Mr. A Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) takk prophet hvordan farge er 980nm ? jeg tror det er IR hvis jeg ikke tar helt feil Endret 10. desember 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Jepp, det er IR. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) . Endret 15. desember 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Skal ha et par lasere igjen, denne gangen noe mindre vanlig: 1 stykk 532nm(eller enda synligere) grønn laser som ikke trenger være kraftig, jeg tror 5mw burde holde. Den må ha en av/på knapp som ikke må holdes inne, og må gjerne kunne monteres på kamerastativ eller ha egen fot. Den bør også ha en kraftig kjøleribbe så den kan stå på lenge(1-2 timer). Den skal brukes til blant annet og kanskje fotografering. Hadde også vært en fordel om den kunne brukt ekstern strømforsyning. 5, 6 eller 12V ville vært best isåfall. 2 stykk <5mw 980nm lasere som lett kan monteres på flater og må kunne stå på i flere timer, ja kanskje dager. Disse skal brukes som erstatning for sensorbar til Wii når man bruker lerret. Å projisere to usynlige (for øyet) prikker midt på lerretet vil være MYE bedre enn en sensorbar over eller under. Men jaja, trenger ikke ta den diskusjonen her. Finnes noe slikt til en overkommelig pris? Ingen som kan hjelpe? Kjøper gjerne på ebay hvis det behøves Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 Vet dessverre ikke om noen for øyeblikket. : / Lenke til kommentar
badahl91 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg har nettopp fått en laser fra Kina. Det er en grønn laser (532 nm). Max. 50 mW står det på den. Fikk litt dilla da jeg prøvde den i mørket. Jeg ble overrasket over hvor langt den lyste Det var forresten med en avtagbar linse som skaper et slags interferensmønster/stjernehimmel. Fancy greier Er det noe spesielt jeg burde prøve å gjøre med en slik laser? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Lek med kombinasjonen laser+glasslinser og prøv å finn brennpunktet, DER kan du svi av saker og ting Ellers kan du leke med røyk, damp, mørkt fargede væsker, store mengder glass i et skap, kameraer med lang lukkertid and the list goes on. Gratulerer! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 bør han ikke da ha briller på seg for å ungå å få strålen i øyene? Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hvis du har tenkt til å bruke den inne så er det lurt ja. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Briller er ganske "dobbelmoral" (mangler bedre ord) synes jeg. Man liker lasere pga de har utrolig fin stråle/farge, men likevel sier folk at man bør ha på seg briller som tar vekk nettopp den fine fargen + strålen. Blir som å bruke lydisolerende øreklokker på konsert. Briller er bare bra for brenning synes jeg. Hvis du er forsiktig skal det mye til for å lage permanente skader med 50mw uansett. Endret 15. desember 2009 av Grix Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hvis du er forsiktig skal det mye til for å lage permanente skader med 50mw uansett. Men små skader, som blå prikkar på auget i nokre dagar er lett å få seg. Eg lyste ut vindauget (ut i ein skog, ikkje mot eit hus), strålen reflekterte seg litt, og traff julebrusflaska slik at eg fekk refleksjonen i auget. Ikkje lurt. Og lys ikkje i glas med vatn, plasmakuler, discoballar, cdar, osv osv. Eg snakkar av erfaring Lenke til kommentar
Grix Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hvis du er forsiktig skal det mye til for å lage permanente skader med 50mw uansett. Men små skader, som blå prikkar på auget i nokre dagar er lett å få seg. Eg lyste ut vindauget (ut i ein skog, ikkje mot eit hus), strålen reflekterte seg litt, og traff julebrusflaska slik at eg fekk refleksjonen i auget. Ikkje lurt. Og lys ikkje i glas med vatn, plasmakuler, discoballar, cdar, osv osv. Eg snakkar av erfaring Jeg og. Hvis du leser litt fremme i tråden ser du at jeg hadde et blindpunkt på øyet i flere måneder etter et uhell med 30mW. Synes likevel at briller er oppskrytt, og det sier vel litt da. Lenke til kommentar
badahl91 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Ja, har lest litt nå, og skjønner at jeg må være litt forsiktig når jeg bruker lasere Men, jeg har lagt merke til en ting, den sluker batteri.. Er det normalt? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Noen her som ville påtatt meg å fikse min 200mW rød laser, fokuserbar? det er bare noe lodding tror jeg som må fikses, sender den i posten. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Noen som vet hvordan man får ut laseren(dioden, elektronikken og linsa) av sånne dx laserpenner. har prøvd med to tenger å vri tuppen av men den sitter bomm fast Endret 16. desember 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
Grix Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Noen som vet hvordan man får ut laseren(dioden, elektronikken og linsa) av sånne dx laserpenner. har prøvd med to tenger å vri tuppen av men den sitter bomm fast Den er laget for at det ikke skal gå an, du må kanskje sage/file for å få det til. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Eg måtte sette fast laseren i ein dreiebenk og vri så hardt eg kunne på det sølvfarga ytterst. Skal mykje kraft til. blir nokre stygge riper også. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Fikk av dekselet, viste seg at den bare er klemt på og at tuppen er skrudd fast i laseren. Endret 16. desember 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 kan du gi oss et bilde mr.a ? til å demonstrere litt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå