Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte

Anbefalte innlegg

Alle mine pot modded lasere har left lenge, muligens pga den er brei og har mye kjøing.

Mine 200mW Røde lasere derimot (rl) lever ikke serlig lenge

Det er jo bra! :) Kjølesystem på de tenker jeg meg? De laserpennene har iallefall ikke det, kanskje det er de som er "farlige" å pot modde :)

Synd at din 200mW røde streika med da :(

Mene

Hadde 2 stykker.

Det som treier er linsa som fucker seg, går i stykker

Kan noen forklare hvorfor noen ville ha betalt 10000 kroner for en laser :) så noen ville priser her. Hva kan man bruke slikt til annet en for fun?
Har man mye penger så hvorfor ikke :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så lilla er blue-ray? De har hatt lilla en stund der. Hvorfor er de så kraftig dyre når de bare er på 20-30mW?

Lilla = blu-ray ja.

Grunnen til at de er så dyre er at de er nye, og bruker blu-ray dioder som er dyrere enn grønne/røde dioder. Men vent en stund så skal du nok se at de blir mye billigere på DX. Jeg kan kjøpe alt jeg trenger for å lage en blu-ray laser selv for $50 ca. Men det gidder jeg ikke.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Hva mener du med å "lage" en bluray-laser, om du gidder forklare? :)

Denne videoen forklarer det bedre:

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="

name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Det står jo at det er en burning laser, så den kan brenne ting, imotsetning til den på 20-30mW. Jaja, tror ikke jeg skal prøve å lage en sånn :p Venter fortsatt på min Green 50mW :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...