kyrsjo Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Tviler på at var så ille, hadde ikke satt opp noe mount med laseren, så den bare streifet frontruta. Og det var bare to stykker jeg prøvde på uansett.Men gjort er gjort, lekse lært. Finnes det andre ting å gjøre med den? Dere som klager på at jeg er med på å gjøre laseren ulovlig; har ikke brukt den i Norge. Jeg har vært borte i "skikkelige" lasere i proff sammenheng (type "bærbare" om du bruker to hender, nøkkel bak, og ledning til 220V-stikket). Når vi jobber med lasere (også de som er langt mindre enn den du tydeligvis veiver rundt med) er vi alltid JÆVLIG nøye med å bruke vernebriller (som blokker ut de relevante bølgelengdene), holde øynene utenfor beamstråle-høyden, og når vi har flyttet på komponenter, sjekke med spesial-kamera etter "stray" refleksjoner. Det du holder på med er både forkastelig og idiotisk. Og det du gjør er garantert ulovlig: forsøk på legemsbeskadigelse kalles det på norsk. Tviler på at det er gøy å råttne på cella i Kina... Ellers: http://www.ariven.com/store/ariven/warninglaser En ting jeg lurer på: En god grønn laser, hvor langt unna synes "strålen" om man peker rett til værs? Og under hvilke værforhold? Kan det egne seg som nødbluss? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Jeg har en grønn laser, har ikke testa den rett opp, men bortåver rekker den sikker mange kilometer Endret 30. desember 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Tenker hvor langt unna kan man stå, og det fremdeles er lett å få øye på "strålen" (ikke bare det belyste punktet). Eller ser man bare strålen når man står "rett bak" laseren? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Eller ser man bare strålen når man står "rett bak" laseren? Man ser mest av laseren jo nærmere strålekilden eller laserpunktet du står. Noe av strålen blir reflektert rett tilbake mot laserkilden. Har selv sammenlignet å "sikte" med laseren kontra se strålen rett fra siden, og man ser virkelig mye mer når man "sikter". Har ikke prøvd meg på lange avstander ennå, og har dessverre heller ingen tall eller vinkler å komme med. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Ser strålen best om den blir lyst mot deg selv, men da skal du være forsiktig. Ellers så ser du strålen mye bedre når det er du som sikter med den, mye bedre. Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 En ting jeg lurer på:En god grønn laser, hvor langt unna synes "strålen" om man peker rett til værs? Og under hvilke værforhold? Kan det egne seg som nødbluss? Hvis det like mørkt som det bruker være på kvelden når det er vinter syntes 200mW godt, med mindre det er tett tåke. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Noen som har lyst til å reparere min 200mW laser? Fokuserbar? Belønning på 100 kr++ om du klarer å gjøre det ordentlig? Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Er det mulighet for å bruke laser til å skjære ned snø fra taket? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 De laserne du har lov til å bruke i Norge er ikke sterke nok, dessuten vil snøen reflektere det meste av lyset. Er en grunn til at snø er hvitt Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 hehe. Det har du veldig rett i. Får skjære den ned med ståltrå. Lenke til kommentar
Sondre34 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Kan en 200 mW rød laser tenne på fyrverkeri? Hvis ja: på hvor stor avstand? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Kan en 200 mW rød laser tenne på fyrverkeri?Hvis ja: på hvor stor avstand? Hvis den kan fokusere tror jeg ikke avstand spiller noen rolle under 5 meter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) den røde laseren på 200 mw fra DX bruker noen spesielle batterier. jeg kikket etter de i en butikk i dag, men fant ikke. er de sjeldne. noen sa at de selger slike opplad bare på DX, stemmer det? edit: jeg har kikket på DX, men fant ikke da jeg kikket, derfor spør jeg her. Endret 8. januar 2010 av Slettet-T9cKWhDpN0 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Bilder hadde vært fint, har hatt en laser som brukte et 12v batteri så det er fult mulig at det er det. Endret 8. januar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Sondre34 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) batteri: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.932 Lader: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2031 Her Endret 8. januar 2010 av Sondre34 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 CR2 batterier mener jeg vi har på jobb (expert), men billige er de som oftest ikke Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Bestill de fra DX du. det gjorde jeg, du må bestille sånn pluggkonverterer og. husker ikke hvor den var Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Bestill de fra DX du. det gjorde jeg, du må bestille sånn pluggkonverterer og. husker ikke hvor den var regner med at det er plugin converter til kontakten du snakker om. jeg kikket kjapt over den laderen, men fant ikke ut hvor stor spenning den tar inn. hva koster CR2 batterier i norge? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 laderen bruker 100 til 240 volt 50/60 hz Lenke til kommentar
Hvem Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Jeg fikk min 5mW grønne laser fra DX i dag. Den er er fet! men det er ett lite problem... Laseren er bare kraftig nok til å se strålen i ett sekund for hver gang jeg trykker på bryteren Har prøvd med andre batterier, men samme greia. Er dette et vanlig problem, noen som vet hvordan man fikser det? EDIT: Ahh.. Nå fant jeg ut hva som er problemet, det er det at den trenger å varme seg opp først. holdt bare inne i 5sek mer og voila den er er like sterk som i det første sekundet. Jeg er vel lutolmodig... Endret 9. januar 2010 av Oysteinkn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå