Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

min 50mW klarer seg veldig lenge på batteri frå plantasjen...

 

Har pot modda laseren no :whistle: , tok ikkje nokon sjansar, så eg snudde skruen berre 180° mot klokka. Blei ein del stygge riper på laseren, though :/ og eg trur ikkje eg fekk den heilt inn den siste linsa, så den er pittelitt ufokusert, blir liksom ein stor, men lyssvak, ring rundt prikken på veggen... Men eg syns den vart litt kraftigare.

Skal sikkert ha meg ny laser til jul anyway..

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vart ikkje noko mykje meir rekkevidde, men eg meinar at den kanskje lyste LITT sterkare, testa utanfor huset mitt og lyste opp på fjellet (vel 2km avstand, kansje meir) og såg prikken tydeleg, sjølv med blendande gatelys på :D

Eg blir vel nødt til å teste den skikkeleg snart. Sjå om eg har fått auka rekkevidda..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er noen unger eller ungdommer som leker seg med laserpenn på kveldstid her i borettslaget for tiden. Grønn stråle, aner ikke hvor mange mW. De lyste inn på rommet mitt (hvite vegger) gjennom vinduet nå nettopp, voldsomt irriterende. Lyste opp et område på 5-10cm i diameter fra ~100m ganske sterkt, men vet ikke hva som var refleksjoner og hva som var selve prikken, prøvde å unngå å se for nøye på den...

Lenke til kommentar
Er noen unger eller ungdommer som leker seg med laserpenn på kveldstid her i borettslaget for tiden. Grønn stråle, aner ikke hvor mange mW. De lyste inn på rommet mitt (hvite vegger) gjennom vinduet nå nettopp, voldsomt irriterende. Lyste opp et område på 5-10cm i diameter fra ~100m ganske sterkt, men vet ikke hva som var refleksjoner og hva som var selve prikken, prøvde å unngå å se for nøye på den...

 

Bare drittunger som finnerpå sånt. :nei: Heldigvis ingen som gjør akkurat det her jeg bor.

 

Har bestillt laser selv (link), kommer ikke til å terrorisere noen. :yes:

(Kommer til å poste bilder når jeg får laseren, enten her eller i DX tråden..)

Lenke til kommentar
Er noen unger eller ungdommer som leker seg med laserpenn på kveldstid her i borettslaget for tiden. Grønn stråle, aner ikke hvor mange mW. De lyste inn på rommet mitt (hvite vegger) gjennom vinduet nå nettopp, voldsomt irriterende. Lyste opp et område på 5-10cm i diameter fra ~100m ganske sterkt, men vet ikke hva som var refleksjoner og hva som var selve prikken, prøvde å unngå å se for nøye på den...

 

Hvor bor du tørr jeg spørre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...