update" og maskinen restarter (litt vansklig å forklare)

(noen som vet hvor jeg kan laste ned en eldre bios-versjon?)

Hva kan jeg gjøre?

Har lest i manualen at man på "Frequency/Voltage Control" at man kan edre multiplier, men dette og et par andre valg er ikke der.

Er det evt noen andre måter å kunne få styrt multiplier på? Hvordan kan jeg få mulighetene som det står at jeg har i manualen?

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke allerede har den bios utgaven og det er defor den ikke oppdaterer? Bios fila er jo 5 måneder gammel :)

Skjekk etter de "manglende" valgene under advanced bios feautures, godt mulig de er gjemt der eller uner et annet hoved valg

Lenke til kommentar

Tror jeg har nyeste BIOS, men det fikser ikke mine problemer.

Finnes ikke under "advanced bios feautures".

"Prøver å klokke, men kommer ikke noe særlig avgårde pga at jeg kn kan endre FSB.

Kan disse mulighetene ha blitt fjernet i nyeste BIOS? Evt kan jeg "nedgradere" til en eldre BIOS som har disse valgene? Hvor kan jeg finne en eldre BIOS?

Noe annet jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Søk etter überbios og hk så kan du kanskje finne noe, superbios osv må du da også prøve. Finnes til noen kort

Fant ingen.

Kan noen være så snille å se om de finner en BIOS jeg kan bruke?

La inn den nest nyeste BIOS'en (hadde nyeste). Nå står det "Frequency/Voltage Control", og ikke bare "Voltage Control", men jeg mangler fortsat "Set CPU Rato" og "Watching-Dog Timer".

Hvor kan jeg finne eldre BIOS'er?

(hva er "Spread Spectrum"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...