Mr. A Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Det kan jeg gjøre, den sølvfarga tuppen har gjenger som skrues fast i noen gjenger på insiden av laser dioden, og det svarte dekselet går over en kant på den sølvfargede tuppen (sorry for dårlig bilde, bruker kameraet på telefonen, Sony Ercisson K850i) Endret 17. desember 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 det går greit! takk for at du viste så slik jeg forstod det er den bygget opp slik: sølvtopp skrues oppå svart del med innvendige gjenger og inni den svarte delen ligger dioden (med medfølgende elektronikk) ? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Nei, sølvtuppen skrues på laser dioden og så er den svarte tingen bare trykket på sølv tuppen Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 åååå? jaja, hørtes upraktiskt ut til en grad men takk for svar! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Ja det er ganske upraktisk siden det gjør at laser dioden må være ganske stor som du ser på bildet som også da gjør at vekten blir litt større. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Lasere sterkere enn pekepenner forslås forbudt: http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag...icle1423992.ece Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hva med å stoppe leke istede for å lage no lover å håpe på at det blir slutt? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hvis dette blir gjennomført, hva må til for å bli "autorisert laserpennbruker"? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Laserpenn sertifikatet? 500 kroner for 1 opplæringstime , påbudt med 20 timer praksis før du er ferdig . Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg skal seriøst gå ned til hobbybutikkene her i byen å be dem ikke å bestille flere laserpenner, hvis folk skal være så jævla kort tenkt å sikte på et fly så burde det kanskje ikke finnes laserpenner i salg til privatpersoner Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Dette er jo typisk , endel mennesker ødelegger for mange andre . Blir det forbud så er det jo veldig synd for entusiastene og de som bruker laserpenn på lovlig vis. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Joda det er det, men man kan jo aldrig vite hvem som er entusiaster og hvem som kommer til å bruke det til pur ondskap når de står i kassa, så det burde ha vært laga noen form for sertifikat el. for å hindre laser penner i å bli brukt til slikt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 det at folk har lappen hindrer dem ikke i å bryte reglene i trafikken! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Kan ikke sammenlignes med trafikalt sertifikat, alle over 3 år klarer å håndtere en laser. Det er et problem med holdningen til enkelte folk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 det var bare for å få fram poenget at et sertifikat ikke er en hindring for missbruk. etter litt opplæring kan nok de fleste over 18 håndtere en bil (jeg sier ikke at de vil klare seg perfekt i alle trafikale sittuasjoner, men at de kan bruke bilen), men det betyr ikke at de alltid vil følge reglene. bil og laser blir en ganske grov sammenligning. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Utrolig uansvarlig å lyse på noe sånt som fly. Men jeg må nå si at det er en imponerende styrke på laseren man ser på bildet. Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Da har jeg kjøpt meg min første laser, en grønn 200mW til 200kr, helt utrolig hvor billig ting er her i Kina. Så, noen forslag til hva som er gøy å gjøre med en slik en hadde vært greit. Har allerede blendet taxisjafører Endret 26. desember 2009 av Wixicy Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 skam deg!. ikke lys på levende vesener eller ting som kan ta skade av det Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Er folk som deg som bidrar til å (kanskje) gjøre slike laserpenner ulovlige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå