Gå til innhold

Hvordan trene seg nogenlunde "sterk" uten aparater/treningsstudio?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kommer jo helt ann på hvor sterk man er fra før? :p

Jeg klarer fint 10-20 pushups selv, når jeg nærmer meg 30 så blir det bånnstopp.

Jeg sier bare, ta så mange vanlige du orker, med mindre du kan ta uendlig :p

Pff. Det klarer jo jeg og ^^ Men allikevel ser jeg ut som en pingle...merkelig det der!

Lenke til kommentar

No offence, men at du klarer bare 10 - 20 push-ups tilsier nettopp at du ikke skal se muskuløs ut ;)

Ta en titt på disse linkene. De to første er et treningsprogram med bare kroppsvektøvelser, og den andre er en samling av artikler om kroppsvektøvelser. Klarer du ikke push-ups med en arm så kan du trene vanlige i stedet. Lykke til!

http://www.bodybuilding.com/fun/mahler57.htm

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=459685

http://www.dragondoor.com/articler/mode2/Workouts

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ta pullups/chins. Finn ett eller anna å holde tak i, et fotballmål (som ikke tipper), en gren, hva som helst. Bruk så lite underkropp som mulig og dra hodet over henda dine. Da trener du både rygg og biceps, bredere grep = mere rygg, smalere = mere biceps.

Samme gjelder for pushups/armhevninger. Smalere grep = triceps, bredere grep = bryst.

Ta max antall repetisjoner og 3 set. Gjør dette også med situps også har du en veldig enkel treningsøkt. Dette er på ingen måte en fullstendig rutine, men treningsstudio er veldig overvurdert. Jeg ser utrolig mange der som bare flyr og kuker rundt og kunne spart seg de 4-500 kronene i måneden, gjort noen andre øvelser hjemme i stua og oppnådd det samme resultatet.

Et siste tips... rule of thumb er: flere reps = mer volum, færre reps = mer styrke... Ville ikke vedda venstre hånda mi på denne påstanden, menmen...

EDIT: PS: Bli kreativ.. Alt rundt omkring deg kan du bruke til en eller annen øvelse. Senga, stoler, sofaer, krakker... Prøv deg fram, får du vondt burde du stoppe, men er en øvelse ikke ubehaglig å gjøre og den tar tak så er det jo ingen grunn til å ikke gjøre den...

Endret av EloX
Lenke til kommentar
Det kommer jo helt ann på hvor sterk man er fra før? :p

Jeg klarer fint 10-20 pushups selv, når jeg nærmer meg 30 så blir det bånnstopp.

Jeg sier bare, ta så mange vanlige du orker, med mindre du kan ta uendlig :p

Pff. Det klarer jo jeg og ^^ Men allikevel ser jeg ut som en pingle...merkelig det der!

Prøv å gjøre pushupsene sakte, og jeg mener sakte. Jeg selv synes dette er bra og med korte pauser, som vil si pausen varer så lenge det svir i musklene. Når du merker at verken tar av tar du ny rep. hehehe, jeg liker å plage musklene mine veldig, men føler at det gir resultater. Prøv også å variere med armbredder og sjømannsarmhevinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...