*F* Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 oppkrav fra kina virker litt rart, kjipt for dem om jeg ikke henter liksom, lol Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Joda, det hadde det jo vært Lenke til kommentar
Grix Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 De sender ikke uten at du betaler, du får nok mail snart. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Fikk mail i dag med paypal regning Lenke til kommentar
Gjest bruker-141017 Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Har selv en 5mW Core fra Wickedlasers.com Og en 125mW som går stabilt på 142mW CNI laser fra Techlasers.com Begge er 532 nm - altså, grønn. Vil spytte inn at CNI lasern er en modehopper, hvilket er ekstremt plagsomt, og kundesupporten til Techlasers svarer ikke Så Wickedlasers har eksepsjonell god support, mens Techlasers sin support er ikke tilstedeværende. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) Litt rart siden begge styres av samme personer. Endret 3. mai 2010 av Grix Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Kan nevne at laserne jeg bestilte 13. april ble sendt fra HK 15. eller 17. april, men enda ikke ankommet Posten Norge. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Laseren er da hentet på posten Syns de lyser greit, kan brenne plastik på flere meters avstand. Eller, "smelte" er kanskje bedre ord en "brenne". Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Noen erfaringer med å la laseren ligge oppbevart i bilen? Laseren min tåler i følge leverandøren følgende temperaturer: Working Temperature +20dgC-30dgC Storage Temperature -10dgC-40dgC http://rayfoss.com/productn.asp?ArticleID=63 Hva tror dere om å la den ligge i bilen, og startes mens den er kald? Husker forige laseren min var litt tungstartet når den var kald. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Vanligvis fungerer de ikke bra i lav temperatur, spørs egentlig helt an på hva slags type laser du har. Den du linket til er vel av såpass god kvalitet at den klarer å lase ganske godt selv i relativt lave temperaturer. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Nice, du tror ikke den tar skade av det heller? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 I teorien skal den ikke ta fysisk skade, etter det jeg vet. Men man kan jo aldri være sikker, ville ikke akkurat latt den ligge lenge i minusgrader… Ikke at det er et merkverdig problem nå i mai, men det er best å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
Gjest bruker-141017 Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 De begynner gjerne å hopp til TEM01 i kalde tempreaturer, men det er ikke permanent. Somregel. Grix: Jeg vet, stussa noe veldig på det også, ettersom kundesupporten er så forskjellig selvom Steve styrer begge. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Ok, har et problem. Laseren funket utmerket med en gang jeg fikk den, men etter ikke lenge så ble styrken litt redusert, jeg føler den brenner dårligere, lyser dårligere, og når jeg lyser på huden min svir det ikke lenger. Den har også et mye bredere spekter av pertikler som er rundt laseren. Noen tanker om hva det kan være? Har en identisk laser som jeg akkurat åpnet som er lik, den fungerer helt fint. Prøvd bytte batterier mellom dem, men ser ikke ut som det er der problemet ligger. Selv misstenker jeg støv, men hvordan rensker jeg støv fra en slik laser linse? Sammenlikningsbilder: Selm om man ser forskjellen bedre irl PRIKK Øverst: Gammel, Nederst: Ny Venstre: Gammel Høyre: Ny STRÅLE Øverst: Gammel Nederst: Ny Høyre: Gammel Venstre: Ny Fant denne: http://www.5min.com/Video/Green-laser-pointer---lens-cleaning-tutorial-6158498 Men hvor skaffer jeg slikt utstyr? Endret 15. mai 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Kan se ut som støv eller noe på linsa som reflekterer lyset rundt, det var voldsomt mye lys som vistes inni laseren på den gammle i forhold til den nye. du kan jo prøve med en blåsebelg til kamera eller et rense kit lager for laser eller kamera, tror det skal funke. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Fant ut et att eller anna lå i linsa, kunne se ut som litt av en nøtt i en helnøtt sjokolade, men vet ikke helt hva det er. Fikk den ut og fikk en forbedring, men tror nok jeg må vaske linsa litt uansett, kan jo stikke innom en kamerabutikk eller noe å se om dem har noe for slikt. | Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Er det noen farger som er litt mer sjeldne enn rød og grønn? Er blitt så standard med de to liksom.. Gul, blå, oransje, lilla? Noe med futt i? Virker som alle koster flesk Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Har skikkelig lyst på IR som bare kan sees med nattbriller. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Er det noen farger som er litt mer sjeldne enn rød og grønn? Er blitt så standard med de to liksom.. Gul, blå, oransje, lilla? Noe med futt i? Virker som alle koster flesk Grunnen til at dem er skjeldnere er nettop at dem koster flesk Har skikkelig lyst på IR som bare kan sees med nattbriller. hva er morroa når ingen andre kan se den uansett? liten film jeg lagde i sta btw http://www.youtube.com/watch?v=QLUrS8SBjo8 Endret 15. mai 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg holder på å tenke ut et prosjekt. Tenker å bruke en Wiimote og IR-penner, for å tegne på skjermen. Det funker fett med IR-LED, men jeg lurte på om det ville vært mulig med en laserpenn? Hvor kraftig måtte den være? Er ikke snakk om mer enn 2 meter tur/retur. Blir det farlig med en gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå