Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min laser er ikke über men kan fortsatt se den når det er litt lys ute, den ser ut som mange av dx laserne gjør svart med sølvfargede ender. Er ganske fornøyd med den bortsett fra at jeg må shake den litt for å få full kraft. og at det er en liten pizza rundt prikken.

 

Til batteri bruker jeg to helt nye Duracell plus batterier, da lyser den best.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Leste tidligere i tråden at det var en som hadde lyst seg i øynene med en 150mw grønn laser, mens han brukte briller og ble ikke blendet. Aldri gjør det!

Selv om brillene blokkerer grønt lys, så blokkerer dem sannsynligvis ikke IR, og hvis du da har en billig laser uten IR-filter, så lyser du deg rett inn i øyenene med en 10-40mw IR stråle.

 

Husk også at hvis laseren plutselig ikke virker, betyr det ikke at den ikke er farlig. Ofte er det bare krystallen som har blitt ødelagt eller kommet ut av posisjon, slik at du har en pure IR laser som du ikke ser.

 

Edit: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=588720

 

Både Norsk Flygerforbund og Luftfartstilsynet vil nå ha forbud mot laserpekere med effekt over én milliwatt.

Hvis det ikke blir noe forbud, ber Norsk Flygerforbund om at det innføres sertifikatsystem for de sterkeste laserpekerne.

Den nye forskriften ventes å tre i kraft 1. juli neste år.

 

Virker som vi lever i slutten av den tiden vi kan bruke laserpekere fritt. Ut å lys mens du kan.

Endret av kindermaxxi
Lenke til kommentar

bare lurer på en ting, Om det blir sånn at alt over 50mW blir ulovelig, Så har jeg 1x rød laser, ca 1 mW, 1x rød laser ca 200mW, 1x grønn laser ca 50mW.

 

Jeg regner med at den grønne skal kunne beholdes, da den yter sikkert under 50mW, men den røde yter nok langt over det - hva vil evt. skje med den da?

 

edit; ser at det var over 1 mw, så regner med at den røde kan beholdes.

Endret av LaCrouX
Lenke til kommentar
Virker som vi lever i slutten av den tiden vi kan bruke laserpekere fritt. Ut å lys mens du kan.

Jeg har selv vært pasasjer i et fly som ble belyst av drittsekker med laserpeker. Det førte til at vi måtte avbryte innflyvningen, og prøve på nytt.

 

Skulle gjerne ønsket at de drittsekkene som gjorde det ble arrestert, og dømt for drapsforsøk på alle 150+ menneksene som var ombord på det flyet. Så lenge noen missbruker lasere på en så syk måte så er et forbud på sin plass!!

 

Regner ikke med at noen på dette forumet er så dumme at de bruker laser mot fly!

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Så lenge noen missbruker lasere på en så syk måte så er et forbud på sin plass!!

 

Då kan vi vel i same slengen bannlyse motorsager, sakser, kjøkenknivar, luftgevær, etc.

Veldig stor forskjell her...

Ingen av de gjenstandene du lister opp kan en enkelt idiot bruke til å sette flere hundre personer i meget høy risiko. Motorsager, sakser og kjøkenknivar er også nyttige verktøy. Slike laserpekere med den styrken som kan true et fly et kun leketøy for vanlige personer.

Lenke til kommentar
Er enig i at tullinger som peker mot fly med laser burde fått alvorlig straff, helst burde de ha blitt arrestert for drapsforsøk og derifra burde de ha blitt innkalt til retten for en rettslig straff. Lurer på hva strafferammen for laserpeking mot fly er? I USA er iallefall loven klar for slike lovbrudd.

 

Hmmm...mener de nevnte noe på nyhetene i går om at Norge ikke hadde lover eller ordentlige regelverk for bruk av laserpenner, men at muligheten for illegalisering av pennene var der

Lenke til kommentar
Får håpe alle idiotene som lyser på fly, har fått stappet pekeren langt opp i ræva når Air Force One kommer, hvis dem ikke vil bli bomba.

 

Hvorfor det? Fy faen så fett det hadde vært å se Obama og hans lille road-crew krasje i terminalbygget på gardemoen som følge av at piloten blir blendet? :D HAHAHA :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...