Grix Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Ja. Men med standard linse er ikke divergensen så bra, ca 2.5 mrad Lenke til kommentar
VTI Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Har tenkt å få meg en blå laser fra enten Dealextreme eller lignende dildall . Men hva er egentlig forskjellen mellom en 100mw og 200mw??? Dette er sikkert blitt spurt om før, men som sagt så gidder jeg ikke å bla gjennom, hvor mye? 98 sider med tekst. xD Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Har tenkt å få meg en blå laser fra enten Dealextreme eller lignende dildall . Men hva er egentlig forskjellen mellom en 100mw og 200mw??? Dette er sikkert blitt spurt om før, men som sagt så gidder jeg ikke å bla gjennom, hvor mye? 98 sider med tekst. xD .... Den ene er dobbelt så kraftig? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Mao den ene blir du blind minst dobbelt så fort. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Ved disse effektene rekker du ikke å reagere uansett. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 En 200 mW er ikke nødvendigvis farlig, det kommer helt an på hvor fokusert den er. Lenke til kommentar
VTI Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Åja, glemte meg heilt ut herande . Dobbelt eller kraftig??? Lenke til kommentar
VTI Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Tenkte någe lignande denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.28907 Men den e bare på 100mw. Tenkte å brugan te å foreks. tenna på fyrstikker eller lignende. Og lysa med an om nattå Lenke til kommentar
Grix Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Den er altså ikke blå, men lilla/nesten ultrafiolett fyi. Du klarer heller ikke tenne fyr på fyrstikker uten forstørrelsesglass, og strålen vil være VELDIG svak. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Skal du ha noe billig noe som kan brenne ting og slikt funker denne greit til formålet: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11315 Det som er viktig er å velge n laser med focus. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg holder på å tenke ut et prosjekt. Tenker å bruke en Wiimote og IR-penner, for å tegne på skjermen. Det funker fett med IR-LED, men jeg lurte på om det ville vært mulig med en laserpenn? Hvor kraftig måtte den være? Er ikke snakk om mer enn 2 meter tur/retur. Blir det farlig med en gang? http://www.youtube.com/watch?v=tSKTPEeYlb8 http://www.youtube.com/watch?v=tSKTPEeYlb8 Kan det funke? Er det farlig å bruke innendørs i et hvitt rom? Det er jo ikke meningen å peke på folk, men alt kan skje hvis man er uheldig nok. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 5mW er ikkje spesielt farleg å bruke innendørs nei, med mindre du stirrar på prikken i lange perioder. Det går nok bra å bruke ein 5mW til Wii. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Den er nok. Ganske kraftig.. 1W er ikke sååå mye da. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Warning: Extremely dangerous is an understatement to the power of 1W of laser power. It will blind permanently and instantly and set fire quickly to skin and other body parts, use with extreme caution and only when using the included eye protection. Customers will be required to completely read and agree to our Class IV Laser Hazard Acknowledgment Form. Mulig de overdriver. Den så ihvertfall sinnssykt tøff ut! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Mulig at de egentlig mener at det vil brenne huden, ikke sette fyr på huden, men blå stråler er såpass kraftige at det ikke er umulig. Man kan nok "tatovere" med en slik en.. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Ville aldri ha hatt en sånn en, alt for farlig. Ville dog vært arti å prøve å feste den på en cnc maskin. Endret 15. juni 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Man kan nok "tatovere" med en slik en.. Det holder for meg ... Ville aldri ha hatt en sånn en, alt for farlig. Litt enig der Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Tror jeg holder meg til 100-200 mW. Funker bra det, ser ikke vitsen med å ha muligheten til å gjøre seg selv og andre instant blind og svidd i kantene Endret 15. juni 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 For min del må jeg si at designet på den alene, + fargen var nok til å lage en ekstrem "want"-faktor. Så lenge den er sterk nok til at man kan se strålen har jeg ikke så stort behov av å kunne sette fyr på håret til folk på 100 meters avstand må jeg innrømme... Men likevel så ligger det noe i tiltrekningen "Større = bedre", som gjør at man bare har lyst på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå